Ik zoek een grafische kaart (denk ik)
In 2017 heb ik met hulp van het DAA forum een PC besteld, bedoeld voor office, browsen en eenvoudige online spelletjes (Zylom).
Nu zoonlief Fortnite niet meer op de iPad kan spelen gebruikt hij de PC.
Daar was hij niet voor bedoeld, Fortnite hapert dan ook.
Ik neem aan dat een grafische kaart het nodige zal schelen.
Een test op userbenchmark.com laat ook zien dat daar wel de bottleneck zit.
Budget?
Eerlijk gezegd niet te gek veel. Ruim € 100 wil ik wel uitgeven, maar als het richting € 250 gaat, dan ga ik nadenken over alternatieven (Playstation, nieuwe PC, ...), ook gezien wat de PC heeft gekost.
Het systeem
Ik heb natuurlijk al zitten zoeken en dacht aan de RX 570. Die trekt echter nogal wat Watt.
De GTX 1650 leek me vergelijkbaar en levert minder risico wat de voeding betreft (350W, MSI adviseert bv 300 W).
Als leek op de grafische kaarten dus de vraag of dit wel echt gaat helpen voor Fortnite en (mogelijk in de toekomst) andere games, of dat deze kaarten overkill zijn.
Daarnaast of de voeding het trekt.
En ten slotte adviezen over welke kaart dan te kopen. De prijzen lopen nogal uiteen...
In 2017 heb ik met hulp van het DAA forum een PC besteld, bedoeld voor office, browsen en eenvoudige online spelletjes (Zylom).
Nu zoonlief Fortnite niet meer op de iPad kan spelen gebruikt hij de PC.
Daar was hij niet voor bedoeld, Fortnite hapert dan ook.
Ik neem aan dat een grafische kaart het nodige zal schelen.
Een test op userbenchmark.com laat ook zien dat daar wel de bottleneck zit.
Budget?
Eerlijk gezegd niet te gek veel. Ruim € 100 wil ik wel uitgeven, maar als het richting € 250 gaat, dan ga ik nadenken over alternatieven (Playstation, nieuwe PC, ...), ook gezien wat de PC heeft gekost.
Het systeem
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G4600 Boxed | € 76,39 | € 76,39 |
1 | MSI B250M Mortar | € 84,17 | € 84,17 |
1 | Fractal Design Define Mini | € 85,95 | € 85,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Seasonic G-series 360 watt | € 60,95 | € 60,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,- | € 93,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 469,41 |
Ik heb natuurlijk al zitten zoeken en dacht aan de RX 570. Die trekt echter nogal wat Watt.
De GTX 1650 leek me vergelijkbaar en levert minder risico wat de voeding betreft (350W, MSI adviseert bv 300 W).
Als leek op de grafische kaarten dus de vraag of dit wel echt gaat helpen voor Fortnite en (mogelijk in de toekomst) andere games, of dat deze kaarten overkill zijn.
Daarnaast of de voeding het trekt.
En ten slotte adviezen over welke kaart dan te kopen. De prijzen lopen nogal uiteen...