Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie32
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-12-2021
Ik zit een beetje rond te neuzen en mij in te lezen in mogelijke certificering die een toevoeging kunnen zijn op mijn opleiding en zie net dat Microsoft al zijn MCSA, MCSE en MCSD certificering stop heeft gezet.

Vanaf nu werken ze met rol-gebaseerde trajecten die te vinden zijn op https://docs.microsoft.com/en-us/learn/certifications/. Als ik zo rondkijk lijkt het er sterk op dat ze zich richten op hun Azure omgeving. Om andere trajecten te zien moet je toch al wat meer door de site browsen (of ik heb gewoon een naar klikpad) naar https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE2PjDI.

Wat is jullie mening over deze nieuwe opzet en hoe bruikbaar gaan deze nieuwe certificeringen zijn in het werkveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:21

drooger

Falen is ook een kunst.

Als je naar beneden scrollt op die pagina zie je het linkje 'Browse role-based certifications':
https://docs.microsoft.co...source_type=certification

Daar kan je op product, rol en nog wat andere zaken filteren. Lijkt mij een prima overzicht, waarbij mensen op meerdere manieren kunnen filteren om zo certificeringen te vinden die voor hen interessant zijn.

Ik zie zo 1,2,3 geen problemen hierin en vind het goed dat Microsoft eindelijk doorpakt met het volgen van de trends op certificeringsgebied. (role-based is al een tijdje de norm bij verschillende concurrenten)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

"Hier, een topic met 8.594 reacties, succes"

Staat er in dat topic ook een samenvatting van de wijzigingen? De TS is in 2017 voor het laatst bijgewerkt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 15:46
CodeCaster schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:47:
[...]

"Hier, een topic met 8.594 reacties, succes"

Staat er in dat topic ook een samenvatting van de wijzigingen? De TS is in 2017 voor het laatst bijgewerkt.
Daarom heet het ook leesvoer ;)
Je kunt natuurlijk ook even vooruit scrollen naar de laatste 12 maanden dat is een overzichtelijk aantal pagina's. Verder heeft het topic een zoekfunctie en zoeken naar "role based" geeft genoeg goede aanknopingpunten. Misschien had ik de link dan moeten aanpassen naar https://gathering.tweaker..._keywords%5D=role%20based dat scheelt dan net weer het intypen van 2 woorden en een keer op enter drukken

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Koffie32 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:27:
Ik zit een beetje rond te neuzen en mij in te lezen in mogelijke certificering die een toevoeging kunnen zijn op mijn opleiding en zie net dat Microsoft al zijn MCSA, MCSE en MCSD certificering stop heeft gezet.

...

Wat is jullie mening over deze nieuwe opzet en hoe bruikbaar gaan deze nieuwe certificeringen zijn in het werkveld?
Microsoft certificeringen lijken daadwerkelijk weer wat bruikbaarder te zijn tegenwoordig. Wil je tegenwoordig in een beheer rol werken is certificering van een van de drie cloud leveranciers een must. Samen met agile voor dummies en een beetje programmeren (python, powershell, dat soort dingen).

Niet azure systemen komen nog wel voor maar percentueel neemt dat rap af

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Koffie32
drooger schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:43:
Als je naar beneden scrollt op die pagina zie je het linkje 'Browse role-based certifications':
https://docs.microsoft.co...source_type=certification

Daar kan je op product, rol en nog wat andere zaken filteren. Lijkt mij een prima overzicht, waarbij mensen op meerdere manieren kunnen filteren om zo certificeringen te vinden die voor hen interessant zijn.

Ik zie zo 1,2,3 geen problemen hierin en vind het goed dat Microsoft eindelijk doorpakt met het volgen van de trends op certificeringsgebied. (role-based is al een tijdje de norm bij verschillende concurrenten)
Ik zie hier zo 1...2...3... helaas niet dat van doen heeft met SQL Server iets waar ik toch interesse in heb.

• Koffie32
Wijnands schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:21:
[...]

Microsoft certificeringen lijken daadwerkelijk weer wat bruikbaarder te zijn tegenwoordig. Wil je tegenwoordig in een beheer rol werken is certificering van een van de drie cloud leveranciers een must. Samen met agile voor dummies en een beetje programmeren (python, powershell, dat soort dingen).

Niet azure systemen komen nog wel voor maar percentueel neemt dat rap af
Het is alleen zonde als je het mij vraagt dat er weinig meer over is aan certificeringen (voor nu althans) die niet op een of andere wijze cloud gerelateerd zijn.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Koffie32 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Ik zie hier zo 1...2...3... helaas niet dat van doen heeft met SQL Server iets waar ik toch interesse in heb.
Links bij products kan je filteren op SQL Server ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Koffie32
drooger schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:58:
[...]

Links bij products kan je filteren op SQL Server ;)
Die komen zo goed als allemaal te vervallen in januari 2021. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Koffie32 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:04:
[...]

Die komen zo goed als allemaal te vervallen in januari 2021. ;)
Tenzij Microsoft dan met nieuwe certificering komt voor SQL Server, zal je het moeten doen met een van de Azure database certificaten.

Ik volg Microsoft niet dusdanig, maar het zal me niets verbazen als ze volop inzetten op Azure en er weinig ontwikkeling zal zijn op de oude on-premise productlijn.

Pagina: 1