Beste,
ik heb in word via :
invoegen / object invoegen / bestand gebruiken / excel bestand + vinkje bij koppelen aan bestand
een excel aan een word document gekoppeld.
Nu is in het word document het meest linkse tabblad zichtbaar, waarbij de eerste 10 rijen en eerste 7 kolommen in word worden gedisplayed.
Ik zou graag gewoon alle cellen met data displayen (deze data is dynamisch)
Waar kan ik in excel een dergelijke optie instellen?
Is het überhaupt mogelijk een koppeling vanuit Excel te maken naar word, waarbij het aantal zichtbare rijen in word dynamisch is?
copy/past special met : koppelen en bronopmaak behouden levert een statisch zichtbaar aantal rijen in word. Wanneer het aantal te displayen rijen dan verandert, wordt dit in het word document niet meegenomen.
Op het te koppelen excel blad is de data netjes dynamisch en hoeft deze data vervolgens alleen nog maar te worden weergegeven en gekoppeld in het word document.
Update 1:
Zelf al bezig geweest met het opgeven van een dynamisch afdrukbereik.
Weergave in excel is uitstekend.
In excel geeft het te koppelen werkblad netjes de afdrukrange met correcte lengte van de lijst weer die gekoppeld moet worden met word. (goed te zien wanneer je de view op afdrukweergave zet (optie onder beeld).
Nu wil ik simpelweg deze dynamische afdrukrange koppelen aan word, maar dat wil gewoon niet lukken
Update 2:
Ik heb nu de link gelegd door in het excel-document een range te selecteren en deze range vervolgens te kopiëren. In word onder plakken speciaal vervolgens kiezen voor : koppelen en bronopmaak behouden.
Vervolgens kun je de range van deze tabel aanpassen door de tabel te selecteren en vervolgens op shift+F9 te drukken. De volgende info verschijnt :
{ LINK Excel.Sheet.12 "Locatie+naam excelbestand" "Werkbladnaam!R1K1:R40K3" \a \f 4 \h }
De rijenrange kan vervolgens aangepast worden door R40 te veranderen in R50.
Vervolgens shift-F9 drukken en koppeling bijwerken, waarna de range wordt geupdate.
Is het stukje R40 naar R50 te automatiseren? (bijvoorbeeld door de R40 aan een aantalarg functie te hangen in relatie met het excel document?)
Alvast bedankt.
Update 3:
Gelukt!!
met de functie aantalarg kun je vastleggen hoeveel regels je tabel lang is.
Vervolgens maak je bij namen beheren een nieuwe naam aan , bijv. Lijstlengte .
Deze naam geef je de volgende verschuivingsformule :
=verschuiving(A1 ; 0 ; 0 ; Q1 ; 3)
A1 = startcel, ofwel linkerbovenhoek tabel
Q1 = het resultaat van de functie aantalarg
3 = het aantal kolommen van de tabel
Vervolgens ga je naar word en selecteer je je tabel en drukt op shift+F9.
De volgende tekst verschijnt :
{ LINK Excel.Sheet.12 "Locatie+naam excelbestand" "Werkbladnaam!R1K1:R40K3" \a \f 4 \h }
de tekst wijzig je naar (vervang werkbladnaam-range door Lijstlengte) :
{ LINK Excel.Sheet.12 "Locatie+naam excelbestand" "Werkbladnaam!Lijstlengte" \a \f 4 \h }
Druk Shift+F9 en koppeling bijwerken en voila, je gekoppelde lijst heeft een dynamische range, afhankelijk van je excel invoer!
OPGELOST, DIT TOPIC KAN WORDEN GESLOTEN
(zie update 2 + update 3 hierboven)
ik heb in word via :
invoegen / object invoegen / bestand gebruiken / excel bestand + vinkje bij koppelen aan bestand
een excel aan een word document gekoppeld.
Nu is in het word document het meest linkse tabblad zichtbaar, waarbij de eerste 10 rijen en eerste 7 kolommen in word worden gedisplayed.
Ik zou graag gewoon alle cellen met data displayen (deze data is dynamisch)
Waar kan ik in excel een dergelijke optie instellen?
Is het überhaupt mogelijk een koppeling vanuit Excel te maken naar word, waarbij het aantal zichtbare rijen in word dynamisch is?
copy/past special met : koppelen en bronopmaak behouden levert een statisch zichtbaar aantal rijen in word. Wanneer het aantal te displayen rijen dan verandert, wordt dit in het word document niet meegenomen.
Op het te koppelen excel blad is de data netjes dynamisch en hoeft deze data vervolgens alleen nog maar te worden weergegeven en gekoppeld in het word document.
Update 1:
Zelf al bezig geweest met het opgeven van een dynamisch afdrukbereik.
Weergave in excel is uitstekend.
In excel geeft het te koppelen werkblad netjes de afdrukrange met correcte lengte van de lijst weer die gekoppeld moet worden met word. (goed te zien wanneer je de view op afdrukweergave zet (optie onder beeld).
Nu wil ik simpelweg deze dynamische afdrukrange koppelen aan word, maar dat wil gewoon niet lukken
Update 2:
Ik heb nu de link gelegd door in het excel-document een range te selecteren en deze range vervolgens te kopiëren. In word onder plakken speciaal vervolgens kiezen voor : koppelen en bronopmaak behouden.
Vervolgens kun je de range van deze tabel aanpassen door de tabel te selecteren en vervolgens op shift+F9 te drukken. De volgende info verschijnt :
De rijenrange kan vervolgens aangepast worden door R40 te veranderen in R50.
Vervolgens shift-F9 drukken en koppeling bijwerken, waarna de range wordt geupdate.
Is het stukje R40 naar R50 te automatiseren? (bijvoorbeeld door de R40 aan een aantalarg functie te hangen in relatie met het excel document?)
Alvast bedankt.
Update 3:
Gelukt!!
met de functie aantalarg kun je vastleggen hoeveel regels je tabel lang is.
Vervolgens maak je bij namen beheren een nieuwe naam aan , bijv. Lijstlengte .
Deze naam geef je de volgende verschuivingsformule :
=verschuiving(A1 ; 0 ; 0 ; Q1 ; 3)
A1 = startcel, ofwel linkerbovenhoek tabel
Q1 = het resultaat van de functie aantalarg
3 = het aantal kolommen van de tabel
Vervolgens ga je naar word en selecteer je je tabel en drukt op shift+F9.
De volgende tekst verschijnt :
de tekst wijzig je naar (vervang werkbladnaam-range door Lijstlengte) :
{ LINK Excel.Sheet.12 "Locatie+naam excelbestand" "Werkbladnaam!Lijstlengte" \a \f 4 \h }
Druk Shift+F9 en koppeling bijwerken en voila, je gekoppelde lijst heeft een dynamische range, afhankelijk van je excel invoer!
OPGELOST, DIT TOPIC KAN WORDEN GESLOTEN
(zie update 2 + update 3 hierboven)
[ Voor 57% gewijzigd door CGtweakie op 27-08-2020 14:43 ]