Huisje laten schoonmaken na maanden afwezigheid

Pagina: 1
Acties:
  • 4.801 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ben al een maand of 8 niet in mijn huisje in Amsterdam geweest, want Corona, isolatie op een eilandje etc.

Zal er dus flink stoffig (en spinnig) zijn, dus wil een bedrijf inhuren om het van top tot teen schoon te maken.

Uiteraard zie je door de bomen het bos niet meer met een Google dus iemand suggesties and ervaringen?

Ben niet op zoek naar een particulier, wil een bedrijf met een goede verzekering voor het geval er iets missgaat. Het gaat om een jaren 30 woning in Amsterdam Zuid (geen idee of dat relevant is).

Iemand suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 12:24

B4tman_DH

To the Bat.....

https://www.frissekater.nl/

//edit Ik zie dat ze dat niet meer doen. Alleen in extreme gevallen :+

[ Voor 57% gewijzigd door B4tman_DH op 17-08-2020 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:20

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Die zijn voor het grove werk denk niet dat er spinnen formaat hond in z'n huis hebben rond gelopen.

Ik zou in je kennis/familie kringen even vragen wie er iemand heeft die bij hun schoonmaakt en of die dan het wil doen, klinkt als gewoon alles afstoffen, uithangen opfrissen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Los van het vinden van een schoonmaakbedrijf; heb je iemand in de buurt die de opdracht kan begeleiden en het pand kan betreden? Iemand moet een eindinspectie doen en zorgen dat ze naar binnen kunnen.
B4tman_DH schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:07:
https://www.frissekater.nl/

//edit Ik zie dat ze dat niet meer doen. Alleen in extreme gevallen :+
https://www.frissekater.n...treem-vervuilde-badkamer/ :X
Voor deze opdracht werden wij ingeschakeld door een woningbouwvereniging voor het reinigen en ontgeuren van een extreem vervuilde badkamer. De bewoner had, om onbekende redenen, de gehele badkamer ondergepoept. Afgaande op de enorme hoeveelheid ontlasting, circa 150 kilo, was dit iets wat waarschijnlijk al maanden gaande was. Het reinigen van de woning werd extra moeilijk gemaakt omdat de bewoner tientallen liters cola over de massa poep heen had gegoten. Dit zorgde voor een plakkerige, teerachtige substantie die compleet was uitgehard. Logischerwijs was de stankoverlast extreem en zo sterk dat deze twee straten verderop al te ruiken was.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
8 maanden niet thuis geweest is prima schoon te maken door een particulier.
Desnoods een student die je voor 8 uur betaald en "als hij eerder klaar is en alles goed schoon is hij/zij gewoon nog 8 uur betaald wordt"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Waarom zie je door de bomen het bos niet op google?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7umrKo7rHaSaU4MT6UJ8HSHuWhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/37oIsIdUCcR5cVg0MwbzocBi.png?f=fotoalbum_large

Ze hebben ook bijna allemaal een rating dus even bellen en je wordt waarschijnlijk deze week nog geholpen?
De tijd dat je bezig was om dit bericht te te typen had je al iets kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 21:51
Je had toch zoiets als Helpling ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 00:29
Ben je van plan om eerst zelf te kijken voordat je een schoonmaker inhuurt? Of desnoods kun je eerst een vriend of familielid laten kijken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:05
Ik ben zelf wel eens een jaar niet thuis geweest waarin het huis dat jaar heeft leeg gestaan. Buiten wat vliegen op de vensterbank (geen idee hoe die binnen zijn gekomen?) En een dun laagje stof was er niks aan de hand.
Zie het zo: er zijn geen personen om stof te creëren en als de ramen dicht zijn is er ook amper sprake van luchtstroming. Spinnen komen af op voedsel, dus als dat er niet is komen er ook geen spinnen.

Als je het schoon hebt achtergelaten zou ik me er niet heel druk over maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Awaken1 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:09:
Waarom zie je door de bomen het bos niet op google?
[Afbeelding]

Ze hebben ook bijna allemaal een rating dus even bellen en je wordt waarschijnlijk deze week nog geholpen?
De tijd dat je bezig was om dit bericht te te typen had je al iets kunnen vinden.
Ik zoek ervaringen. Die ratings geloof ik over het algemeen niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hoezo zou het er "flink stoffig" zijn? Ben je al wezen kijken? En ben jij al weer thuis?

Een bedrijfje inhuren om schoon te maken kan, maar die willen ook toegang tot het pand hebben. Dus wie gaat hen de sleutel geven? Wellicht dat ze ook eerst willen kijken naar de staat, voordat ze de woning aannemen. In het beste geval is het namelijk alleen wat stof en is het zo gepiept. In het ergste geval heeft er iemand ingebroken, liggen er een paar lijken te rotten en is het een iets grotere uitdaging om het weer schoon te krijgen.

Daarnaast geef je aan dat je je wilt "verzekeren" als er iets stuk gaat. Dan zal er toch eerst een 0-opname moeten plaats vinden, anders ga jij straks claimen dat er iets stuk is gegaan wat wellicht allang stuk was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
Enige manier waarop het nasty is, is als je het vies achterliet (nog volle vuilniszakken, vieze vaat, etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Helpling is voor iets als dit uitermate geschikt :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Sanction schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:44:
[...]

Ik zoek ervaringen. Die ratings geloof ik over het algemeen niet zo.
Dus je gelooft random mensen op google niet maar random mensen op tweakers wel?

Dit bedrijf heeft 39 ervaringen die je hier niet gaat krijgen. Maar die zullen wel alle 39 door het bedrijf er zelf op zijn gezet. 8)7

Ik zou gewoon even bij de buurtjes gaan vragen dan. Die hebben ook vast wel ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 19:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 12:13
Iedereen kan zich als schoonmaker/schoonmaakster aanmelden bij Helpling (screening slaat nergens op) dus dat lijkt mij niet echt een professionele oplossing ;)

PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 02:25
kernie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:02:
Iedereen kan zich als schoonmaker/schoonmaakster aanmelden bij Helpling (screening slaat nergens op) dus dat lijkt mij niet echt een professionele oplossing ;)
Met de reviews filter je 9/10 keer de beste er wel tussenuit. Van de vele keren dat ik gebruik heb gemaakt van dit platform had ik slechts een enkele matige (dus niet slechte) ervaring. Vooral voor incidenteel is dit perfect.

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mastermind-- schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Met de reviews filter je 9/10 keer de beste er wel tussenuit. Van de vele keren dat ik gebruik heb gemaakt van dit platform had ik slechts een enkele matige (dus niet slechte) ervaring. Vooral voor incidenteel is dit perfect.
En wat verdienen die schoonmakers dan? En hoe zit het met hun contract? Wat je vaak ziet is dat er bij dit soort constructies hele bijzondere contracten horen en de vergoeding best slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
hoi1234 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:23:
[...]

En wat verdienen die schoonmakers dan? En hoe zit het met hun contract? Wat je vaak ziet is dat er bij dit soort constructies hele bijzondere contracten horen en de vergoeding best slecht is.
Je kan ook fooi geven.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 02:25
hoi1234 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:23:
[...]

Volgens mij kunnen ze zelf hun tarief instellen. Ik betaal meestal tussen de 17-22 euro per uur. Hoe het zit met de contracten weet ik niet precies.

Maar ik snap denk ik wel waar je op doelt. Geen klachten (a la Uber-praktijken) gehoord van de schoonmaaksters al zegt dat niet zo veel an sich natuurlijk.

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ja, dat klopt. Maar ik zou geen zaken willen doen met een bedrijf dat hun werknemers onderbetaalt en eigenlijk tegen de wet handelt.

Als ik weet dat je zelf 15 euro per uur betaalt en helpling zelf ook moet verdienen aan het platform, vraag ik me echt af hoe veel de werknemers verdienen en hoe ze behandeld worden. Ik hou m'n hart vast in ieder geval.
Mastermind-- schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Volgens mij kunnen ze zelf hun tarief instellen. Ik betaal meestal tussen de 17-22 euro per uur. Hoe het zit met de contracten weet ik niet precies.

Maar ik snap denk ik wel waar je op doelt. Geen klachten (a la Uber-praktijken) gehoord van de schoonmaaksters al zegt dat niet zo veel an sich natuurlijk.
Ze adverteren met 15 euro per uur, maar dat zal dan wel een vanaf prijs zijn.

Ik heb helaas ervaring met "student fixt jouw IT-problemen diensten", veel, zo niet alle zijn of te goedkoop en betalen slecht en handelen zelfs tegen de wet, of zijn duur en doen hetzelfde.

[ Voor 41% gewijzigd door hoi1234 op 18-08-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
hoi1234 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Ja, dat klopt. Maar ik zou geen zaken willen doen met een bedrijf dat hun werknemers onderbetaalt en eigenlijk tegen de wet handelt.

Als ik weet dat je zelf 15 euro per uur betaalt en helpling zelf ook moet verdienen aan het platform, vraag ik me echt af hoe veel de werknemers verdienen en hoe ze behandeld worden. Ik hou m'n hart vast in ieder geval.
Ja, dat is ook wel zo. Het is wat betreft ook beter soms (misschien) om een soort van zzp'er daarvoor te vragen. Dat is de betaling in ieder geval eerlijk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-05 22:06
Sanction schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:03:
Zal er dus flink stoffig (en spinnig) zijn, dus wil een bedrijf inhuren om het van top tot teen schoon te maken
Stof bestaat voornamelijk uit zand van buiten dat je naar binnen loopt, en huidschilfers van jou en je (al dan niet officiële) huisdieren. Als je een huis lange tijd niet bewoont (en de ramen waren dicht, de koelkast was leeg, etc.) zal het wel meevallen met de stoffigheid. Acht maanden leeg staan is niet hetzelfde als acht maanden niet stofzuigen in een huis dat bewoond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Mijn huidige huis stond twee jaar lang leeg voordat wij erin gingen wonen. Wat me het meest is bijgebleven is dat er, zoals iemand hierboven ook aangaf, veel dode vliegen lagen. Maar verder niets heel bijzonders. Behalve inderdaad stof maar ook niet bijzonder veel en dat heb je zo weg. Als je een fobie voor insecten hebt snap ik de vraag wel anders zou ik het gewoon zelf even grondig schoonmaken. Of er moeten krakers in gezeten hebben, gezien de locatie misschien niet geheel ondenkbaar. Dan ga je het met een schoonmaakbedrijf ook niet redden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Ik denk dat er inmiddels wel voldoende suggesties gegeven zijn om je op weg te helpen. Verder zie ik hier niet heel veel discussiewaarde meer in, dus vandaar een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.