Ik heb sinds een maand 21 stuks zonnepanelen SOLARWATT 60M Style 315Wp mono PERC in combinatie met een Goodwe GW8000-DT omvormer. De installatie werd laat in de middag opgeleverd, dus die eerste dag kon ik de installatie niet beoordelen. De volgende dag was een goede zonnige dag, en ik schrok enorm van de geluidsproductie. De installatie hangt bij mij op zolder, maar beneden hoorde ik nog een scherpe irritante pieptoon. Dit filmpje had ik gemaakt en aan mijn leverancier gemaild: https://we.tl/t-e5d71duPxd
Gelukkig bevestigde ze dat dit geluid inderdaad niet normaal is. Ik heb toen op afstand een software update ontvangen, en sindsdien is het geluidsnivo minder, maar nog altijd nadrukkelijk aanwezig (en vooral een erg vervelende pieptoon).
Ook heb ik sinds de update niet meer hetzelfde aantal kilowatt productie gezien, maar dit komt door de hoge temperatuur van de laatste weken volgens de leverancier.
Wat is jullie ervaring met Goodwe omvormers, is dit geluid normaal?
Gelukkig bevestigde ze dat dit geluid inderdaad niet normaal is. Ik heb toen op afstand een software update ontvangen, en sindsdien is het geluidsnivo minder, maar nog altijd nadrukkelijk aanwezig (en vooral een erg vervelende pieptoon).
Ook heb ik sinds de update niet meer hetzelfde aantal kilowatt productie gezien, maar dit komt door de hoge temperatuur van de laatste weken volgens de leverancier.
Wat is jullie ervaring met Goodwe omvormers, is dit geluid normaal?