Wat ga je met je laptop doen?
Gamen. Met de focus op FPS over settings.
Wat is je budget?
~1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wil graag Civilization games spelen waarbij je in ronde 200+ niet 10 minuten hoeft te wachten voordat alles berekend is.
Als we kijken naar GPU's dan starten de laptops met een 2070 op ~1500 euro dus dat is te hoog. Dus 2060 zit in het 1000 euro segment. De 1660ti zit ook rond die prijs, maar is iets ouder en langzamer dan de 2060.
Dan is er natuurlijk ook nog de AMD kant. Maar daar kan ik niet echt goeie informatie over vinden in verband met mobile devices. Ik dacht dat de Vega 10 wel een goeie zou zijn maar:
Aan de CPU kant hebben we keuze in i5, i7, en Ryzen 7. Als we op de Pricewatch de 2060 selecteren dan komen er niet zoveel resultaten uit. Dan komen we terug op het begin van dit stukje. Welke CPU zou het beste geschikt zijn voor een potje CIv 6? 16 GB ram lijkt me wel minimaal het nodige.
Gamen. Met de focus op FPS over settings.
Wat is je budget?
~1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wil graag Civilization games spelen waarbij je in ronde 200+ niet 10 minuten hoeft te wachten voordat alles berekend is.
Als we kijken naar GPU's dan starten de laptops met een 2070 op ~1500 euro dus dat is te hoog. Dus 2060 zit in het 1000 euro segment. De 1660ti zit ook rond die prijs, maar is iets ouder en langzamer dan de 2060.
Dan is er natuurlijk ook nog de AMD kant. Maar daar kan ik niet echt goeie informatie over vinden in verband met mobile devices. Ik dacht dat de Vega 10 wel een goeie zou zijn maar:
. Dus die Vega 10 presteert een stuk minder, dat is ook hier te zien: https://www.gpucheck.com/...el-core-i7-8700k-3-70ghz/ dit laat wel een enorm verschil zien in het voordeel van de 2060, maar dat zou logisch zijn als de AMD een iGPU is.The AMD Radeon RX Vega 10 is an integrated GPU for notebooks. It is used for the Ryzen 7 APUs, which were launched in the end of 2017.
Aan de CPU kant hebben we keuze in i5, i7, en Ryzen 7. Als we op de Pricewatch de 2060 selecteren dan komen er niet zoveel resultaten uit. Dan komen we terug op het begin van dit stukje. Welke CPU zou het beste geschikt zijn voor een potje CIv 6? 16 GB ram lijkt me wel minimaal het nodige.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps