Tuin verbouwing offerte: second opinion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
We zijn inmiddels al een paar maanden bezig met het voorbereiden van het verbouwen van onze tuin. We hebben gemerkt dat we rijkelijk laat zijn hiermee en dan het allemaal pas eind oktober kan gaan plaatsen vinden. Inmiddels hebben we iemand gevonden die de schutting van 12 meter gaat vervangen voor zo'n 1300 euro, prima prijs dat ook nog eens gedeeld wordt met de buren.

De rest van de achtertuin willen we ook meteen aan laten pakken en hebben hiervoor inmiddels wel 12 lokale en regionale hoveniers benaderd binnen de regio Rijnmond met de vraag of ze eind oktober begin november bij ons de tuin kunnen verbouwen. De werkzaamheden zijn als volgt:
  • Bestraten van de tuin inclusief twee terrassen en een pad met keramische tuintegels voor een totaal van zo'n 40 m2 (exclusief tegels, inclusief zand/voegmiddel et)
  • Plaatsen van verhoogde plantenbakken van zo'n 50 cm hoog (1x 2 bij 2 meter 1x 2 bij 1,5 meter) (inclusief materiaal en stenen)
  • Plaatsen van zo'n 10 m2 kunstgras (inclusief materiaal en kunstgras)
Het leeghalen van de tuin doe ik zelf, evenals het aanleggen van verlichting en electra en het beplanten van de plantenbakken.

Van alle hoveniers die ik heb benaderd heeft de helft aangegeven dit jaar vol te zitten, heb ik met twee hoveniers aan afspraak kunnen maken en de rest heeft niet gereageerd in de afgelopen 5 weken. Nu heb ik van één hovenier aan offerte gekregen voor het bovenstaande met een prijs van zo'n 3000 euro. De andere hovenier komt pas over 2 weken langs. Gezien de drukte wil ik niet te lang wachten, echter kan ik op dit moment geen offertes vergelijken.

Heeft iemand een idee of dit een goede offerte is? Over de hovenier zelf ben ik prima tevreden tot dus zover, extra reden voor mij om niet te lang te wachten.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik mag hopen dat de offerte wat meer gespecificeerd is dan all-in €3000,-

Wat is de verdeling van de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
@Napo Ah, dat had ik er inderdaad wel even bij mogen zetten.

Verdeling van de kosten (incl btw):
  • Plantenbakken 2x2x0,5 en 2x1,5x0,5 inclusief materiaal en plaatsen €800
  • Kunstgras 10m2 inclusief kunstgras en materiaal €550
  • Voorbereiden grondwerk €450
  • Bestrating 40 m2 €960
  • Overig materiaal (voegmiddel en kleine materialen) €210

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-03 14:00
kunstgras, grondwerk en bestraten vind ik niet gek. De rest zou ik niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:52
Even heel snel geteld:

-Plantenbakken heb je zo'n 60 blokken voor nodig (60x15x15), wat extra voor zaagwerk. Blokken zo'n 3,20 per stuk. Zo'n 16 banden als fundering kost ook 50 euro totaal. Zit dus zo'n 550 euro aan arbeid in dit deel van de offerte.

-Kunstgras lastig iets over te zeggen, heb je van 15 euro per m2 tot 50 euro per m2 of nog duurder.

-Voorbereiden grondwerk; wat valt hieronder? Bestaande grond ontgraven, afvoeren vrijgekomen grond, aanbrengen en verdichten zand, aanbrengen stabilisatie?

- 40 m2 tegels leggen voor 960 euro is ook behoorlijk fors, al rekent de hovenier 45 euro per uur, zou er een koppeltje stratenmakers meer dan 10 uur over doen om zo'n 115 tegels te leggen en daarna het voegmateriaal inwassen. Lijkt me ook behoorlijk ruim gerekend.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vind jij het waard om 3.000 euro te betalen voor dit klusje? Zo ja, dan lekker doen! Zo nee, dan ga je onderhandelen tot een prijs waar je wel tevreden over bent

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-05 16:14
Heb in mei 120m2 bestrating laten leggen + plaatsen plantenbakken+ grasmatten + schutting en poort.

was 11k kwijt, zijn 2,5 weken volop met 2 man bezig geweest.

Geen idee wat die tegels per m2 kosten, maar vind 3k wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
targaryanwolf schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:48:
Heb in mei 120m2 bestrating laten leggen + plaatsen plantenbakken+ grasmatten + schutting en poort.

was 11k kwijt, zijn 2,5 weken volop met 2 man bezig geweest.

Geen idee wat die tegels per m2 kosten, maar vind 3k wel mee vallen.
Even snel een reken sommetje; qua bestrating heb je 3 keer zoveel laten doen, 11k / 3 = 3.666 euro. Hele grove berekening en bij ons zit er dan geen schutting en port bij, maar dat lijkt dus wel enigzins overeen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:37
12 meter schutting voor €1300,-. Dat vind ik persoonlijk best goedkoop. Ligt er natuurlijk ook aan welke schutting je ervoor terug krijgt, welk materiaal en hoe deze geplaatst / bevestigd zal worden.
Let ook op bij het maken van de afspraken over de termijn waarin het gereed is en wanneer ze wel / niet komen werken. Toen wij de tuin lieten maken zijn ze in totaal bijna 3 maanden bezig geweest. Dan was het te warm om te werken, dan weer teveel regen, dan opeens was de tuinman op vakantie, materiaal niet geleverd..... Als ik het nog eens zou doen zou ik het heel anders doen. Maar dat waren ook iets andere bedragen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-05 16:14
Soepstengel schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Even snel een reken sommetje; qua bestrating heb je 3 keer zoveel laten doen, 11k / 3 = 3.666 euro. Hele grove berekening en bij ons zit er dan geen schutting en port bij, maar dat lijkt dus wel enigzins overeen te komen.
Geen, idee kan de factuur er wel even bijzoeken mocht je dat willen.

Maar veel mensen onderschatten vaak het werk wat er gedaan moet worden, bij mij hebben ze bijvoorbeeld al 2 dagen staan graven en grond moeten afvoeren .e.d. 15kuub zand aanvoeren etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepstengel
Sparkiee schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:59:
12 meter schutting voor €1300,-. Dat vind ik persoonlijk best goedkoop. Ligt er natuurlijk ook aan welke schutting je ervoor terug krijgt, welk materiaal en hoe deze geplaatst / bevestigd zal worden.
Let ook op bij het maken van de afspraken over de termijn waarin het gereed is en wanneer ze wel / niet komen werken. Toen wij de tuin lieten maken zijn ze in totaal bijna 3 maanden bezig geweest. Dan was het te warm om te werken, dan weer teveel regen, dan opeens was de tuinman op vakantie, materiaal niet geleverd..... Als ik het nog eens zou doen zou ik het heel anders doen. Maar dat waren ook iets andere bedragen.
Ja dat is inderdaad nog wel iets waar ik me zorgen over maak, er staat ook een notitie in de offerte voor de schutting dat de plaatsing datum nog verplaatst kan worden mocht het echt niet kunnen door weer invloeden... Daar ga ik nog wel even over bellen wanneer ik eruit ben wie de rest van de tuin gaat doen.

edit: het gaat trouwens om een hout (grenen) beton schutting. Is inderdaad erg goedkoop, de andere offertes hier zaten allemaal boven de 2k. Reviews zijn ook goed, dus ik ben benieuwd.
targaryanwolf schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Geen, idee kan de factuur er wel even bijzoeken mocht je dat willen.

Maar veel mensen onderschatten vaak het werk wat er gedaan moet worden, bij mij hebben ze bijvoorbeeld al 2 dagen staan graven en grond moeten afvoeren .e.d. 15kuub zand aanvoeren etc.
Nee hoor dat hoeft niet, toch bedankt! Het gaat me er meer om dat ik niet gigantisch teveel betaal omdat ik nu dus geen vergelijking kan maken. Met de informatie die je gegeven hebt weet ik ongeveer al dat de offerte reëel is, thanks! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Soepstengel op 18-08-2020 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:23
Soepstengel schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:04:
[...]
edit: het gaat trouwens om een hout (grenen) beton schutting. Is inderdaad erg goedkoop, de andere offertes hier zaten allemaal boven de 2k. Reviews zijn ook goed, dus ik ben benieuwd.offerte reëel is, thanks! :)
Hier twee hout-beton schuttingen laten plaatsen van 11 en 9 meter lang. Prijzen komen overeen met wat jij in verhouding voor 12 meter betaalt en de kwaliteit is top. Zou me hier geen zorgen over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:09
Soepstengel schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:04:
[...]

Ja dat is inderdaad nog wel iets waar ik me zorgen over maak, er staat ook een notitie in de offerte voor de schutting dat de plaatsing datum nog verplaatst kan worden mocht het echt niet kunnen door weer invloeden... Daar ga ik nog wel even over bellen wanneer ik eruit ben wie de rest van de tuin gaat doen.

edit: het gaat trouwens om een hout (grenen) beton schutting. Is inderdaad erg goedkoop, de andere offertes hier zaten allemaal boven de 2k. Reviews zijn ook goed, dus ik ben benieuwd.
Let goed op welke dikte v/d panelen/planken deze partij voor je specificeert, en let er ook op hoeveel planks schermen het zijn, in geval van 17 planks schermen zie ik straks het volgende topic al komen:
Hoe kan ik m'n schutting inkijk werend maken want we kijken zo bij de buren in de tuin en viceversa.
Als je een goede dichte schutting wilt moet je 21 planks schermen gebruiken, en het liefst ook met planken van 18mm dik, dan zijn ze goed dicht en goed stevig.
Mogelijk zou ik dit nog even navragen bij de partij die je gecontacteerd hebt, en evt. vragen naar de meerprijs om het te wijzigen naar deze wensen.
[...]

Nee hoor dat hoeft niet, toch bedankt! Het gaat me er meer om dat ik niet gigantisch teveel betaal omdat ik nu dus geen vergelijking kan maken. Met de informatie die je gegeven hebt weet ik ongeveer al dat de offerte reëel is, thanks! :)
Verder volgens mij is de offerte voor de tuin redelijk netjes.. het voorbereidend grondwerk kan aan de krappe kant zijn, maar neem aan dat deze persoon is wezen kijken en bekend is in de regio ;)

Let wel op dat ook bij hoveniers (en eigenlijk alle dergelijke beroepen) altijd een soort van opslag rekenen (hoger uurloon o.i.d.) als zij niet alle materialen leveren.
Tevens als je grote(re) tegels uitzoekt of uitgezocht hebt kan hier ook een opslag op zitten, aangezien groter een stuk beroerder te leggen is, grote tegels hebben een 100% perfect gladde ondergrond nodig aangezien ze sneller een puntje omhoog hebben staan die je nagenoeg niet kan corrigeren. Tevens zijn zulke tegels natuurlijk een stuk zwaarder en moeilijker hanteerbaar.
Persoonlijk ken ik een stratenmaker en die rekent buiten zijn uurtarief om gewoon €15 per tegel >60x60 4cm dik aangezien de hanteerbaarheid steeds beroerder wordt naarmate groter/dikker.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:21

TMC

Ik vind het een prima prijs. Aan de goedkope kant, eigenlijk.

Ik vraag me wel af waarom je 12 hoveniers benadert. Dat is voor jou veel werk en voor 11 hoveniers die geen klus eruit krijgen ook. Zou ik niet doen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepstengel
Annuk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:53:
Let goed op welke dikte v/d panelen/planken deze partij voor je specificeert, en let er ook op hoeveel planks schermen het zijn, in geval van 17 planks schermen zie ik straks het volgende topic al komen:
Hoe kan ik m'n schutting inkijk werend maken want we kijken zo bij de buren in de tuin en viceversa.
Als je een goede dichte schutting wilt moet je 21 planks schermen gebruiken, en het liefst ook met planken van 18mm dik, dan zijn ze goed dicht en goed stevig.
Mogelijk zou ik dit nog even navragen bij de partij die je gecontacteerd hebt, en evt. vragen naar de meerprijs om het te wijzigen naar deze wensen.
Dat zit wel goed, heb ik uiteraard op gelet! Het zijn inderdaad 21 planks schermen en de planken zijn in ieder geval 18mm dik.
TMC schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:18:
Ik vraag me wel af waarom je 12 hoveniers benadert. Dat is voor jou veel werk en voor 11 hoveniers die geen klus eruit krijgen ook. Zou ik niet doen eerlijk gezegd.
Klopt, ben er zelf ook niet blij mee maar ik heb al te vaak offerte aanvragen gedaan waar gewoon geen reactie op komt. Om te voorkomen dat je dan nog langer bezig bent stuur ik wat meer aanvragen uit, uiteraard laat ik ze niet allemaal komen maar beperk ik het meestal tot 3. Bij onze badkamer heb ik 9 aanvragen gedaan waarvan er uiteindelijk maar 3 reageerden en 3 langs kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 12:57
Ik zit zelf in eenzelfde proces, uitzoeken van een hovenier. In ons geval gaat het om een nieuwbouwhuis en een iets grotere tuin. Ik moet 200m2 gestraat hebben, incl oprit. Eerste offertes die ik daarvoor heb gehad waren ruim € 7680 ex btw.. Daarvan is ongeveer de helft materiaal en de andere helft manuren.

Totaal was de offerte van mij bijna €23.000.. Dat is nog excl. schutting en verlichting...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

Part

Helemaal niets.....

Voor de bestrating zou ik mij niet blind starten op de goedkoopste prijs.
Kijk wat voor ondergrond ze aanbrengen. Gebroken puin of alleen zand? Hoeveel zand? Alleen aan trillen of gebruiken ze een trilstamper? Afwatering? etc etc.

Bedenk je ook dat de hovenier waarschijnlijk niet zelf gaat bestraten maar het werk onder besteed aan een stratenmaker. De marge van de hovenier kun je besparen door direct de stratenmaker in te huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

FreakNL

Well do ya punk?

Ik was voor 5x6 = 30m2 tegelwerk 450 kwijt inclusief ophogen een aantrillen. En een border van 50 diep en hoog en 300 breed. Regio randstad. Zeer tevreden mee ook. Zelf tegels aangeleverd. Geen hovenier.

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 18-08-2020 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-05 19:54
BastaRhymez schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:50:
Vind jij het waard om 3.000 euro te betalen voor dit klusje? Zo ja, dan lekker doen! Zo nee, dan ga je onderhandelen tot een prijs waar je wel tevreden over bent
De uitgangspositie van TS laat dat niet toe, wel geteld 1 offerte. De aanbieder weet ook dat zijn collega’s het druk hebben. Heb je het er voor over, dan snel met aanbieder in zee. Anders verder zoeken en wrs langer wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 09:49

JT

VETAK y0

Soepstengel schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:56:
We zijn inmiddels al een paar maanden bezig met het voorbereiden van het verbouwen van onze tuin. We hebben gemerkt dat we rijkelijk laat zijn hiermee en dan het allemaal pas eind oktober kan gaan plaatsen vinden. Inmiddels hebben we iemand gevonden die de schutting van 12 meter gaat vervangen voor zo'n 1300 euro, prima prijs dat ook nog eens gedeeld wordt met de buren.

De rest van de achtertuin willen we ook meteen aan laten pakken en hebben hiervoor inmiddels wel 12 lokale en regionale hoveniers benaderd binnen de regio Rijnmond met de vraag of ze eind oktober begin november bij ons de tuin kunnen verbouwen. De werkzaamheden zijn als volgt:
  • Bestraten van de tuin inclusief twee terrassen en een pad met keramische tuintegels voor een totaal van zo'n 40 m2 (exclusief tegels, inclusief zand/voegmiddel et)
  • Plaatsen van verhoogde plantenbakken van zo'n 50 cm hoog (1x 2 bij 2 meter 1x 2 bij 1,5 meter) (inclusief materiaal en stenen)
Het leeghalen van de tuin doe ik zelf, evenals het aanleggen van verlichting en electra en het beplanten van de plantenbakken.

Van alle hoveniers die ik heb benaderd heeft de helft aangegeven dit jaar vol te zitten, heb ik met twee hoveniers aan afspraak kunnen maken en de rest heeft niet gereageerd in de afgelopen 5 weken. Nu heb ik van één hovenier aan offerte gekregen voor het bovenstaande met een prijs van zo'n 3000 euro. De andere hovenier komt pas over 2 weken langs. Gezien de drukte wil ik niet te lang wachten, echter kan ik op dit moment geen offertes vergelijken.

Heeft iemand een idee of dit een goede offerte is? Over de hovenier zelf ben ik prima tevreden tot dus zover, extra reden voor mij om niet te lang te wachten.
Vind het niet heel gek. Wij zoeken iemand voor bestrating. Hebben nu een offerte van 3k in btw voor 45m2 tegels inclusief grondwerk (afgraven, afvoeren, zand aanvoeren enzo) en een oprit met klinkers en puinfundering. Een andere offerte is nog een stukje duurder Derde offerte wacht ik af en dan kiezen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik zou ook een stratenmaker vragen naar zijn prijs. Die kan ook de grond voorbereiden voor je kunstgras en dat kan je dan evt zelf leggen.

Dan hoeft de hovenier nog maar een paar klusjes te doen. Hoveniers zijn in de regel veel duurder dan stratenmakers.
En als het maar gaat om een paar uur werk dan is de kans groter dat er nog iemand plek heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
newtastyland schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

De uitgangspositie van TS laat dat niet toe, wel geteld 1 offerte. De aanbieder weet ook dat zijn collega’s het druk hebben. Heb je het er voor over, dan snel met aanbieder in zee. Anders verder zoeken en wrs langer wachten.
Hoezo laat de uitgangspositie van TS dat niet toe?
Als hij de prijs te hoog vind, dan moet ie het niet doen... Ja, het gevolg is dat de tuin niet is / wordt gedaan. Maar als ie 3k te veel vindt (ik kan niet in zijn portemonnee kijken), dan ben je gewoon dom bezig als je het wel doet. Misschien kan ie concessies doen (geen borders ofzo) om op zijn gewenste prijs uit te komen.

Of het een jaartje uitstellen, heeft ie de tijd om nog een jaartje door te sparen en de hovenier is volgend jaar voorzien van wat werk (zou ik persoonlijk niet willen, maar dat terzijde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05 11:56

iFrost

Vroem vroem

BastaRhymez schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:45:
[...]

Hoezo laat de uitgangspositie van TS dat niet toe?
Als hij de prijs te hoog vind, dan moet ie het niet doen... Ja, het gevolg is dat de tuin niet is / wordt gedaan. Maar als ie 3k te veel vindt (ik kan niet in zijn portemonnee kijken), dan ben je gewoon dom bezig als je het wel doet. Misschien kan ie concessies doen (geen borders ofzo) om op zijn gewenste prijs uit te komen.

Of het een jaartje uitstellen, heeft ie de tijd om nog een jaartje door te sparen en de hovenier is volgend jaar voorzien van wat werk (zou ik persoonlijk niet willen, maar dat terzijde).
Hij kan niet weten of het te hoog, te laag of prima is omdat hij geen vergelijkingsmateriaal heeft. Schijnt voor veel mensen toch wel handig te zijn (kuch Pricewatch kuch) :P

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33

Honesty

kattenneus!

JT schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Vind het niet heel gek. Wij zoeken iemand voor bestrating. Hebben nu een offerte van 3k in btw voor 45m2 tegels inclusief grondwerk (afgraven, afvoeren, zand aanvoeren enzo) en een oprit met klinkers en puinfundering. Een andere offerte is nog een stukje duurder Derde offerte wacht ik af en dan kiezen.
Ik vind het ook meevallen maar het is allemaal niet te vergelijken, wij waren verleden jaar voor 35m teras 5k kwijt, 2500 tegels, 2500 arbeid en grondwerk maar bij ons moest er eerst alles er uit en 10cm uitgraven en toen weer nieuw zand erin.
Als je kijkt naar het werk met grondwerk en zwaar geschut waren ze 8 uur met 3 man bezig en het daadwerkelijke leggen was in een uurtje gedaan. Zaagwerk was nog meer werk dan het daadwerkelijke leggen.

Gewoon wat meer offertes vragen zodat je weet waar je op moet letten en die proberen met elkaar te vergelijken.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
iFrost schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Hij kan niet weten of het te hoog, te laag of prima is omdat hij geen vergelijkingsmateriaal heeft. Schijnt voor veel mensen toch wel handig te zijn (kuch Pricewatch kuch) :P
En dat was mijn vorige punt: vind ie het waard om er 3k tegen aan te gooien?
-> Ja, dan neem je deal aan.
-> Nee, dan ga je onderhandelen (met als gevolg dat je wellicht niemand hebt of concessies moet doen).

Dan kan je nog 10 offertes aanvragen, en dan... Dan komt er straks iemand met 2,75k. Is dat dan een realistische prijs? Of is er ook iemand die het voor 2,5k doet als ie nog langer gaat zoeken...

Uiteindelijk ga je betalen voor een dienst (want dat is het uiteindelijk) en bepaal je of je dat bedrag voor die dienst het waard vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
BastaRhymez schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:37:
[...]

En dat was mijn vorige punt: vind ie het waard om er 3k tegen aan te gooien?
-> Ja, dan neem je deal aan.
-> Nee, dan ga je onderhandelen (met als gevolg dat je wellicht niemand hebt of concessies moet doen).

Dan kan je nog 10 offertes aanvragen, en dan... Dan komt er straks iemand met 2,75k. Is dat dan een realistische prijs? Of is er ook iemand die het voor 2,5k doet als ie nog langer gaat zoeken...

Uiteindelijk ga je betalen voor een dienst (want dat is het uiteindelijk) en bepaal je of je dat bedrag voor die dienst het waard vind.
Ik ben dit topic begonnen om er achter te komen wat een beetje een normale prijs is om te voorkomen dat ik achteraf te horen krijg dat het veeeeel goedkoper kon. In eerste instantie dachten we dat we 4k moesten neer leggen, als dat de offerte was geweest en ik was ermee akkoord gegaan omdat ik het het waard vond heb ik toch behoorlijk meer betaald dan nodig was geweest, en dat zal ik echt wel vervelend hebben gevonden (geld kan je maar één keer uitgeven).

Thanks aan iedereen die gereageerd heeft! Ik ben me ervan bewust dat een stratenmaker goedkoper kan zijn, maar door de huidige drukte ga ik het risico niet nemen. Ik ga de beste man een mailtje sturen dat we akkoord gaan met de offerte, hij komt professioneel over en ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Tuurlijk zou het zuur zijn, als blijkt dat je het voor 2,5k had kunnen laten doen, maar je hebt er zelf 4k voor begroot. Je houdt dus nog 1k over voor andere dingen :Y

Het was wat anders geweest, als je zelf 1,5k had begroot en je nu op 3k uit zou komen. Maar dan had je kunnen proberen te onderhandelen of concessies doen op wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Soepstengel schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:56:

Ik denk dat het van belang is dat het gedane werk +- op je begroting uitkomt, en anders onderhandel je het uit(misschien je begroting bijstellen) Jammer dat je niet meer offertes kunt vergelijken, maar de antwoorden die je hier krijgt zullen je vaak niet verder helpen. Pietje zegt; ik heb dit laten doen voor zoveel, en Jantje zegt; ... Daar schiet jij in jou geval denk ik weinig mee op. (of je DM-Box moet nu vol staan met offertes)

edit; verder loop je het risico wanneer je voorbereidend werk aan ander uitbesteed, dat het niet voldoet aan de wens/eis van Hovenier..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1