Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Hoi,

Ik woon in een rijtjeshuis uit de jaren 70, betonnen vloeren. Nu wil ik bovenop de dakkapel een parasol voet plaatsen om daarop een buiten sensor van een weerstation te monteren. Ik dacht aan een Garni 2055 Arcus.
Nu is die buiten unit via 868Mhz verbonden met een beeldscherm als ik me niet vergis.

Zo'n mooi scherm zou ik in de woonkamer willen gebruiken. Dan moet het 868Mhz signaal dus door twee betonnen vloeren en het dak van de dakkapel heen voordat het bij het scherm is.

Kan dat? Komt de data nog bij Weather Underground als die tablet leeg is? Hoe werkt zoiets? Of werkt de buiten unit ook al op WiFi? Dat signaal is door het hele huis en de tuin voldoende sterk aanwezig.

Nu heb ik ook een Homey staan, wat eigenlijk de reden is dat ik ook een weerstation wil hebben, om met die combinatie mijn zonnescherm en rolluiken volledig automatisch aan te kunnen sturen. WU werkt samen met Homey, dat heeft wel mijn voorkeur omdat ik dan bij uitval alsnog data van WU terug zal krijgen van andere gebruikers uit de omgeving.

Kan iemand mij meer informatie hierover geven, waar ik aan moet denken? Bij voorkeur heb ik een systeem dat ik 1 keer neer zet en daarna voor jaren zonder omkijken zal blijven werken.

Eventueel is alleen een buiten unit zonder scherm ook een optie, wanneer dat direct met Homey goed zal werken. Het is geen probleem om de Homey op de 1e verdieping te plaatsen, wanneer daar onvoldoende ontvangst zou zijn zou ik een extra Z-wave device op de 1e verdieping kunnen plaatsen waardoor de Homey eventueel ook op de zolder geplaatst zou kunnen worden voor een betere 868Mhz ontvangst.

Wat valt er aan te bevelen?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 19:59
Ik ben erg content met mijn weatherflow

Werkt perfect met homey en is ook geen action kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:47
Hier ook tevreden met weatherflow, buitenunit heeft een zonnepaneeltje dus geen omkijken naar. :)
Buitenunits staan ongeveer 40 meter van de hub af met een huis er tussen maar nog nooit ontvangstproblemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 05:00
Ik zou een Tempest Weatherflow willen kopen om ook te koppelen met Homey, maar is momenteel nergens te vinden... Heb toen niet deelgenomen aan de Kickstarter actie, wou eerst wat reviews zien. En deze zijn tot nu toe enkel maar positief 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:57
Ik gebruik zins kort de Tempest van Weatherflow had deze een jaar gelden gebacked via Kickstarter en net afgelopen maand uitgeleverd in Europa.
De integratie binnen Homey is gelijk aan de variabelen die Weatherflow mee geeft in hun API.
Jammer genoeg nog niet voldoende verkrijgbaar via de verkoop in Europa.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
Afgelopen najaar kreeg m'n tempest wat problemen met het laden.
Afgelopen week, toch hem eens van de paal gehaald en aan gesloten op een door hun geleverde voeding.
En ook daar laade hij niet mee op.

Dan toch maar een case aan gemaakt en wat schetst mijn verbazing: antwoord van hun support.
The device will likely need to be replaced - the good news is, the first signs of irregularity in the charging history occurred while the device was still under the 2-year warranty, so the replacement will be free of charge
Heb reeds al de bevestiging van UPS dat de replacement onderweg is.

Wat een support van deze firma Weatherflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-06 21:50
psdata schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:59:
Afgelopen najaar kreeg m'n tempest wat problemen met het laden.
Afgelopen week, toch hem eens van de paal gehaald en aan gesloten op een door hun geleverde voeding.
En ook daar laade hij niet mee op.

Dan toch maar een case aan gemaakt en wat schetst mijn verbazing: antwoord van hun support.

[...]

Heb reeds al de bevestiging van UPS dat de replacement onderweg is.

Wat een support van deze firma Weatherflow
Waar hebben jullie deze besteld? Bij Weatherflow zelf of? Zie dat hij ook compatible is met Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Die van mij heb ik via een kickstart project.
Tegenwoordig rechtsstreeks via weatherflow, maar verzending nederland (europa) vaak niet mogelijk.
En ja ik heb hem zowel via homey als ha aangesloten.
Weerkt heel goed met m'n zoneschermen ect. Ophalen bij regen, veel wind, weinig zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Wellicht om te vermelden dat Weatherflow (tempest) via de webshop op dit moment niet verstuurd (via Depot UK) naar (EU) Nederland.
Maar als je je inschrijft voor melding wanneer ze wel gaan leveren naar onze regio, dat je een twee tal mails krijgt.
1 van de bevestiging dat je je aanmeldde, en 1 dat men experimenteert met directe levering en dat je daar gebruik van mag maken. Ok je moet dan wel zelf de import verzorgen.
Stukje van de mail:
I am reaching out because you requested to be notified when the Tempest Weather System is available in your region. While we are still preparing for large-scale EU fulfillment, we are happy to invite you to participate in a small test of retail sales to your region. During this period, we will be shipping directly from our U.S. production center.

To thank you for your participation, your interest in Tempest, and your patience with international availability, we would like to give you $40 off your order
En die korting kun je gebruiken om de import (btw en kosten) gedeeltelijk te voldoen.

Wellicht toch mogelijkheden om de tempest hier meer te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door psdata op 02-06-2024 09:10 ]

Pagina: 1