• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-06 14:04
Nadat ik mijn pc in elkaar heb gezet, wilde ik testen of hij het deed door hem aan te zetten. Het duurde heel lang voordat ik iets zag (30 seconden) en toen verscheen de bios van Gigabyte. Daarna sloot ik mijn muis aan om mijn pc te configureren alleen dat gaat niet zo goed.

Wanneer ik mijn muis aansluit, reageert deze alleen voor voor de eerste 2-3 seconden en dan doet de muis niks meer. Als ik de muis op een andere usb-poort aansluit, gebeurt er hetzelfde. Muis reageert voor een paar seconden en daarna niks meer. Heb ook een usb-poort achterin geprobeerd.

Weet iemand wat hier gaande is? Is er misschien iets defect? Ik hoor wel ff'tjes aparte piepgeluiden wanneer ik de pc uitschakel. Mijn muis werkt prima op de laptop.Verder heb ik een oude HDD van mijn laptop erin gezet.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 08:45

millman

6708Mhz @ -185c

Kom je zonder muis wel gewoon in BIOS? En probeert de pc niet toevallig van de oude laptop schijf te starten met allerlei driverproblemen tot gevolg?

-Virus check gedaan?
-Schone install?

Graag uutleg wat je zelf hebt gedaan om dit probleem te onderzoeken /op te lossen?

[Voor 44% gewijzigd door millman op 17-08-2020 17:48]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:44

Flexx

This side up

Heb dat vaker gehad met een nieuw GB moederbord. Vaak staat er een oude bios op.
Je kunt dat fixen door de bios te flashen.
Nieuwste bios downloaden, dat is zo te zien F51, en op een USB stick zetten.
PC booten met USB stick in de USB en op de END toets van je toetsenbord drukken om in de bios flash tool te komen.
Dat zal het waarschijnlijk fixen.

https://www.gigabyte.com/...0/support#support-dl-bios

• soldin
millman schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:46:
Kom je zonder muis wel gewoon in BIOS? En probeert de pc niet toevallig van de oude laptop schijf te starten met allerlei driverproblemen tot gevolg?

-Virus check gedaan?
-Schone install?

Graag uutleg wat je zelf hebt gedaan om dit probleem te onderzoeken /op te lossen?
Zoals ik zei het is een nieuwe PC behalve de GPU. De rest is nieuw gekocht, dus er staat niks op de SSD en hij boot niet vanaf de harde schijf hij springt gelijk naar de BIOS. Ik kan verder ook niets doen, omdat de muis niet reageert. Toetsenbord lijkt ook niet te gaan. De inputs flippen helemaal waardoor alle menuopties achter elkaar razendsnel worden geselecteerd.

@Flexx bedankt ik ga dat proberen

• soldin
Helemaal top! Bios lijkt nu te functioneren zoals het hoort. Geen gek toetsenbord gedrag meer en muis reageert gewoon. Nogmaals bedankt! _/-\o_
Nu is ook gelijk mijn BIOS up-to-date.

Wel gek dat die bios zo buggy was en geupdate moest worden om normaal te werken.. :? maar hij doet het nu tenminste. >:)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee