Gmail mail verplaatsen naar een map

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als ik mail label, dan blijven ze alsnog in de inbox staan. Terwijl ik ze daar juist weg wil hebben. Hoe kan ik dat doen?

...

Beste antwoord (via Luxicon op 17-08-2020 13:40)

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

In de android app kun je bij labelen het label "inbox" weghalen, waardoor de mail automatisch naar de map met het label verplaatst wordt.

Op de webmail zijn dit inderdaad 2 handelingen, labelen en verplaatsen zijn afzonderlijke handelingen.
Stuk minder handig als je het mij vraagt.

@Luxicon als het altijd dezelfde mails/afzenders zijn is het eenvoudiger om een regel (volgens mij heet het bij gmail "filter") aan te maken, die zowel labelt als verplaatst.

[ Voor 23% gewijzigd door Bas170 op 17-08-2020 13:33 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:47
Selecteren, verplaatsen (Icoon met map en pijl) ?

Webmail of via een client?

Edit:
Hier stap voor stap uitgelegd.
https://nl.wikihow.com/E‐mail-naar-een-andere-map-in-Gmail-verplaatsen

[ Voor 42% gewijzigd door Christoxz op 17-08-2020 13:25 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
chriistiix schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:24:
Selecteren, verplaatsen (Icoon met map en pijl) ?

Webmail of via een client?
Webmail, ik zie wel labels, maar geen mapjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Luxicon op 17-08-2020 13:26 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Door meer info te geven. Welke applicatie? Of webmail? Welke browser en welke instellingen?

Kortom: beter om die vragen uit het sjabloon niet te verwijderen maar in te vullen.

1e gedachte: niet vergeten het label 'inbox' te verwijderen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:47
Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Zie je dit niet?

https://i.imgur.com/0jA8v3q.png

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
F_J_K schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:26:
Door meer info te geven. Welke applicatie? Of webmail? Welke browser en welke instellingen?

Kortom: beter om die vragen uit het sjabloon niet te verwijderen maar in te vullen.

1e gedachte: niet vergeten het label 'inbox' te verwijderen.
Het is gelukt door met met de rechtermuisknop de selectie aan te klikken > verplaatsen te gebruiken. Het label inbox is niet zichtbaar (om aan of uit te vinken).
Jawel, maar als label. Ik kan mail wel een label geven, maar inbox kan ik niet uit of aan vinken via het label systeem. Het lukt wel om de mail handmatig te verplaatsen. Dan verdwijnt het label van 'inbox'

[ Voor 27% gewijzigd door Luxicon op 17-08-2020 13:30 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:06

B64

Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:29:
[...]

Het is gelukt door met met de rechtermuisknop de selectie aan te klikken > verplaatsen te gebruiken. Het label inbox is niet zichtbaar (om aan of uit te vinken).
Je hebt bovenaan het scherm toch ook een knop 'Verplaatsen' (naast 'Labels')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
B64 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

[...]

Je hebt bovenaan het scherm toch ook een knop 'Verplaatsen' (naast 'Labels')?
Daarmee is het inderdaad gelukt. Ik hoop dat de mails nu direct goed gelabeld worden, en daardoor niet in de inbox terecht gaan komen.

...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

In de android app kun je bij labelen het label "inbox" weghalen, waardoor de mail automatisch naar de map met het label verplaatst wordt.

Op de webmail zijn dit inderdaad 2 handelingen, labelen en verplaatsen zijn afzonderlijke handelingen.
Stuk minder handig als je het mij vraagt.

@Luxicon als het altijd dezelfde mails/afzenders zijn is het eenvoudiger om een regel (volgens mij heet het bij gmail "filter") aan te maken, die zowel labelt als verplaatst.

[ Voor 23% gewijzigd door Bas170 op 17-08-2020 13:33 ]

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timw02
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-05 16:16
anders via de label beheren knop (onder alle sub mappen) aanpassen.
eventueel een automatisch filter instellen, dan komen ze zeker niet in de inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
timw02 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:32:
anders via de label beheren knop (onder alle sub mappen) aanpassen.
eventueel een automatisch filter instellen, dan komen ze zeker niet in de inbox.
Oke top, een automatisch filter zou handig zijn.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Je kan in Gmail een label toepassen en daarna kiezen voor Archiveren. Dan gaat de mail uit de inbox en blijft het label bestaan. Je kan daarna alle mails ook nog terug vinden bij "Alle E-mail"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Brummetje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:35:
Je kan in Gmail een label toepassen en daarna kiezen voor Archiveren. Dan gaat de mail uit de inbox en blijft het label bestaan. Je kan daarna alle mails ook nog terug vinden bij "Alle E-mail"
Het gaat mij er meer om dat je soms mail kan krijgen van dezelfde of soort van mail, dat voor mij niet belangrijk genoeg is voor de inbox. Daardoor heb ik deze mail liever direct in een map gesorteerd.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:36:
[...]

Het gaat mij er meer om dat je soms mail kan krijgen van dezelfde of soort van mail, dat voor mij niet belangrijk genoeg is voor de inbox. Daardoor heb ik deze mail liever direct in een map gesorteerd.
Omdat te doen kan je een filter instellen.
  • Instellingen -> Filters en geblokkeerde adressen -> Nieuw filter maken
  • Hier geef je de gegevens op van de mailtjes die dit label moeten krijgen.
  • Kies Filter maken en kies daarna de bovenste optie "Inbox overslaan (Archiveren)" en onderaan welk label erop moet komen.
Thats it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Brummetje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:41:
[...]

Omdat te doen kan je een filter instellen.
  • Instellingen -> Filters en geblokkeerde adressen -> Nieuw filter maken
  • Hier geef je de gegevens op van de mailtjes die dit label moeten krijgen.
  • Kies Filter maken en kies daarna de bovenste optie "Inbox overslaan (Archiveren)" en onderaan welk label erop moet komen.
Thats it!
Handig! Ik heb er direct 1 aangemaakt.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

FWIW:
Bas170 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:32:
Geen idee over Android, maar ook in de webmail onder Windows heb je gewoon het kruisje om het inbox-label weg te halen. Mogelijk afhankelijk van allerhande details die niet waren gegeven, vandaar het 'gezeur' daarover :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
F_J_K schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:57:
FWIW:

[...]

Geen idee over Android, maar ook in de webmail onder Windows heb je gewoon het kruisje om het inbox-label weg te halen. Mogelijk afhankelijk van allerhande details die niet waren gegeven, vandaar het 'gezeur' daarover :P
Dat knopje heb ik gemist denk ik. Hier staat inbox niet tussen de rest van het rijtje labels.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

F_J_K schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:57:
FWIW:

[...]

Ik zie alleen een label "updates" wat standaard toegepast wordt. Die kan ik weghalen en vervolgens een ander label toepassen, maar dat verplaatst hem niet naar een map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bas170 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Ik zie alleen een label "updates" wat standaard toegepast wordt. Die kan ik weghalen en vervolgens een ander label toepassen, maar dat verplaatst hem niet naar een map.
Ondanks dat mail nu gelabeld wordt, verschijnt deze toch nog zichtbaar in de inbox. Misschien heb ik een instelling verkeerd staan en volgens mij gebeurde dit eerder niet. Ik zie bij de instellingen "Filters en geblokkeerde adressen' dat ik enkel de inbox over kan slaan, door te kiezen voor 'Inbox overslaan (archiveren)'.
Wat mij betreft hoef ik niet te archiveren, maar enkel te verplaatsen naar een 'map' (het label)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:01:
[...]
Dat knopje heb ik gemist denk ik. Hier staat inbox niet tussen de rest van het rijtje labels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CufnJqyLRu15HATKNINS6Zu51gk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bDEl3HzwMcJ0fociked7t33p.png?f=user_large

Al is de move-functie gebruiken dus 'beter' :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ondanks dat mail nu gelabeld wordt, verschijnt deze toch nog zichtbaar in de inbox. Misschien heb ik een instelling verkeerd staan en volgens mij gebeurde dit eerder niet. Ik zie bij de instellingen "Filters en geblokkeerde adressen' dat ik enkel de inbox over kan slaan, door te kiezen voor 'Inbox overslaan (archiveren)'.
Wat mij betreft hoef ik niet te archiveren, maar enkel te verplaatsen naar een 'map' (het label)
Als het goed is zou "Label toepassen" en "Inbox overslaan" voldoende moeten zijn.
Als je wilt dat het op reeds ontvangen mail toegepast wordt, moet je bij het filter even klikken op "bewerken", "volgende" en dan de onderste optie aanvinken.

@F_J_K aha, daar. Dat zie je alleen als je de mail opent, maar niet vanuit het overzicht als je daar de label knop gebruikt (vreemd genoeg)

[ Voor 8% gewijzigd door Bas170 op 17-08-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
F_J_K schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:10:
[...]

[Afbeelding]

Al is de move-functie gebruiken dus 'beter' :)
Juist, deze knop zie ik, indien ik een mail open. Ik ga ervan uit, dat bij het aanklikken, de desbetreffende mail in het archief terecht komt. Wat dat betreft prima.. maar ik zou willen dat mail automatisch uit de inbox verdwijnt indien het gelabeld is. Indien niet mogelijk, dit door het toepassen van een regel gebeurd. Voor zover ik zie kan dit enkel door iets te archiveren. Archiveren hoeft van mij niet, maar als dat de enige optie is, ook prima.

Naar mijn idee werd alles met label in een submap geplaatst en daardoor niet zichtbaar in de primaire inbox. Het is net alsof dit sinds een week veranderd is en het blijkbaar nu zo moet (door handmatig een regel aan te maken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zffYonkR_SbjJpBTad2u-E5nqMM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9POxjgf9Chuu02elzy1g5ACz.png?f=user_large

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als je wilt moven, dan wil je m.i. dus 'ouderwets' moven en niet werken met labels: de mail met de muis slepen naar de juiste map, of moven via de move knop. Als je de labels niet als map ziet: vink ze aan in https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/labels
(of andere /u/N natuurlijk). Dat er onder water dan nog steeds labels worden gebruikt doet daar niet aan af.

Pagina: 1