Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke laptop aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop ga ik gebruiken voor mijn eigen bedrijf. Ik gebruik hiervoor office veelvuldig, mijn boekhoudprogramma is online. Evenals mijn mail en website.
Wel wil ik per klant alle gegevens extra opslaan op de laptop.

De laptop zal ik automatisch ook privé gaan gebruiken, hier zullen dus foto's op komen en wellicht ook bewerkingen hiervan.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat de laptop makkelijk in gebruik is en dat ik een tablet kan koppelen zodat ik de tablet mee kan nemen naar de klanten.
De laptop moet minimaal 5 jaar meegaan en niet heel sloom worden.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In principe blijft de laptop thuis staan omdat ik met een tablet op stap wil.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb tot nu toe goede ervaringen met Lenovo. Zelf heb ik altijd Acer gehad maar ik ervaar dat deze snel traag wordt en ik had snel storingen. Daar ben ik dus klaar mee.

Ik gebruik zelf een Iphone dus dacht ik eraan om alles van Iphone te nemen.
Graag jullie opties en dergelijke.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:16
Hoe belangrijk is het dat je pc altijd werkt? mag hij 2-3 weken weg gaan voor reparatie?
Zonee: dan moet je een zakelijke laptop kopen.

• Paddy99
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-11 22:21
Als je laptop van wereld belang is voor je bedrijf (dus als je kapot is moet je binnen 1 dag gerepareerd zijn) dan zit je als snel aan een Thinkpad T14 (AMD) met de service upgrade van op locatie reparatie voor 5 jaar via de Lenovo site (aanzienlijke toevoeging van bijna 500 euro). Is dit in mindere mate van belang, zal je moeten gaan kijken naar een laptop met Ryzen 5 of 7 met 8 (liever 16) GB ram en een fatsoenlijk scherm. Verder zou 250+GB SSD wel een minimum eis mogen zijn.

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
aan je post te zien, wil je graag alles van Apple houden?

iPad tablet, iPhone, dus dan zou ik zeggen kijk voor een MacBook.

die zijn er nieuw niet binnen jouw budget, eerder het dubbele.

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
uit jouw verhaal maak ik op dat je laptop voldoende opslagcapaciteit moet hebben, foto bewerkingen moet kunnen doen.

Je moet een laptop hebben met de snelste processor, op dit moment is dit de Ryzen 4000 serie van AMD.
Je hoeft de laptop niet mee te nemen, dan kun je het beste een gedistingeerd uitziende gaming laptop nemen, want je kunt makkelijk het geheugen uitbreiden in de toekomst alsook de opslagcapaciteit.

Ik beveel je de Lenovo Legion 5 laptop aan met 4600H of 4800H. Het heeft een numeriek toetsenbord, handig bij o.a. boekhoudkundige taken. Aangezien je hem zakelijk gebruikt, wil ik je aanbevelen naar Windows Pro te upgraden z.d.d. je de opslag kan versleutelen, zodat bij diefstal klantgegevens niet makkelijk op straat liggen.

Hier 2 sites waar je de laptop kunt kopen:
https://www.paradigit.nl/...compare&utm_term=80056640
https://www.schoolspot.nl...-r7-4800h-16gb-512gb.html

Succes met je keuze!

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:30

erwinb

Probeert iets secure te doen

Ik zou persoonlijk dan kiezen voor een business model van Dell of HP. Die zijn over het algemeen zeer degelijke laptops.
Prive heb ik een 14" HP, die is al 5 jaar in gebruik en werkt nog steeds als een zonnetje. Zakelijk gebruik ik een Dell 14" en deze werkt ook super. Alleen bij de Dell viel het geheugen upgraden tegen (Dom van mijzelf) omdat de 8GB die er in zat 2 x 4GB was en niet een 1 x 8GB module.
Voor Lenovo zou ik zeker niet gaan. De service groep van hen in Nederland is erg slecht. de laptop van mijn dochter is al 5 weken daar voor reparatie en nog niet gerepareerd retour.
PS
We hebben na de prijsopgave van Lenovo direct betaald voor de reparatie.
Pagina: 1