Mobiele AEG Airco hoor water gorgelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenHaemels
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-11-2024
Heb sinds een paar maanden een mobiele airco van AEG.
De laatste tijd hoor ik, wanneer de compressor aanslaagt om te koelen, een gorgelend geluid (klinkt als water) in de airco. Ook als ik het condensatiewater ventiel helemaal leeg laat lopen.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 19:25
ja dat is vrij normaal, mogelijk word het water over de condensor heen gegooid, waardoor het verdampt en via de afvoerslang naar buiten word getransporteerd.

hoeveel water condenseerd hij per 2u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenHaemels
ravenstein schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:54:
ja dat is vrij normaal, mogelijk word het water over de condensor heen gegooid, waardoor het verdampt en via de afvoerslang naar buiten word getransporteerd.

hoeveel water condenseerd hij per 2u?
Hoeveel juist geen idee, maar het is absoluut niet veel. Moet zelfs de airco kantelen om het beetje er uit te krijgen

Je spreekt over de afvoerslang, welke is dat juist? Ik heb inderdaad een afvoerslang erbij gekregen maar deze steekt nergens permanent in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
dan heb je inderdaad een mobiele airco die het water verdampt via de compressor.
De slang, met diameter 125mm 140mm 150mm, ik neem aan dat je die via een raam naar buiten legt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenHaemels
ravenstein schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:31:
dan heb je inderdaad een mobiele airco die het water verdampt via de compressor.
De slang, met diameter 125mm 140mm 150mm, ik neem aan dat je die via een raam naar buiten legt?
Ja zo'n accordeon-buis?

Het rare is dat je het de ene keer heel de tijd hoort en en de andere keer helemaal niet?

• ravenstein
ja is normaal, de mijne doet dat ook.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:48
KoenHaemels schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Ja zo'n accordeon-buis?

Het rare is dat je het de ene keer heel de tijd hoort en en de andere keer helemaal niet?
De ene keer is er meer condens dan de andere keer. ;)

Is nu erg vochtig buiten, dus de airco heeft meer condensvorming. Mijn airco thuis heeft bijna een constante stroom aan druppelend water uit de condenswater afvoer. Begin vorige weer waren het slechts een paar druppels.

No Shame, only Fame!

Pagina: 1