verplaatsen van de scroll omhoog en omlaag bij mobiele layou

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10
Ik zal vast de enige zijn maar ik heb geregeld dat ik per ongeluk op de knop omhoog of omlaag (afhankelijk van mijn scroll richting) indruk op mijn mobiel.

De knop zit rechtsonder en ik scroll met mijn rechter duim ook in dit gebied.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EKJZBys.jpg

Zou het logisch zijn deze ergens anders te plaatsen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:38
Dat heb ik ook steeds, ben er wel een beetje aan gewend, maar raak hem nog vaak per ongeluk. Een optie om hem links te zetten zou wel mooi zijn.

Of anders dat de knop niet reageert als je bij het scrollen over de knop heen gaat zonder erop te klikken/tappen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb vaak op het forum dat op op een duimpje tik... Dus ja, in het midden onder zou een goede plek zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

urk_forever schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:51:
Dat heb ik ook steeds, ben er wel een beetje aan gewend, maar raak hem nog vaak per ongeluk. Een optie om hem links te zetten zou wel mooi zijn.

Of anders dat de knop niet reageert als je bij het scrollen over de knop heen gaat zonder erop te klikken/tappen.
Dan wel graag inderdaad een optie om zelf te kiezen. Ik als linkshandige... je snapt het wel. :P

Maar misschien kan het wel met CSS, zie wel een snippet om dat ding wat pixels omhoog te plaatsen, misschien dat het ook wel naar links kan. Alleen geen idee hoe en ook geen zin om het uit te zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Bastien op 18-08-2020 20:34 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
sypie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:29:
Ik heb vaak op het forum dat op op een duimpje tik... Dus ja, in het midden onder zou een goede plek zijn denk ik.
Dat duimpje heb ik inderdaad ook een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
Op de mobiele pricewatch zit de button nog hoger en druk ik hem helemaal vaak in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmQCyItpk35RkA67Bq0q-he3xRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTevXy1TmLrIsKIvixtZMc1W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvh99
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 13:29
Zou ook graag een optie zien om die knop te verplaatsen naar links of zelfs helemaal uit te zetten
Bij ca. de helft van de artikelen heb ik hem per ongeluk wel een keer te pakken
Extreem vervelende plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14:59
Mocht je over Custom CSS beschikken, dan is het verbergen niet meer dan dit toevoegen:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.scrollTo { 
  display: none;
}

En om 'm naar links te plaatsen:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.scrollTo { 
  left: 10px;
}

[ Voor 28% gewijzigd door Hahn op 18-09-2020 18:04 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:33
Zelf heb ik die knop in het midden staan, heb er ook een CSS snippet voor gemaakt.
custom css snippet: scroll to knop centreren op mobiel

• Hahn
mbenjamins schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:21:
Zelf heb ik die knop in het midden staan, heb er ook een CSS snippet voor gemaakt.
custom css snippet: scroll to knop centreren op mobiel
Je snapt dat je met left, right en transform eigenlijk gewoon 3x hetzelfde aan het doen bent? :+ Met enkel 'left: 50%;' ben je er ook al :)

Je snapt dat left en right tegelijk erop zetten niet nodig is, omdat het het één of het ander is? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 19-09-2020 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:50:
[...]

Je snapt dat je met left, right en transform eigenlijk gewoon 3x hetzelfde aan het doen bent? :+ Met enkel 'left: 50%;' ben je er ook al :)
Dan start de linkerkant van het blokje op 50% en niet het midden van het blokje.

• Hahn
eLScha schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:25:
[...]

Dan start de linkerkant van het blokje op 50% en niet het midden van het blokje.
Ah, daar helpt de transform voor inderdaad, maar de 'right: 50%;' voegt niks toe als je al 'left: 50%;' doet.

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:33
Hahn schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:32:
[...]

Ah, daar helpt de transform voor inderdaad, maar de 'right: 50%;' voegt niks toe als je al 'left: 50%;' doet.
Dat klopt maar nu weet ik wel dat die altijd in het midden blijft ook als ze de positie aanpassen.

• Hahn
mbenjamins schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:35:
[...]

Dat klopt maar nu weet ik wel dat die altijd in het midden blijft ook als ze de positie aanpassen.
Zelfs al wordt de positie aangepast, jouw Custom CSS overschrijft dat weer, dus dat verandert niks :) Doet er verder ook niet toe, ik was alleen benieuwd of het een bewuste keuze was :P

Pagina: 1