Hallo computer experts
Ik zoek jullie hulp voor het upgraden van mijn oude setup, met als doel gaming. Naast de CPU zijn adviezen over andere componenten ook zeer welkom.
Ik zoek:
Een paar upgrades voor mijn oude gamehok van medio 2011:
Wat is je budget?
Voor de CPU kan ik volgens andere topics in dit forum een prijskaartje van €200 verwachten, dat is ok. Ik heb liever goed advies dan een max budget, dus ben benieuwd naar evt. reacties.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voornamelijk Intel CPU's gehad, en moet eerlijk bekennen dat ik een leek ben in de Intel/AMD discussie. Ik heb de insteek; zo lang het maar lief samen speelt met mijn andere componenten.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals eerder gezegd stamt mijn desktop uit 2011 en is hij daarom nogal oud te noemen. Indien nodig plug ik er nog eenzelfde setje ram bij, maar tot nu toe kan ik met 16GB uit de voeten voor zowel gaming als software compilen etc.
Sinds deze pc build ben ik niet echt meer bezig met componenten dus mijn kennis is outdated. Adviezen zijn welkom!
Ik zoek:
Een paar upgrades voor mijn oude gamehok van medio 2011:
- Een nieuwe CPU is een must
- Evt. CPU-koeling, heb ik geen verstand van
- Een nieuw mobo, indien nodig voor de CPU of wanneer sowieso aan te raden
- Evt. een nieuwere voeding, in andere topics wordt dit vaak aangeraden
Wat is je budget?
Voor de CPU kan ik volgens andere topics in dit forum een prijskaartje van €200 verwachten, dat is ok. Ik heb liever goed advies dan een max budget, dus ben benieuwd naar evt. reacties.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voornamelijk Intel CPU's gehad, en moet eerlijk bekennen dat ik een leek ben in de Intel/AMD discussie. Ik heb de insteek; zo lang het maar lief samen speelt met mijn andere componenten.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals eerder gezegd stamt mijn desktop uit 2011 en is hij daarom nogal oud te noemen. Indien nodig plug ik er nog eenzelfde setje ram bij, maar tot nu toe kan ik met 16GB uit de voeten voor zowel gaming als software compilen etc.
Sinds deze pc build ben ik niet echt meer bezig met componenten dus mijn kennis is outdated. Adviezen zijn welkom!
Category | Product | Opmerking |
Processors | Intel Core i5 2500K Boxed | Vooral deze moet dus geüpgradet worden |
Moederborden | MSI P67A-GD53 (B3) | Verdient waarschijnlijk ook wel een upgrade, maar ivm kosten alleen wanneer nodig |
Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | Is ook al oud, maar nog OK voor mij |
Behuizingen | Cooler Master CM 690 II Advanced | |
Geheugen intern | HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | Indien nodig plug ik er later eenzelfde setje bij |
Voedingen | Cooler Master Silent Pro M700 | Alle aansluitingen zitten vol, er is geen ruimte voor extra opslag |
Bekijk collectie Importeer producten |
:strip_exif()/f/image/Gw4CF92bGBj3TvC67OI1tLZG.jpg?f=fotoalbum_large)