Toon posts:

Externe harddisk voor laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem/vraag/kwestie/dillemma/whatever.

Ik heb een toshiba laptop, 300 mhz celery, 4 gig HD, en heb effe niet de funds om deze te vervangen met een mooiere/grotere/snellere. Dus.. externe opslag, here i come.

Maarrr. Ik zal de komende tijd veelal pendelen tussen Chicago en NL, en ben dus op zoek naar een storagemedium dat OF geen adapter heeft (USB powered) of een adapter heeft die universeel werkt (110V/230V). CD Brander lijkt nog niet echt de oplossing aangezien als ik een keer heen en weer moet ik me nooit zo op mn gemak voel met CD-Rs in m'n tas (Amerikaanse douane = gefaalde wannabe-politieagenten). Dus.. HD denk ik..

LaCie heeft wat leuk spul, alleen zegt LaCIe nederland dat hun adapter dus niet 110 doet.. 'portable' is dus behoorlijk unportable, zeg maar.

Suggesties? Budget is rond de 1000 ex btw.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
voor 1000 piek excl. btw moet je toch wel een behoorlijke interne laptop harddisk kunnen kopen???

Voor 783 piek incl. btw heb je al een 32GB ibm harddisk voor in je laptop en deze kun je dan evt. meenemen naar een volgende...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Die laptop overleeft het misschien nog een jaar, daarom zei ik al in mijn post dat ik extern wil.

Dusseh.. Suggesties?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

ftp? zip? jazz?

Verwijderd

Ik zou idd een USB oplossing nemen, je kan bij de meeste online shops wel een gewone HD laten inpakken in een mooie portable hoes met een USB draadje eraan.

Kant-en-klaar zou je Freecom eens moeten proberen en anders IBM. Zeer goede ervaringen mee.

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Wat dacht je van de volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/17940

Is misschien wat prijzig, maar dan heb je ook wat....

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40
Er zijn verschillende sets te koop waarmee je gewone harddisken kunt aansluiten op USB en/of parallelle poort. Het werkt niet snel, maar ja, je kunt niet alles hebben. Je koopt dan een gewone IDE harddisk, en stopt die in een kastje.

Alternate verkoopt de zogenaamde Flexicase (kijk maar eens bij www.alternate.nl bij hardware/behuizingen/extern/ide), en die komen rond de 200 piek. Daar een gewoon DiamondMax 80GB (minder mag ook ;) ) in voor nog geen 700 piek en je bent klaar voor minder dan 1000 piek.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Als je de snelheid van je HD wilt behouden kun je ovcerwegen om een PCMCIA->IDE of PCMCIA->SCSI adapter(bv adaptec SlimSCSI 1460) te kopen.

Mbv een adapter (neem een exemplaar met een ingangsbereik van 100-230VAC), twee connectors en een behuizing (bv oude Tapestreamer) kun je je eigen externe devices maken.
Pagina: 1