Toets m geeft ineens 8 weer ipv M

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBull0079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-08-2021
Goedemorgen,

Ik heb een raar probleem die ik nooit eerder heb meegemaakt. Mijn acer laptop toetsenbord geeft ineens 8 weer als ik op de toets M drukt. (alleen deze toets) Het gaat dus niet om ctrl+shift probleem.
Dit is voor ons allemaal erg vervelend, nu moeten we elke keer copypaste m gebruiken of een extra toetsenbord inpluggen (dan krijg je wel gewoon M als je daarop drukt)

Enig idee hoe je dat herstelt? Ik kan het zo niet 1-2-3- vinden met google.
...

Windows 10 64bit, verder niks bijzonders (geen oc, illegale software o.d.)
...

Ik heb het ook geprobeerd met microsoft keyboard layout creator, maar ik heb t idee dat ik de settings niet kan wijzigen (krijg niet de optie om die 'taal' te selecteren

Hopelijk kunnen jullie ons helpen, want we vinden t beetje onbenullig als we een nieuwe laptop moet gaan kopen, alleen omdat M niet werkt....

Alvast bedankt voor je aandacht!
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBull0079
Dank je wel, maar zoals eerder aangeven, bevat het alleen letter m

Rest doet wel normaal. Dus Fn + nun lock bood geen oplossing helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowiezo zit onder de M een 0 als je Numlock aan zou hebben, en de laptop geen full-size keyboard heeft.

Klinkt meer als een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:10
Is het alleen in Windows? Probeer het eens onder Linux te testen, om uit te sluiten of het om een software probleem gaat.

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Ik heb dit gedrag één keer eerder gezien; bleek zoontje van de eigenaar een schroevendraaier op het keyboard te hebben laten vallen, waarschijnlijk met de punt naar beneden.

Toetsjes eraf gewipt en inderdaad bleek er een beschadiging in een printbaan, die ik met geleidende lijm heb aangestipt. Laptop heeft daarna nog járenlang probleemloos getypt.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedBull0079
JHMvP schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:32:
Ik heb dit gedrag één keer eerder gezien; bleek zoontje van de eigenaar een schroevendraaier op het keyboard te hebben laten vallen, waarschijnlijk met de punt naar beneden.

Toetsjes eraf gewipt en inderdaad bleek er een beschadiging in een printbaan, die ik met geleidende lijm heb aangestipt. Laptop heeft daarna nog járenlang probleemloos getypt.
Thanks, dit zou weleens het probleem kunnen zijn. Onze zoon sloeg eens een x met speelgoed op t toetsenbord 8)7
Pagina: 1