• Sander998
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 13:40
Hallo allemaal,

Ik ben ongeveer 4 jaar in het bezit van een LG OLED55BV6. Van de één op de andere dag heb ik last van clouding (denk ik) links in het scherm (zie foto’s).

Wat denken jullie? Is het clouding of iets anders? Ik heb al geprobeerd om de panelnoise te clearen, maar dit heeft niks geholpen. Is dit nog te fixen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPgcLS_wPtZGFvkOIWzSdOqedks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awAd7KTyG7jIruuJvG3iKENv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0JlxwF7o14T85DdX65RIBUFv-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2JBXWSfQcdxx0ziChQeMsPd.jpg?f=fotoalbum_large

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:50

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bedoel je dat je de pixelrefresher gedraaid hebt? Dat is namelijk wat ik een dergelijk geval zou doen. Het kan slijtage (inbranden) zijn, maar ik denk eerder dat de pixels anders reageren dan de besturing verwacht. Tijdens de pixelrefresher meet de TV hoeveel stroom er loopt door iedere pixel en past de aansturing daarop aan.

Ga de pixelrefresher niet meer dan eens draaien, dat is zinloos. Als de pixelrefresher geen verbetering brengt, gebruik het scherm een aantal weken op de normale manier en geef het scherm de kans als het uitstaat de kans zijn normale onderhoud uit te voeren. Goede kans dat het na een aantal weken weer verdwijnt.

Helpt dat niet, meld de kwestie aan bij LG en vraag om advies. Misschien sowieso alvast doen.

• Sander998
Pixelrefresher is hetzelfde inderdaad (lees ik net).

Wel een goeie om LG gelijk even te contacten, ga ik doen.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:56
Kan je een foto maken met een ander beeld? Bijvoorbeeld met een gezicht in beeld.

Ik heb dezelfde TV en heb om de zoveel tijd dat alle kleuren beetje raar zijn. Dat is dan vooral duidelijk in gezichten. Maar dit gaat dan vanzelf weer weg. Ben benieuwd of dat hetzelfde is.

• Sander998
Bij gezichten zie je het niet, die kleur is te donker. Je ziet het echt alleen bij hele lichte kleuren.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:50

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Juist omdat het opeens is verschenen denk ik dat de televisie een meetprocedure heeft uitgevoerd om zijn pixels door te meten en daarbij de mist is ingegaan en ze nu niet-optimaal aanstuurt. Daarom acht ik de kans reëel dat het ook weer zal verdwijnen.

• Sander998
Kleine update. Ik heb inmiddels contact met LG en deze hebben me een prijsopgaaf gestuurd voor reparatie. Het hele OLED panel moet vervangen en dat zou me bijna €700 kosten (LG neemt €300 voor haar rekening uit 'coulance').

Spreekt voor zich dat ik hier niet mee akkoord ga. Heb al veel topics gelezen over soortgelijke problemen en ik heb eigenlijk helemaal niks met LG te schaften maar met de verkoper. Deze heb ik dan ook in kennis gesteld en een kosteloze reparatie of vervangend toestel geëist.

Wordt vervolgt dus.
Pagina: 1