Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-09 18:27
Mijn set-up is als volgt. Ik heb op zowel een Android telefoon en een Android tablet de CoronaMelder geïnstalleerd. Ik laat mijn tablet altijd thuis, dan zou ik theoretisch gezien erachter kunnen komen of ik de mogelijke besmetting binnenshuis of buitenshuis heb opgelopen. En ook achter kunnen komen of ik door de buren ben besmet of door iemand anders. Of zie ik nu iets over het hoofd?

[ Voor 11% gewijzigd door handoff op 17-08-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja dit kan werken ALS het BT signaal van de buren sterk genoeg is om opgepakt te worden door jouw tablet.
Het Google-Apple-Corona-protocol vereist ook een minimale signaalsterkte (en duur) dus daar moet je wel boven zitten.
Plak de tablet anders tegen een (dunne / niet-gewapende) muur met de buren.

Edit: er zijn ook bluetooth extenders / repeaters / signaalversterkers, darmee moet het zeker lukken.

[ Voor 38% gewijzigd door Juup op 17-08-2020 23:36 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

Juup schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:32:Edit: er zijn ook bluetooth extenders / repeaters / signaalversterkers, darmee moet het zeker lukken.
Dat lijkt me sterk, de vraag is of die dergelijke ble tokens ook afvangen en doorsturen. Het is natuurlijk in principe niet de bedoeling dat een signaalversterker in deze methode werkt.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zelfs dat (in het geval van een tussenwoning) je er zo achter kan komen of een buur besmet is geraakt, los van jou, want dan slaat de tablet aan die kant van je woning aan. Je moet je wel gaan afvragen of het wenselijk is. Er wordt heel veel moeite gedaan om het toch zo anoniem mogelijk te houden, dus dmv tablets aan de muur alsnog van specifieke mensen kijken of ze corona hebben is etisch nog wel iets van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
geerttttt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:38:
Dat lijkt me sterk, de vraag is of die dergelijke ble tokens ook afvangen en doorsturen. Het is natuurlijk in principe niet de bedoeling dat een signaalversterker in deze methode werkt.
Als het gewoon een domme repeater is die het signaal 1 op 1 opnieuw verzendt dan moet het wel werken toch?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 30-09 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij is het helemaal niet zo zinvol om die coronamelder op een tablet te zetten toch? Het gaat erom dat twee mensen > 15min bij elkaar in de buurt zijn, niet een mens en een apparaat zou ik zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 16:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

handoff schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:08:
Mijn set-up is als volgt. Ik heb op zowel een Android telefoon en een Android tablet de CoronaMelder geïnstalleerd. Ik laat mijn tablet altijd thuis, dan zou ik theoretisch gezien erachter kunnen komen of ik de mogelijke besmetting binnenshuis of buitenshuis heb opgelopen. En ook achter kunnen komen of ik door de buren ben besmet of door iemand anders. Of zie ik nu iets over het hoofd?
volgens mij raakt je online device niet besmet met corona en dus weet je nooit helemaal zeker of en waar je besmet geraakt bent...
De corona-melder app kan je daarover geen enkele zekerheid geven.

de kans is zelfs behoorlijk substantieel dat je als je besmet raakt, dit niet _dankzij_ de app zult ontdekken...
hooguit zou die app daarna een voordeel bieden om mensen waarmee jij in contact geweest bent te kunnen waarschuwen.

Mogelijk is het wel zo dat de code die je krijgt bij een positieve test, slechts eenmaal in een app in te voeren is, en je dus deze niet in _beide_ apps kunt invoeren om anderen te melden...
als je bv die Tablet enkel thuis gebruikt, heeft dat verder sowieso niet zo veel zin en kun je imho het beste hem daarw eer deinstalleren, zonde van je acuu-duur

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 18-08-2020 18:33 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

geerttttt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:38:
[...]

Anders is het natuurlijk wel een erg makkelijke manier om te trollen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

JvS schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:08:
Volgens mij is het helemaal niet zo zinvol om die coronamelder op een tablet te zetten toch? Het gaat erom dat twee mensen > 15min bij elkaar in de buurt zijn, niet een mens en een apparaat zou ik zeggen.
Ik denk dat hij bedoelt dat als hij een melding op zijn telefoon EN zijn tablet krijgt hij zeker weet dat het thuis gebeurd is omdat die tablet het huis niet verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mark-k schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:47:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat als hij een melding op zijn telefoon EN zijn tablet krijgt hij zeker weet dat het thuis gebeurd is omdat die tablet het huis niet verlaat.
En dan?
Wat zou het nut daarvan verder zijn?

De app geeft de mogelijkheid een test te krijgen mocht je bij een besmet persoon (die ook die covid19-contact-API aan had staan) gedurende langere tijd in de buurt was...

Het maakt verder niks uit om veel moeite te gaan doen te ontdekken waardoor en op welk moment dat contact was...
Als je wil weten of jezelf besmet bent, doe je gewoon een test.

Het kan zelfs een verstorende waarschuwing geven ( bij jezelf of juist bij anderen als je zelf besmet blijkt te zijn) als je die app aan hebt staan op een device dat je niet zelf bij je draagt, maar ergens anders ligt.

Het heeft geen enkele meerwaarde om via trucjes te willen gaan 'checken' op basis van welke random Keys je een melding gekregen hebt.... Dat verandert niets aan het advies een test zelf te laten doen (behalve dan als je dat device bijna nooit bij je had)

Overigens, verwacht geen wonderen, in Duitsland is de App al 2,5 maand in gebruik, en had deze 17,5 miljoen downloads.
Er is ook iets van 1679 maal een besmetting via gemeld, over heel Duitsland en in 2,5 maand dus (gemiddeld 21 per dag op een bevolking van 80 miljoen)
Dat lijkt er op te wijzen dat slechts hooguit enkele procenten van het totaal aantal geïnfecteerde via de app geregistreerd wordt

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:06
Wat gebeurt er eigenlijk als de (boven)buren corona krijgen?Dan werkt gps toch niet meer? Hoe kan de app dan zien dat er een muur of plafond tussen zit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
aljooge schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:29:
Wat gebeurt er eigenlijk als de (boven)buren corona krijgen?Dan werkt gps toch niet meer? Hoe kan de app dan zien dat er een muur of plafond tussen zit?
De Corona Melder app doet helemaal niets met GPS mensen. Lees je eens in (of zie deze PDF).

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 18-08-2020 23:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:09
De app houdt toch rekening met de sterke van het BT signaal, om een inschatting van afstand en obstakels te maken. Een muur zou voldoende moeten zijn om géén hit te krijgen, ook al komt het BT signaal er wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:05

Blokker_1999

Full steam ahead

Wat gebeurt er eigenlijk als de (boven)buren corona krijgen?
Dan mogen zij in quarantaine en dan hoop ik dat alle bewoners in het gebouw een waarschuwing krijgen dat iemand in het gebouw (zonder naam te noemen) besmet is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de covid19-contact-api werkt enkel met Bluetooth...
het heeft dus niks met maken met locatie-bepaling (enkel, op Android is het wel nodzakelijk dat locatiebepaling aanstaat, Bluetooth zelf werkt enkel dan.... wel is het opvragen van de locatiebepaling zelf softwarematig geblokkeerd door een app die gebruik maakt van de contact-api)

Of er contacten geregistreerd worden, is vooral afhankelijk of Bluetooth deze daadwerkelijk vastlegt.
Waarschijnlijk is momenteel vooral dat dit vaak misgaat...
uit Iers onderzoek blijkt bv de app in het OV, dus in bussen, treinen en trams zeer slecht te functioneren en vrijwel geen contacten vast te leggen (ook in een testsituatie waarin _alle_ passagieren de App bij zich hadden), omdat de omgeving van deze OV-voertuigen teveel metaal bevatten
Keine Kontakte registriert
Das Ergebnis der Studie ist vernichtend: Unter optimalen Bedingungen, in denen alle Passagiere die Corona-Warn-App aktiviert haben, würde kein einziger Kontakt registriert. Gemessen wurde mit fünf Android-Smartphones, die sich über 15 Minuten in einem Radius von weniger als zwei Metern befanden. Das entspricht den Vorgaben der deutschen Tracing-App.
https://netzpolitik.org/2...ben-womoeglich-unbemerkt/
Blokker_1999 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:43:
[...]

Dan mogen zij in quarantaine en dan hoop ik dat alle bewoners in het gebouw een waarschuwing krijgen dat iemand in het gebouw (zonder naam te noemen) besmet is.
Dat heeft verder niks met de App te maken.

Als jij bv een corona-warn-app altijd bij je draagt, zul je enkel een waarschuwing krijgen dat je contact had met een besmet persoon en een oproep jezelf te laten testen als:

- Ook die buren eenzelfde app altijd bij zich hadden
- je gedurende langere tijd (15 minuten) op 2 meter van hen gestaan hebt, en beiden deze app aan hadden... mogelijk als je lang samen met hen gesproken hebt en dicht bij elkaar in de buurt stond
- deze buren hun positieve testresultaat zelf ook doorgaven binnen de App-omgeving

[ Voor 27% gewijzigd door RM-rf op 19-08-2020 10:59 ]

Pagina: 1