The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat rooie kreng ging bij ons gewoon op een tak liggen slapen met z’n reet naar ons toe....
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
‘s ochtends wel ja:BlaTieBla schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:19:
@Orion84 mooie platen.
Dat rooie kreng ging bij ons gewoon op een tak liggen slapen met z’n reet naar ons toe....
:strip_exif()/f/image/rh49LUdjA5Dnd9ElEKklqsYV.jpg?f=fotoalbum_large)
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Te beginnen met de foto door het glas waarvan ik claimde dat ik die met een beetje Lightroomen wel gefixt kreeg. I was wrong

:strip_exif()/f/image/p6bt7Bv6mUqXknzVZDMlL1QF.jpg?f=fotoalbum_large)
Bad-ass schildpad
:strip_exif()/f/image/iudIwgqYKKdauN4LfmdXnhgu.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker vlooien
:strip_exif()/f/image/EV9xuRMw91cDek0VIZI23tcu.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor z'n slaapje
:strip_exif()/f/image/elEhR7zHiAVjQwqOo7Mhni5Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens slaapje
:strip_exif()/f/image/yX2afUKy3sfLq0fTpWQUzGsd.jpg?f=fotoalbum_large)
Luie beer
:strip_exif()/f/image/HmDIhR55hA9T0nUf641lUNwz.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoeveel mensen hebben dit exacte kader ook gebruikt?
:strip_exif()/f/image/esPY6U0ccNJ5ipQOjZf23aSH.jpg?f=fotoalbum_large)
Pumba
:strip_exif()/f/image/ljNVedoQjFcp7thtPea8DhST.jpg?f=fotoalbum_large)
Timon
:strip_exif()/f/image/m29PrrnnIThqkQpsg0ejnnbV.jpg?f=fotoalbum_large)
Leeuwen + warmte = niet goed voor foto's
:strip_exif()/f/image/xoQ2heWLBmZZEqCYkxSOTgjB.jpg?f=fotoalbum_large)
Smile!
:strip_exif()/f/image/U2UdGMt5DKbX8k6AAMk2wPUt.jpg?f=fotoalbum_large)
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De rode panda van @WoutF outf is ook wel tof, ik heb dat beest alleen liggend/slapend/koala'end op de foto
@Orion84 , die eerste 2 platen kijken heel fijn weg. Dan is een 2.8 lens toch wel echt onovertroffen versus een zoom tele die lekker scherp is, maar ook 5.6/6.3. Mooie platen en separatie.
Thanks. Ik heb uiteindelijk deze keer de 200-500 ook nauwelijks gebruikt. Bij vorige dierentuin bezoekjes gebruikte ik die vaak voor de situaties waar de 300mm te lang was. Maar nu ik de (vorig jaar gekochte) 70-200 F/4 ook bij me had, heb ik eigenlijk vooral die gebruikt voor de momenten dat de 300mm te lang was.Nomad schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:45:
@Orion84 , die eerste 2 platen kijken heel fijn weg. Dan is een 2.8 lens toch wel echt onovertroffen versus een zoom tele die lekker scherp is, maar ook 5.6/6.3. Mooie platen en separatie.
Meer dan 300mm (effectief 450mm als ik 'm op de D500 zet) heb je in de dierentuin zelden nodig.
Heb zelf ook nog niet veel tijd gehad om alles uit te zoeken en bewerken maar deze relaxte Mandril wilde ik toch even delen (not all Mandrills are evil

Verder was het weer een geslaagde meet hoewel het wel paar graadjes koeler mag de volgende keer
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Ik heb wel mijn ziel verkocht aan Adobe hiervoor heOrion84 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:58:
[...]
Daar heb je van die saaie slapende leeuw inderdaad een hele fraaie plaat weten te maken
@Orion84 Alle vier wel mooi, alleen de olifant valt een beetje uit de toon met die grote scherptediepte en (dus) drukke achtergrond.
@WoutF Herkenbaar, die eerste. Ik heb stiekem ook wat foto's van die gorilla geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Die zijn dus lekker de virtuele vuilnisbak ingegaan. De rest is goed gelukt, met name Timon. Ik was niet snel genoeg voor die beestjes, al hielp het ook niet dat ze net gevoerd waren toen ik langs kwam. Ze vlogen de hele kooi door op zoek naar eten.
@zomertje Zeker tof, lekker gelukt!
Ik heb toch nog aardig wat geslaagde foto's gevonden. Eigenlijk had ik meer mislukte foto's verwacht met 600mm F/13 en enkel IBIS (wat meer geschikt is voor groothoeken), maar ben aangenaam verrast. :-)
Alle foto's zijn met de Olympus E-P5 en 75-300 F/4.8-6.7 gemaakt. De rest is alleen bij het springkussen uit de tas geweest. Ik heb bij alle foto's even brandpuntsafstand, diafragma, sluitertijd en ISO toegevoegd omdat de Tweakers-uploader de exifdata eruit lijkt te slopen.
:strip_exif()/f/image/D9UaQmhaBsy59eHlZwR5M4VU.jpg?f=fotoalbum_large)
132mm, F/5.6, 1/100s, ISO 200
:strip_exif()/f/image/xlACPGEWBF8z7ji3XyYvwDpW.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is zo'n verrassing: 300mm, F/6.7, 1/30s, ISO 200. En toch scherp. Er zaten wel exemplaren met onscherpte tussen, want op 1/30s beweegt zelfs een schildpad te snel. Na de schildpadden ben ik dan ook op auto ISO overgegaan zodat ik daar niet meer over na hoefde te denken.
:strip_exif()/f/image/hUfC6yOAZhxHnxT13csThxJn.jpg?f=fotoalbum_large)
300mm, F/6.7, 1/320s, ISO 1000
:strip_exif()/f/image/EUS7ihwJWr9JtJu2DtC6stHU.jpg?f=fotoalbum_large)
200mm, F/6.1, 1/320s, ISO 1250
:strip_exif()/f/image/gX4TVhAEr7k4AV3gRZfGgeBo.jpg?f=fotoalbum_large)
240mm, F/6.4, 1/320s, ISO 1250
:strip_exif()/f/image/YG3CTQpp5jx2gzQ1TeYHNQcQ.jpg?f=fotoalbum_large)
300mm, F/6.7, 1/320s, ISO 400
:strip_exif()/f/image/Oe0O3VC3HQzVXBrDRVWy2evN.jpg?f=fotoalbum_large)
300mm, F/6.7, 1/400s, ISO 640
:strip_exif()/f/image/icgYOCKgym5KnsMl3eCfUlhl.jpg?f=fotoalbum_large)
300mm, F/6.7, 1/320s, ISO 250
:strip_exif()/f/image/WbyaIC8FDRjh7pWZ9X2JcWHl.jpg?f=fotoalbum_large)
281mm, F/6.7, 1/400s, ISO 1600
:strip_exif()/f/image/ed5CmCvAzBVp8zwb04iQd3cN.jpg?f=fotoalbum_large)
100mm, F/5.6, 1/250s, ISO 1000
:strip_exif()/f/image/ZPVxtKNKbH68FBMaC5F3stdG.jpg?f=fotoalbum_large)
300mm, F/6.7, 1/320s, ISO 640
Die laatste is misschien een beetje flauw om mee af te sluiten, maar toch best lastig, zo'n zonnekap.

Hier een selectie van mijn spul, er staat meer in het album: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157715526815936
Een paar pogingen door glas of hek, viel me nog mee hoe rampzalig het werd:

Gewoon koppies:

En een paar die zich graag schaars maakten toch nog weten te pakken:

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TRb3W8IzseEfvwBTRgCnlz3b.jpg?f=user_large)
rest moet ik nog uitzoeken
ora et labora
Heb een kleine selectie:
I see you.

Ik zie wat zitten.......

Je hebt geen koorts.....

Stank voor dank!

Chilling met mijn rode dop.

Mijn favoriet in alle foto's.
Shoutout naar de leuke dag!

[ Voor 8% gewijzigd door Weerz op 18-08-2020 09:15 ]
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Een ware acrobaat hoorOrion84 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:27:
Oh, die uil kan dus toch meer dan op de grond zitten
Nice
Rode Panda, nog 'ruim' voor zijn dutje.

'Het leven is zoooooo zwaar'

Gorilla behind the glass

Beer

De friet/patat van @Nomad

Stokstaartje

[ Voor 72% gewijzigd door BlaTieBla op 18-08-2020 15:06 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pECCeYxImX0BcXwZgSVco1RK.jpg?f=user_large)
vogel die geen idee heeft waar hij naar toecan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ArqiaGgJJdk4QCM5gUfAOgA.jpg?f=user_large)
luie beer.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1TXKvZVVTROFMznpXmig7ot6.jpg?f=user_large)
schildpad
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/buxaqkUtRy7XCAWCulvhgpNY.jpg?f=user_large)
panda
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pd5uJoR7fFPViIYBWgSuhRfw.jpg?f=user_large)
wordt vervolgd
ora et labora
Chapeau heren!
@WoutF heb je die badass schildpad voor mij in grootformaat? Zou hem graag als background hebben als dat kan / mag
* The Eagle zwak voor schildpadden heeft
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
NatuurlijkThe Eagle schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:24:
Dr zit gaaf spul tussen mannan.
@WoutF heb je die badass schildpad voor mij in grootformaat? Zou hem graag als background hebben als dat kan / mag
* The Eagle zwak voor schildpadden heeft
:strip_exif()/f/image/yyg7l6hS8uuFnoF39ja6AWZn.jpg?f=fotoalbum_large)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Een greep uit mijn album op flickr:
1. Witte beer

2. zwart-witte beer

3. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant

4. Pinguïn in minder herkenbare houding