Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0D1NZ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 17:00
Ik dacht start een een draadje over een serie games waar ik al heel lang fan van ben..

Na lang wachten is eindelijk per 13 augustus de nieuwe TW uit.

Ikzelf ben al heul lang fan (vanaf deel 1: Shogun). De laatste paar jaar ben ik erg teleurgesteld met de niet zo historisch correcte Warhammer en Britain Saga game (te weinig verschillende type factions/units).

Three Kingdoms komt ook niet in de buurt van Atilla of Rome 2 in mijn ogen.

Moet eerlijk bekennen dat ik erg schrok van het feit dat het een 'Hero' based game zou worden maar historisch in de Griekse mythologie niet eens zo heel erg raar.

Nu al een uurtje of 10 gespeeld, erg mooie graphics, super goede campaign en diplomacy en ook het resources gedeelte is leuk om te spelen. De battles zijn iets minder in mijn optiek maar ook dat ziet er ge-wel-dig uit met die unreal engine.

Tot nu toe een dikke 8 van mijn kant.

Hoor graag wat anderen ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:17
Ok, stomme vraag, maar waarvoor staat de R in RTW Saga Troy?

Ik heb hem wel geclaimd, maar ga hem pas spelen als mijn pc deftig geupgrade/hersteld is. Ik blijf echter erg sceptisch: TW-titels (net zoals alle strategy titels) zijn moeilijk te beoordelen na een halve of zelfs hele playthrough. Vaak komen problemen pas bovendrijven als je een paar games achter de rug hebt, en dan zijn ze moeilijk weg te denken/werken. Civ beoordeel je ook niet na 60 turns.

van wat ik tot nu toe heb gezien bij een paar playthroughs zie ik toch bijvoorbeeld lategame balance issues+ content en een niet al te snuggere AI (wat ook een probleem was bij Rome 2 en nooit deftig is opgelost, zelfs niet met al hun patches). Denk dat na de initiele euforie (omdat hij gratis + een saga titel) door de lage verwachtingen, hij snel aan de kant gaat worden gelegd door de meesten.

Mag ik vragen wat je goed vond aan Rome 2? Laatste keer dat ik het (vanilla) speelde, zag ik nog grotendeels dezelfde issues als bij release en kapte ik na 30 turns. Zonder overhaul mods is het nog altijd barslecht in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik heb als onbekende met TW games de game geinstalleerd. En de tutorial gestart. Aangezien ik met het RTS-genre wel bekend ben, moeilijkheidsgraad op "normal" gezet. Na 20 turns was ik van het bord af gekegeld.

Prima, proberen we het wel op "easy". Nu is mijn hero "gevangen" omdat ik te dicht bij een vijandelijke town ben geweest. Misschien moet ik die town eerst wel belegeren. Echter van een tutorial verwacht ik eigenlijk een mini-sandbox waarbij je een aantal good-practices leert en eigenlijk geen fouten kunt maken. Ik moest toevallig voor een missie daar even heen, en nu weer gauw terug om de vijandelijke hero's in mijn gebied te verjagen. Maar dat mag nu niet, ik zit vast met deze.

Het finetunen van een gevecht is best gaaf maar alle variabelen daarin (morale e.d.) maken het erg onduidelijk waarom er een aantal ventjes bijvoorbeeld zomaar wegrennen.

Het uitbouwen van een town kan je op 1001 manieren doen. Het spel waarschuwde me aangezien ik 2x hetzelfde gebouw in 2 van mijn towns had gebouwd. Waarom dit een probleem is zou ik niet weten. Idealiter leer je de structuur erachter in een tutorial zodat je deze fout niet maakt. Maargoed, wellicht ben ik te streng ;) Ik ben er in ieder geval nog niet doorheen gekomen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:54

g0tanks

Moderator CSA
AntiChrist7 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:39:
Ok, stomme vraag, maar waarvoor staat de R in RTW Saga Troy?
A Total War Saga: TROY is de officiële titel. Ik gok dat @R0D1NZ in de war is met Rome Total War.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1817
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-08-2020
Dag Troy-ers, ik wil graag offline spelen. https://www.epicgames.com...ews/launcher-offline-mode staat dat het zo moeten kunnen. Maar, wat ik ook doe. Het wil niet lukken. Weten jullie hoe het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0D1NZ
g0tanks schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:41:
[...]

A Total War Saga: TROY is de officiële titel. Ik gok dat @R0D1NZ in de war is met Rome Total War.
Ja ik was inderdaad in de war, de R zette ik er pardoes voor... :+
AntiChrist7 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:39:

Mag ik vragen wat je goed vond aan Rome 2? Laatste keer dat ik het (vanilla) speelde, zag ik nog grotendeels dezelfde issues als bij release en kapte ik na 30 turns. Zonder overhaul mods is het nog altijd barslecht in mijn ogen.
Rome 2 was vrij goed qua unit roster, de mapsize en politiek. Ik moet blijven bekennen dat Atilla met zijn mods nog steeds erg goed is ruim 5 jaar na dato, dat was toch wel echt het hoogtepunt van deze reeks. Het enige vervelende is het feit dat de max Graph. memory 3 GB is en (wat ik ergens heb gelezen) het niet geoptimaliseerd is voor 64 bit.

Ontopic: Alweer een nieuwe campaign begonnen met Odysseus op "veteran" difficulty. Moet zeggen dat het spel veel meer elementen en facetten heeft dan de "oude" Games (will of the gods b.v. of special resources zoals "white ganite", "celestial iron") wat extra bonus specs geeft voor een aantal turns. Het verkrijgen van speciale gezanten of units is "grappig te noemen". Ook het feit dat er meerdere resources zijn voor het bouwen en betalen (ipv alleen gold) is echt wel een toevoeging. Daardoor ga je zoeken naar welke steden je moet veroveren en MOET je nu ook echt steeds barteren met andere factions.

Wel moet ik eerlijk bekennen dat battles toch ietsje tegenvallen. Routende units terwijl ze winnen (hoezo?) en een wel erg grote rol voor hero's is niet echt 'accuraat' te noemen. De graphics zijn errrug mooi te noemen.

Kortom de campaign zeer goed, zeg een 9+. De battles zijn iets minder, een 7, voornamelijk voor de graphics is mijn mening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
R0D1NZ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:06:

Rome 2 was vrij goed qua unit roster, de mapsize en politiek. Ik moet blijven bekennen dat Atilla met zijn mods nog steeds erg goed is ruim 5 jaar na dato, dat was toch wel echt het hoogtepunt van deze reeks. Het enige vervelende is het feit dat de max Graph. memory 3 GB is en (wat ik ergens heb gelezen) het niet geoptimaliseerd is voor 64 bit.
Ik denk er toch anders over. Ja de map was groot en je had veel facties, maar veel van die facties waren een halve copy paste van elkaar. Zeker die faction packs van bijvoorbeeld steppe facties of raider facties voelden heel erg gelijkaardig aan. Kwantiteit boven kwaliteit. Je hebt bijvoorbeeld in alle expansies meegeteld 4 of 5 keer Syracuse, en elke keer was het verschil minimaal. En de map was zo groot dat het tempo/uitdaging halverwege de campaign volledig eruit was

Politiek vond ik ook niet echt spectaculair. ik herriner me nog at na een civil war, 10 turns later alles terug bij het oude was. Zoals bij echte burgeroorlogen...om nog maar van de zwakke AI te zwijgen. En ze hebben er in al hun updates nooit veel aan gedaan.

Ik ga troy vanavond eens opstarten met mijn nieuwe setup. Wel verbaasd dat er geen MP in zit, zelfs niet in de battles, want dit lijkt me er ideaal voor.

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 24-08-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren met Paris begonnen, alles ontdekken terwijl Hector de halve wereld veroverd. Iig alles in het oosten/zuidoosten is nu van hem, en ik moet het doen met 1,66 eilanden en de start provincie :P

Wat ik echt enorm lame vind is het trade-systeem waarbij AI facties constant trades voorstellen als je op lage resources zit voor lachwekkende verhoudingen (200 steen voor 200 hout bijv, als jij geen hout hebt), maar als je dit omgedraaid doet krijg je dit nooit voor elkaar en vragen ze 4-5x zoveel terug.

Ook als ze andere trades aanbieden, je renegotiate doet, uiteindelijk toch de oorspronkelijke deal wil doen dan werkt dat ook niet, want als je dat voorstelt dan vinden ze dat ineens niet meer OK.

Of dat je soms als je resources toevoegt aan een onderhandeling de "succesrating" slechter wordt..

Is er ergens een tabelletje hoeveel "succesrating" bepaalde items opleveren? Dus stel ik heb een -50 rating, wat zou ik dan allemaal moeten doen om die op >0 te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 26-08-2020 11:38 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zit inmiddels in beurt 150 oid met Lycia. Krijg het nu steeds meer onder controle en heb een gigantische voedselvoorraad nu. Heb geloof ik 6 legers rondlopen.

Je begint met Lycia helemaal rechtsonder op de map. Al vrij snel had ik alles om mij heen ingenomen, en ben langzaamaan uitgebreid naar boven toe richting Troje. Heb grote gevechten gehad met Hyppolita's Amazons, die ik rond beurt 100 verslagen heb na enorm veel stadje-wisselen. Mijn expansie naar het noorden is gestopt ter hoogte van Lesbos.
Ben dikke vrienden met Troje, al zijn Paris en Hector niet meer bestaand en opgenomen in Dardania. En Dardania is de grootste factie momenteel. En ook ineens geen vriendjes meer met mij, maar nog wel dik positief t.o.v. mij, dus hopelijk blijkt dat zo.

Rond beurt 110 heb ik de savegames echt tientallen keren moeten herladen. Wat blijkt: Sparta kwam even aanvallen met een zooi leger. Ik moest als een debiel al mijn legers terughalen naar Samos, wat ongeveer in het midden van mijn empie lag. Maar AI ging iedere keer ergens anders heen :P

Uiteindelijk is het gelukt om ze af te weren. Na een tijdje herbouwen heb ik de aanval ingezet. Mijn expansie gaat nu westwaards, heb hun eilandengroepen met Naxos en Mykonos ingenomen, en heb bij Troizen de eerste tap aan wal gezet. Nu is het even afwachten wat Sparta en Ithaca gaan doen, terwijl mijn allies Dardania en Athina ook aan het veroveren zijn.
Ondertussen bouw ik in de veroverde steden de nodige militaire gebouwen om te zorgen dat ik snel een nieuw leger kan trainen. Mijn leger train ik nu nog steeds in de buurt van Samos, dus dat duurt te lang voordat ze er zijn.

Ik kan ook meerdere facties overnemen "Confederate" maar daar wacht ik nog mee tot ik wat stabieler ben qua conquest, anders ben ik straks die gebieden direct kwijt aan nieuwe vijanden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hoe is de ai nu met steden aanvallen? Nogsteeds zo dom net als bij empire/napoleon en rome ?
Mis het wel de tw serie, vond atilla erg leuk maar ben wel beetje sceptisch over de hero gedeelte. Zijn die niet te sterk dat je makelijk wint van de ai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0D1NZ
Coldbullet schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:22:
Hoe is de ai nu met steden aanvallen? Nogsteeds zo dom net als bij empire/napoleon en rome ?
Mis het wel de tw serie, vond atilla erg leuk maar ben wel beetje sceptisch over de hero gedeelte. Zijn die niet te sterk dat je makelijk wint van de ai?
De AI is bij legendary echt heel sterk op de campaign map en ook tijdens gevechten qua tactiek vrij goed.

Moet eigenlijk steeds weer opnieuw beginnen, delf het onderspit..... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik sim enkel battles dus geen idee hoe die heroes werken en of ze per sé sterker zijn. Wel kies je bij iedere level up een nieuwe skill waardoor ze bonusen hebben (bijv. +15% missile damage of +5% melee armor oid), dus een hoog level hero zal zeker wel een voordeel hebben. Maar groot deel hangt nog van de troepen af. Een level 25 hero met crappy troepen gaat echt niet winnen van een iets kleiner leger met betere troepen.

Weet niet specifiek wat je met de AI/steden aanvallen bedoelt, dus kan geen antwoord geven op die vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nou ik zit echt helemaal vast met Lycia.. Beurt ~170 en kan eigenlijk niets meer. Ik heb legers nodig om uit te breiden, maar omdat de AI zo bizar snel weer met nieuwe legers komt kan ik amper uitbreiden en moet ik wel mijn 9 legers op de been houden omdat ik anders mijn uitbreidingen verlies. En inmiddels is mijn voedselvoorraad van 350k naar 16k geslonken en heb ik -20k per beurt :P

Dit is de huidige verdeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bp0SJXjD4Mna-CchTsO9xTUNbR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8gzrH06hc1yY5padRUVnxe5u.png?f=fotoalbum_large

Probleem is dat Ithaca die het noordelijke rode deel bezit ook enorm sterk is, dus ik in feite tegen 2 grote facties moet vechten die continue met enorm sterke legers aan komen.

Ik ga kijken of het lukt om Sparta te stoomwalsen door gewoon keihard al zijn settlements te slopen. Ik ga dan zeker wel wat andere settlements verliezen (vooral de eilanden). maar misschien helpt het als ik iig het hele zuiden van het Griekse eiland in bezit heb, zodat ze iig niet meer van alle kanten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je hoeft de hero niet te gebruiken, ik vergeet het vrij vaak zelfs.

Goede legers en tactieken zijn meestal genoeg om te winnen. Veel flanken, het liefst van achteren, ook met je missile units en je komt een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
R0D1NZ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

De AI is bij legendary echt heel sterk op de campaign map en ook tijdens gevechten qua tactiek vrij goed.

Moet eigenlijk steeds weer opnieuw beginnen, delf het onderspit..... :>
Er is een verschil tussen tactisch sterk en gewoon gebuffed he. op legendarykrijgen ze gewoon grote bonussen voor zowel op de campaign map als voor hun units. Is altijd al zo geweest. Ook in andere games zoals Civilization.

Op zich niets mis mee, want vele strategy games werken zo, maar je moet je gewoon het verschil beseffen. Er is een verschil tussen een goede AI, en een AI met buffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Fly-guy schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:13:
[...]

Je hoeft de hero niet te gebruiken, ik vergeet het vrij vaak zelfs.

Goede legers en tactieken zijn meestal genoeg om te winnen. Veel flanken, het liefst van achteren, ook met je missile units en je komt een heel eind.
Gewoon aan deathball werkt ook hoor. Dit spel is echt ronduit achterlijk in dat opzicht. Gewoon force pathen door de tegenstander, je krijgt toch geen extra schade.

Ik denk dat ik Total War maar opgeef. Ik heb intens genoten van de vroege delen, maar het gaat toch een richting op die ik niet wil volgen. Het is kwalitatief wel erg hard achteruit gegaan allemaal ten faveure van graphics and flash. Maar inhoudelijke worden de games steeds zwakker.

AI gaan we niet eens over beginnen, want CA doet er ook niet aan :+

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Voor zij die nog nooit de TW: Warhammer II gespeeld hebben, houden zo, anders vind je de meer 'realistische' settings vast niet leuk meer.

Kwa difficulty stop ik altijd bij Very Hard, alles daarboven krijgt de AI eigenlijk teveel 'cheat' voordelen, waardoor die dus steeds weer enorm sterke legers kunnen maken ook al hebben ze daar onmogelijk een economy voor. Daarbij blijf ik ook altijd weg van tactics die draaien rond onoverwinnelijke doomstacks. Ik vind very hard lastig genoeg omdat ik ook probeer om nooit savegames te laden als er iets tactisch mis gaat ofzo, tenzij het een bug is (daarom dat ik de optie toch openlaat om savegames te laden).

Troy vind ik eigenlijk een meer overzichtelijke versie van Tree Kingdoms en de setting spreekt me persoonlijk wel (meer) aan. Erg leuke game, spijtig dat ik de gratis editie gemist heb, maar heb er inmiddels 150uur in zitten dus prijs/kwaliteit zit het nu ook wel goed.

Waar ik me wel aan dood erger zijn de bugs die recent véél meer voorkomen (zowel in Troy als TW:WH2, Tree Kingdoms. Vooral als er een nieuwe patch is of expansion, dan wacht je beter nog een maand op de hotfix. Meestal wordt het probleem pas duidelijk na 50 turns ofzo en dan ben je helaas al weer enkele uren verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
24 september komt de Amazons DLC uit. Deze is gratis op te pikken bij Epic als je een Total War Access account hebt. (Gratis tot 8 oktober 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0D1NZ
Nice!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Dat claimen van die code verloopt bij mij niet bepaald soepel, zelfs al had ik van te voren al mijn Total War account gelinkt aan de Epic Game Store.

Ik krijg op een gegeven moment een echte code (van cijfers en letters) en terwijl ik ingelogd ben op de EGS probeer ik hem te "redeemen". Dan gaat het mis. Mijn browser is zelfs al twee keer gecrasht...

Misschien gaat het mis omdat ik het spel nog niet geïnstalleerd heb (en ik daarom niet kan zien of de claim succesvol is toegewezen). Krijg je daar ook nog een email over na afloop? Want wellicht dat het toch gelukt is.

Edit: Via de EGS website kan ik zien dat de claim toch succesvol was, wanneer ik naar de store pagina voor Troy ga. Add-on Amazons is "owned". Geen bevestigings-email gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door choogen op 24-09-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
choogen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:39:
Dat claimen van die code verloopt bij mij niet bepaald soepel, zelfs al had ik van te voren al mijn Total War account gelinkt aan de Epic Game Store.

Ik krijg op een gegeven moment een echte code (van cijfers en letters) en terwijl ik ingelogd ben op de EGS probeer ik hem te "redeemen". Dan gaat het mis. Mijn browser is zelfs al twee keer gecrasht...

Misschien gaat het mis omdat ik het spel nog niet geïnstalleerd heb (en ik daarom niet kan zien of de claim succesvol is toegewezen). Krijg je daar ook nog een email over na afloop? Want wellicht dat het toch gelukt is.

Edit: Via de EGS website kan ik zien dat de claim toch succesvol was, wanneer ik naar de store pagina voor Troy ga. Add-on Amazons is "owned". Geen bevestigings-email gehad.
hoe doe je het precies? ik zie het niet staan op de website en toen ik op de banner in de winkel klikte bracht het me ook naar ergens waar ik niet kan linken.

Epic mag doen met mijn data wat ze willen, maar dat ze dan eens een deftige functionele layout maken

• choogen
  • Niet online

choogen

AntiChrist7 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:12:
[...]

hoe doe je het precies? ik zie het niet staan op de website en toen ik op de banner in de winkel klikte bracht het me ook naar ergens waar ik niet kan linken.

Epic mag doen met mijn data wat ze willen, maar dat ze dan eens een deftige functionele layout maken
Heb je je TW account al gekoppeld aan je EPGS account? Of is dat juist je vraag?

• AntiChrist7
choogen schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:26:
[...]

Heb je je TW account al gekoppeld aan je EPGS account? Of is dat juist je vraag?
ja dat is de vraag, ik zie niet waar je dat moet doen

• choogen
  • Niet online

choogen

Hier (https://access.totalwar.com/auth/control_panel/) inloggen met je TW account en dan via tabblad My Account linken via de zwarte Epic Game Store knop (ook voor die account loginnaam en wachtwoord bij de hand hebben). Toestemming geven om beide accounts aan elkaar te koppelen. Melding "Accounts connected" wordt zichtbaar. Daarna de DLC claimen via het ingame-menu of via een link op TotalWar.com.

NB: Omdat ik het linken al (veel eerder) heb gedaan ziet de TW website er voor mij waarschijnlijk anders uit dan voor jou. Daarnaast ben ik mogelijk een paar stappen vergeten. Zie ook hier: https://www.hotukdeals.co...ic-games-accounts-3523131

Zelfs een Youtube video gevonden !: YouTube: How to link your Epic games account with Total war access account fo...

[ Voor 95% gewijzigd door choogen op 26-09-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nieuwe DLC is uit en ook gratis te claimen, ff account van Epic en Total War linken: https://www.totalwar.com/access-amazons/

Edit: spuit 11 :P

Moet zeggen dat de Amazons echt cool zijn, en dan vooral degene zonder steden maar een roaming leger. Speelt totaal anders :)

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 28-09-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
choogen schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:13:
Hier (https://access.totalwar.com/auth/control_panel/) inloggen met je TW account en dan via tabblad My Account linken via de zwarte Epic Game Store knop (ook voor die account loginnaam en wachtwoord bij de hand hebben). Toestemming geven om beide accounts aan elkaar te koppelen. Melding "Accounts connected" wordt zichtbaar. Daarna de DLC claimen via het ingame-menu of via een link op TotalWar.com.

NB: Omdat ik het linken al (veel eerder) heb gedaan ziet de TW website er voor mij waarschijnlijk anders uit dan voor jou. Daarnaast ben ik mogelijk een paar stappen vergeten. Zie ook hier: https://www.hotukdeals.co...ic-games-accounts-3523131

Zelfs een Youtube video gevonden !: YouTube: How to link your Epic games account with Total war access account fo...
thnx

dat had dus moeten staan op de banner van epic als je erop klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nou.. heb met de Horde Amazons volgens het spel een Total War Victory gehaald, maar ik heb Troy niet verpletterd.. :? Klopt dus iets niet...

Na ongeveer 320 beurten eindelijk Sparta verslagen, de laatst overgebleven vijand. Dardania is de grootste factie en mijn ally. Rond beurt 340 verklaart die de oorlog aan mij, dus even een oudere save geladen en vervolgens al mijn legers naar Troy gebracht. Maar dat is gewoon echt niet te doen..

Je mag als Horde Amazon geen reinforcements mee laten doen, dus je moet het met 1 legertje doen tegen Troy+reinforcements. Ook geen auto resolve wat ik alleen maar gebruik.. Alleen Troy zelf al is te sterk en zou ik in iets van 4 battles misschien verslaan. Maar er komen nu zoveel allies bij telkens dat ik meestal 1vs2/3 legers sta en dus dik verlies.

Snap echt niet hoe dit als Horde mogelijk zou moeten zijn.. Misschien enkel als Poseidon Troy een beetje sloopt oid.

Vind het gewoon dom dat je die battle niet Auto Resolve kan doen. Hele spel met auto gespeeld en dan wordt je toch geforceerd om het zelf te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 29-09-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Na wat klooien gelukt :D Eerst Troy zover gekregen dat ze mij joinden tegen Dardania. Vervolgens 5 beurten lang 20 stacks van Dardania gekilled. Troy's legers hielpen mee en waren gesloopt. Daarna kon ik Troy veroveren :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLzNeoo8-EOWnIoOElDVGHm6Sv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yZPI27PZ7DApgmjP0WKxSdWv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Angeloonie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:00:
Nou.. heb met de Horde Amazons volgens het spel een Total War Victory gehaald, maar ik heb Troy niet verpletterd.. :? Klopt dus iets niet...

Na ongeveer 320 beurten eindelijk Sparta verslagen, de laatst overgebleven vijand. Dardania is de grootste factie en mijn ally. Rond beurt 340 verklaart die de oorlog aan mij, dus even een oudere save geladen en vervolgens al mijn legers naar Troy gebracht. Maar dat is gewoon echt niet te doen..
Niet vervelend bedoeld maar 320 beurten is echt extreem veel, neit een beetje veul echt HEUL VEUL. Geen probleem, iedereen mag lekker spelen zoals die wilt. maar bij total war wordt het wel moeilijker hoe langer je de AI alleen laat. Een ai die 320 beurten niks te doen heeft gehad, moet je van goede huizen komen. Ook omdat de Ai volgens andere regels speelt.

Daarnaast zie ik CA er ook voor aan om een campaign te maken die je niet kan halen, want kwaliteitstesters hebben ze daar niet rondlopen geloof ik.

Maar ik denk vooral dat je wat te langzaam bent geweest. Ik heb verder geen ervaring met Troy maar wel met iedere ander total war titel. Een legendary campaign die voorbij turn 150 gaat wordt gewoon lastig (in wh2 bv). Hoe meer turns hoe lastiger.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Postius schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Niet vervelend bedoeld maar 320 beurten is echt extreem veel, neit een beetje veul echt HEUL VEUL. Geen probleem, iedereen mag lekker spelen zoals die wilt. maar bij total war wordt het wel moeilijker hoe langer je de AI alleen laat. Een ai die 320 beurten niks te doen heeft gehad, moet je van goede huizen komen. Ook omdat de Ai volgens andere regels speelt.

Daarnaast zie ik CA er ook voor aan om een campaign te maken die je niet kan halen, want kwaliteitstesters hebben ze daar niet rondlopen geloof ik.

Maar ik denk vooral dat je wat te langzaam bent geweest. Ik heb verder geen ervaring met Troy maar wel met iedere ander total war titel. Een legendary campaign die voorbij turn 150 gaat wordt gewoon lastig (in wh2 bv). Hoe meer turns hoe lastiger.
Ik daag je uit om het met de Amazons te proberen :P
Je krijgt minimale resources binnen en hebt geen steden, je moet dus alles uit raiden en slopen van steden halen. Gaat niet zo makkelijk als het lijkt, want voor je het weet heb je met iedereen ruzie, en je hebt zeker in het begin maar 1-2 hordes.

Vind het vooral flauw dat de AI echt gigantisch cheat. Snap niet dat ze dat doen, maakt het niet leuker, enkel frustrerender (zie mijn pot met Lycia die gewoon game over is na 200+ beurten).

Pagina: 1