PVC vloer over Bestaande PVC vloer met vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneCats
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-08-2020
Mijn vraag:
In mijn nieuwbouw woning met vloerverwarming ligt een nieuwe pvc vloer. Deze vloer is erg slecht gelegd en na een jaar touwtrekken is de oplossing van de leverancier om een nieuwe pvc vloer over de oude pvc te leggen. Waar ik bang voor ben is dat het rendement van mijn vloerverwarming veel minder gaat worden, maar ik weet niet hoe ik hier achter kom. Heeft iemand een idee of weet iemand een bedrijf of instantie die mij hiermee kan helpen?

Het alternatief is dat alles eruit moet, de ondervloer opnieuw geëgaliseerd moet worden en dat er een nieuwe pvc vloer in gaat. De angst is dat ook de muren beschadigd gaan worden doordat de hoge plinten geplakt zitten op de muren.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 06:33
maar willen ze dan egaline over de bestaande PVC vloer smeren of hoe willen ze hem nu gaan egaliseren dan? Dat lijkt me namelijk geen goed idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-05 07:42
Aangezien het een nieuwbouw woning betreft zal het naar alle waarschijnlijkheid laag temperatuur verwarming zijn.

Tevens geef je aan dat de oude pvc vloer slecht gelegd is. Ik zou zelf nooit een nieuwe vloer op een slechte ‘ondervloer’ leggen.
Normaal is een slechte basis geen goede start voor een nieuw begin.

Ik neem aan dat het vervangen (en slopen) dan als zijnde garantie door de leverancier gedaan worden? Eventuele schade & kosten om het op te lossen zijn dan eveneens voor de leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit een beetje in hetzelfde schuitje. Mijn pvc vloer is flink gaan kieren. Ben inmiddels in juridische strijd met de leverancier, maar dat terzijde.

Heb de producent van de nieuwe vloer (Mflor) gevraagd wat ze ervan vinden, gezien dat voor garantie nogal belangrijk is. Zij geven er de voorkeur aan om de oude vloer te verwijderen. Wat natuurlijk een gigantische kutklus is en gegarandeerd de egalinelaag kapot maakt.

Leverancier had eerst bedacht om over de oude pvc laag heen te egaliseren of pvc op pvc te lijmen. Maar is wel afhankelijk van zijn groothandel (peitsman) ivm garantie.

Ze zijn nu na aan het overleggen hoe dit op te pakken.

Over de vloerverwarming zou ik me niet al te druk maken. Sterker nog, beetje meer materiaal op de leidingen is soms nog positief ook. Zeker ingefreesde leidingen liggen natuurlijk vrij dicht op het oppervlak.

En gezien egaline en pvc massief zijn zal dit -itt tot laminaat met ondervloer- niet zo'n probleem zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B152
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:51
Ik zou er niet aan beginnen. In mijn optiek zou een goede vloerleggen daar ook nooit mee akkoord moeten gaan, wat een prutswerk. De oude moet er uit, desnoods nieuwe laag egaline als deze beschadigd.

Voor het verwijderen zijn ook wel machines te huur.

En heb je lage temperatuurverwarming dan wil je niet nog een laag extra isolatie op je vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneCats
Ze zijn van plan direct op de oude vloer (met kieren van nagel-dikte) de nieuwe vloer te plakken. Zelfs als alles eruit moet zal dit vergoed worden maar helaas hebben we dit al een keer moeten doen doordat het plafond niet goed was. Dit komt neer op 2 weekends uit huis zijn, en enorm veel werk om bekabeling weg te halen etc. Dit hoop ik nooit meer mee te hoeven maken, zelfs niet als het gratis is. Er zijn dus duidelijk alleen maar verliezers in dit geval.

Wat ik vooral zou willen weten is wat de nadelen zijn van 2 pvc vloeren over een lage-temperatuur vloerverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B152 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:24:
Ik zou er niet aan beginnen. In mijn optiek zou een goede vloerleggen daar ook nooit mee akkoord moeten gaan, wat een prutswerk. De oude moet er uit, desnoods nieuwe laag egaline als deze beschadigd.

Voor het verwijderen zijn ook wel machines te huur.

En heb je lage temperatuurverwarming dan wil je niet nog een laag extra isolatie op je vloer
Een laag egaline en een laag pvc heeft niets met isolatie te maken.

Je wilt idealiter de vloerverwarming sowieso wat dieper in de vloer hebben, gezien dit de vloer gelijkmatiger opwarmt, en een buffer creëert. In die zin lijkt wat extra materiaal me zelfs positief.

Overigens is dit natuurlijk geen antwoord op de vraag of je PVC op PVC kunt plakken.

Klinkt een beetje alsof we in hetzelfde schuitje zitten...

Gevoelsmatig zeg ik; met goede primer kun je alles aan elkaar lijmen. En PVC lijm plakt op zich prima aan twee kanten. Als mijn leverancier garantie wil geven op over elkaar heen plakken heeft dat mijn voorkeur, aangezien dat kamer voor kamer kan. Met egaliseren wordt dat een groter issue.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2020 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneCats
Hier is de leverancier ook geweest, Therdex. Ik zal hen ook eens vragen. Bedankt voor alle reacties en succes voor MikeyMan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneCats
Het advies van Therdex is om het NIET te doen. Het gevolg voor de lage-temperatuur vloerverwarming Is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreyroeffen
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-11-2020
Hallo @ReneCats @MikeyMan , mag ik vragen wat eruit is gekomen bij jullie? Wij zitten nl in hetzelfde schuitje: PVC-vloer niet netjes gelegd (door Carpet Right), en willen nu een nu een nieuwe PVC klik-vloer eroverheen leggen. Ook wij hebben vloerverwarming. Ben erg benieuwd hoe jullie het nu hebben opgelost, en of de vloerverwarming nog steeds overal evengoed werkt! Gr. Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jeffreyroeffen schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:48:
Hallo @ReneCats @MikeyMan , mag ik vragen wat eruit is gekomen bij jullie? Wij zitten nl in hetzelfde schuitje: PVC-vloer niet netjes gelegd (door Carpet Right), en willen nu een nu een nieuwe PVC klik-vloer eroverheen leggen. Ook wij hebben vloerverwarming. Ben erg benieuwd hoe jullie het nu hebben opgelost, en of de vloerverwarming nog steeds overal evengoed werkt! Gr. Jeffrey
Wij krijgen vrijdag een onafhankelijke expert over de vloer. En daarna naar de rechter.

Zal nog wel even duren.

Ik ga sowieso de hele vloer verwijderen. Extra isolerende laag over m'n vloerverwarming is voor mij een absolute no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
Ik ben eigenlijk wel benieuwd over wat voor kieren we het hebben. Heb je foto’s?
Mijn pvc vloer kiert ook wat. Waar ik het gevoel heb dat dit vooral komt omdat de egaline niet genoeg waterpas is aangebracht..

Maar pvc over pvc nooit doen. Pvc isoleert toch een klein beetje en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senseibas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-03-2022
Heeft iemand ondertussen al een inzicht hierin? Wij hebben ook een slecht gelegde vloer, en onze vloerenwinkel wil het best opnieuw leggen, maar ook best een click pvc vloer er overheen leggen. We willen niet te overhaast ergens mee akkoord gaan, dus zijn erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tito129 schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:54:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd over wat voor kieren we het hebben. Heb je foto’s?
Mijn pvc vloer kiert ook wat. Waar ik het gevoel heb dat dit vooral komt omdat de egaline niet genoeg waterpas is aangebracht..

Maar pvc over pvc nooit doen. Pvc isoleert toch een klein beetje en dat wil je niet.
Inmiddels expertise rapport binnen. Grootst gemeten kier is bijna 2 mm. Maar het geldt voor bijna alle kieren. Stonden nog wat opbouwende kritieken in waar ik me nieteens aan gestoord had. Nu kijken wat de rechter ervan vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Ook ik heb een nieuwe Moduleo vloer gelijmd. Dit is erg goed gedaan door de vloerlegger. Ik woon hier alleen (40+, dus geen kind of puber), maar mijn hele vloer zit na 2 maanden al helemaal vol met krassen. Zelfs met een vezeldoekje over de vloer krijg ik flinke krassen die er niet meer uit gaan. De vertegenwoordiger van de vloer krijg ik niet te pakken en overweeg nu ook juridische stappen. Ik zit zelf te denken om ook klik pvc over de gelijmde pvc te plaatsen zodat ik dit zelf kan doen en beter panelen kan vervangen zonder de egaline kapot te trekken. Ik heb vloerverwarming, maar daar geef ik niets om. Ik gebruik m eigenlijk nooit. Zie mensen buiten de vloerverwarming andere problemen met klik pvc op bestaande verlijmde pvc?

Smika

• Chantal
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-02-2022
Begrijp ik het goed dat Therdex adviseert om de oude vloer (plak pvc) eruit te halen en een nieuwe te plaatsen?

Bij ons hebben ze de vloer in wildverband gelegd en hadden recht afgesproken. Nu zijn de stoffeerders zonder overleg gestart zijn met het leggen van de pvc over het gelegde pvc.

Her betreft net opgeleverde nieuwbouwwoning met vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdw1943
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-05-2022
Goedenavond,
Heel benieuwd of er inmiddels ervaringen zijn van het leggen van een pvc vloer over een pvc vloer? Onze pvc vloer is ooit goed en strak gelegd maar is qua kleur niet meer onze smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
mdw1943 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:36:
Goedenavond,
Heel benieuwd of er inmiddels ervaringen zijn van het leggen van een pvc vloer over een pvc vloer? Onze pvc vloer is ooit goed en strak gelegd maar is qua kleur niet meer onze smaak.
Ik kan u helaas niet verder helpen. Buiten de vloer die echt verschrikkelijk was van Moduleo (kan het echt niemand aanraden), had ik ook last van de buren. Heb het appartement verkocht en een andere gekocht, waar geen PVC en vervelende buren wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:16
Ik heb ondertussen toch veel verschillende meningen van vloerenboeren gehoord. De een vind het een verschrikkelijk slecht idee. Het is maar 1000 euro voor het weghalen van de oude plak pvc.
De ander vind het wel kunnen, zolang de huidige vloer maar goed strak.

Ik ben bang dat ik warmteverlies heb, maar oude vloer eruit halen heeft wel een nadeel voor mij. Nu is alles op dezelfde hoogte als het toilet (lelijke kleur tegels). Tegels ga ik niet eruit slopen, want muurtegels zijn prima. Alleen de grondtegels zijn lelijk.

Mijn logica zegt: Het zou moeten kunnen. Een vloertegel is vaak dikker dan 2x pvc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbvo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-11-2023
Heeft iemand de stap al gewaagd ?

Plak pvc over plak pvc?
Onze oude plak pvc vloer (mflor) ligt er al 13 jaar perfect in, helaas enorm verkleurd (groene waas). En niet meer onze kleur. We zien erg op tegen het weghalen, opnieuw egaliseren etc etc.
Alle leggers en winkels zeggen nee nooit pvc over pvc leggen, dan onze vraag waarom? Ivm garantie is het antwoord.
Wij hebben geen vloerverwarming.
Heeft iemand toch de stap gewaagd en pvc over pvc gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13:20

K1p

Hier ook intussen 9 jaar geleden een pvc vloer erin geplakt, wel van flexx floors. (Gamma,karwei, veel tv reclame) helaas al spoedig veel kieren, na wat getouwtrek met de bouwmarkt daarna de producent via social media benaderd, zij boden toen direct aan gewoon de aankoopprijs te retourneren. Vloer ligt er nu dus 8 jaar in met kieren maar hij loopt lekker nu hij gratis is. Wellicht mogelijk om financieel een aanbod te doen?
Pagina: 1