Opzoek naar een goede IP Camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afrorowan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 16:49
Introductie
Ik vind het lastig om de juiste IP Camera te vinden met mijn voorwaarden.
Hiervoor heb ik een Nest camera gehad, en de gebruiksvriendelijkheid en opties waren eigenlijk perfect. De Nest had echter voor mij 1 groot nadeel. De USB-C connector met 7,5 meter lange kabel en niet waterbestendige adapter (er is ook een weatherproof set, die heb ik gebruikt maar is stuk gegaan). Ook leek de camera unit vrij gevoelig. Ik heb in mijn 2 jaar carry-in garantie, 4 keer de camera mogen terugsturen vanwege een hardware defect, 2 keer de kabel mogen vervangen en 2 keer de adapter. Ik heb even gedacht of het aan de stroomvoorziening in mijn schuur ligt, maar ik voelde er weinig voor om er een UPS tussen te plaatsen. Hierom ben ik het vertrouwen verloren in deze camera, al waren alle functies precies wat ik zocht. Kunnen jullie mij helpen om een camera te vinden die kwalitatief net zo goed ofwel beter is dan de Nest IQ Cam outdoor?

Ik zoek een?
Bewakingscamera / IP Camera

Wat is je budget?
Maximum 225 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een camera die veel weg heeft van de Nest IQ Cam Outdoor. Welke functies voor mij belangrijk zijn:
• Grote kijkhoek, de hele achtertuin moet erop kunnen (Nest heeft 130gr vert en hor en fisheye)
• Digitale zoom
• Minstens 1080P FHD
• Meer dan 10m Infraroodlicht bereik voor nachtzicht
• Mogelijkheid om beelden op Synology NAS op te slaan of goedkope clouddienst (goedkoper dan Nest)
• Ingebouwde microfoon is een must
• Het mag PoE zijn of WiFi, de Nest camera deed het op WiFi ook prima. Altijd goed bereik gehad.
• Ik heb er een junction box bij nodig, gezien de camera op een betonnen muur wordt gemonteerd met een gat voor kabeldoorvoer van 12-14mm diameter. Of een directe ethernetpoort zoals bij de Ubiquiti Unifi G3
• SD Kaart zou leuk zijn, hoeft niet perse
• Een fijne app om beelden te checken zou ook geen overbodige luxe zijn, voor het vrouwtje om mee om te gaan.
• Google Assistant integratie, beelden laten zien op de Nest Hub, is ook een leuke optie.
• Camera op accu/batterij is een absolute no-go

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik gevonden:
• Ubiquiti UniFi G3 (FHD, ethernet poort PoE, Mic, 12m IR, 85gr hor, 45gr vert, 98gr diag, goede app, geen google, geen NAS)
• Foscam G3(E)P (QHD, PoE of WiFi, juncbox optie, geen Mic, 20m IR, 89gr hor, 50gr vert, heeft app, wel google, wel NAS)
• EZVIZ C3T (FHD, PoE, juncbox optie, wel Mic, 30m IR, 104gr hor, 118gr diag, heeft app, wel google, geen NAS)
• EZVIZ C3X (FHD, WiFi, juncbox optie, wel Mic, 30m IR, 89gr hor, 106gr vert, heeft app, wel google, geen NAS)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb dan dus ook puur gekeken op IP Camera's, en niet op beveiligingscamera's van andere all-in-one cloud diensten zoals Netgear Arlo of Amazon Ring. Mochten er nog andere dingen zijn die aan mijn eisen kunnen voldoen en kwalitatief goed zijn. Please let me know! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• afrorowan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 16:49
Uiteindelijk, na het lezen van andere threads, denk ik dat het gezien mijn interesses en app/smarthome integratie en gebruiksvriendelijkheid, de Netatmo Presence de beste optie is.

Als ik naar al mijn gewenste functies kijk, in die volgorde:
• Kijkhoek 100 graden
• 8x Digitale zoom
• 1080p FHD
• 15-20m Infrarood licht
• Geen abonnementen, FTP Server opslag in NAS
• Ingebouwde microfoon
• Werkt op WiFi
• Er past een buitenkabel door het boorgat, bekabeling wordt weggewerkt in de muurplaat. Geen adapters, direct netstroom.
• SD Kaart is meegeleverd
• Kan via Netatmo app geraadpleegd worden, heeft ook volledige Apple HomeKit integratie. Als Apple Gebruiker is dat zeker geen overbodige luxe voor gebruiksvriendelijkheid.
• Ook volledige Google Assistant integratie en kan beelden tonen op de hub.
• Geen accu/batterij, maar direct op netstroom.

Deze camera kost echter 280 euro, maaaarr.....
Via ING Rentepunten kan ik hem voor 200 euro bij de 50five afnemen.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1006209
Lijkt me een zeer strakke deal, en voldoet volledig aan mijn eisen.

Wilde toch even reactie plaatsen om andere lezers te helpen.

EDIT: Hier een linkje naar een vergelijking samengesteld door het bedrijf Engie, waar 4 outdoor camera's worden vergeleken. De EZVIZ Husky Air C3W, Nest IQ Cam Outdoor, Netatmo Presence en Ring Spotlight Cam. https://engie.be/dam/mark...s-Outdoor-NL-02102018.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door afrorowan op 19-08-2020 14:25 ]