[Laravel Nova] Stored procedures naar Model

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 14:33
Mijn vraag
Wij gebruiken nu al een tijdje Laravel en wij gaan nu rustig over naar Nova. Wat een geweldig pakket is dat zeg! Nu is mijn vraag. Wat is de beste manier om Stored procedures in Nova te laden. Nova gebruikt de eloquent models maar hoe kan ik dit vervangen naar Stored procedures?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laravel 7.*
Laravel Nova 3.0
MSSQL (Stored procedures)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://medium.com/@smayz...s-in-laravel-60e7cb255fc9

Deze vond ik zojuist. Dit ziet er al beter uit :)
https://laracasts.com/dis...edure-based-models?page=1

[ Voor 12% gewijzigd door Groax op 18-08-2020 23:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-07 18:25
Je hebt wel exec gebruikt ipv van call?

Daarnaast moet je nog iets toevoegen in sql procedure. Volgens mij set nocount on uit mijn hoofd. Anders krijg je geen resultaat geloof ik.

Kan het morgen evt checken voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 14:33
@scosec Wij gebruiken dit al in een huidig Laravel project. Dit werkt super maar Nova gebruikt eloquent models en deze moet gevuld worden met een Stored procedure maar hoe kunnen wij dit realiseren zodat de CRUD nog steeds werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:01

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zonder inhoudelijke kennis van Laravel/Eloquent (ik gebruik zelf Symfony met Doctrine) zou ik zeggen dat je Eloquent flink zult moeten gaan verbouwen. PHP ORM pakketten zijn eigenlijk helemaal niet gemaakt om met stored procedures te werken. Doctrine kan er wel mee omgaan op een semi-gestructureerde manier, maar ook niet voor de standaard CRUD operaties. Eloquent lijkt er helemaal niet mee te kunnen werken, je lijkt aangewezen op de global Db::select calls van Laravel.

Dus tja eh, fork Eloquent en begin met verbouwen zou ik zeggen. Of zet de stored procedures in de koelkast en laat je ORM het werk doen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.