Toon posts:

Wel verbinding, niet browsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het instellen van internet op een pc. De situatie is als volgt:

Er is beschikking over een Wanadoo Premium abonnement dus via een netwerkkaartje verbinding met het modem. Alles is naar mijn weten voor de verbinding goed ingesteld want als ik op "verbinden met wanadoo" click wordt er verbinding gemaakt met het internet.

Als ik nu vervolgens de browser open kan ik echter niet surfen! De browser maakt geen verbinding. Normaal gesproken met een gewoon modem op de compoort kun je aangeven waar de browser mee moet verbinden alleen nu gaat dat dus niet.

Ik heb weleens vaker voor dit probleem gestaan maar ik weet niet meer hoe ik het toen heb opgelost. :?

Thx !

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31
kan je wel pingen naar bep. webpagina's ?
zoja dan staat prolly je dns niet goed of ligt de dns van wanadoo er tijdelijk uit

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
je DNS server ingevuld?

Verwijderd

Als je handmatig je "Verbinding met Wannadoo" moet kiezen moet je deze ook in Internet Explorer in kunnen stellen. Op dezelfde plek als alle andere Dial-Up Networking connecties staan.

Probeer anders eens in een DOS-box het een en ander te pingen, dat moet altijd lukken, lukt dat niet dan is je verbinding gewoon niet goed.

Succes!

Verwijderd

heb je je verbinding wel ingesteld in je IE dat die via lan gaat? want dat gaat ie toch ook? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond eens kijken moet nu nog werken. Ik heb al geprobeerd om de verbinding gewoon te selecteren via de instellingen van de browser maar dat lukt niet want die kan ik niet selecteren. Heel vaag is het allemaal :r

Indien het pingen wel zal lukken wat is dan het beste om te doen?? Gewoon opnieuw installeren even? Of heeft iemand dan idee waar het euvel kan zitten.

Alvast weer bedankt voor de replies ! *D

Verwijderd

Topicstarter
Schum,

is dat gewoon in te stellen via de internet-opties van de browser? Ik geloof wel dat ik dat ook geprobeerd heb alleen wordt er dan wel gevraagd om de proxy servers.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 12:05 schreef GForce het volgende:
Schum,

is dat gewoon in te stellen via de internet-opties van de browser? Ik geloof wel dat ik dat ook geprobeerd heb alleen wordt er dan wel gevraagd om de proxy servers.
dat is in je browser in te stellen onder "extra" en dan "internet opties"

en ja er wordt dan gevraagd om een proxy, maar die kan/kun je op automatisch zetten :)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
voormalig kabelinternethelpdesker:

Als je al een verbinding hebt:

->IE
->Extra
->Internet opties
->Verbindingen
->Instellingen
->Internetverbinding Handmatig instellen/ LAN
->LAN
->Alle hokjes LEEG, dus geen proxy ed.
->NEE, geen e-mail account
->Voltooien,

Et voila...

Als je nog geen verbinding hebt moet je ff alle instellingen nalopen die op papier staan van je provider zoals ip-adressen, dns-servers, subnetmasks etc.

Verwijderd

Bij Telenet(in België) zijn bijna alle poorten onder 1024 geblokkeerd op de server. :(

Je kan wel een ping doen, maar om te surfen en te FTP'en moet je een proxyserver instellen. Ik weet niet of dit in Nederland met Wanadoo ook het geval is?
Pagina: 1