Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heeft mijn Samsung TV en zwarte streep van boven naar beneden op het beeld zit.

Heeft zo iemand een idee of dit te maken is of word af geraden om te laten maken.

Tv is denk al wel 10 jaar oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9ItfonNCB4GysGhzTyC0BvnKzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVOY3TRqwAAJKOvejgTQ59jD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73u3EIXsGiySu_kwI2tk9QsyJF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNbKegGLEoGOSa4FJO9vGTsg.jpg?f=fotoalbum_large

Gr
Hunpie

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-08-2020 15:36)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:16

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je kunt een poging wagen als je handig bent met een schroevendraaier. Dit soort problemen worden nog wel eens veroorzaakt door de bandkabel tussen paneel en moederbord. De bandkabel even loshalen, schoonmaken, wat contactspray erop spuiten en in de connector, zowel aan de zijde van het moederbord als aan de zijde van het paneel, kan het probleem oplossen. Als het het niet oplost is het paneel vermoedelijk kapoet en is het einde televisie.

Ik zou dit nooit laten maken, iemand is zo een uur bezig met het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten en arbeid is nu eenmaal duur, dus levert een hoge rekening op, dat is een televisie van 10 jaar niet waard.

Het is ook een mooi project als je een kind hebt dat technisch nieuwsgierig is, die amuseert zich er gauw een hele middag mee.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je kunt een poging wagen als je handig bent met een schroevendraaier. Dit soort problemen worden nog wel eens veroorzaakt door de bandkabel tussen paneel en moederbord. De bandkabel even loshalen, schoonmaken, wat contactspray erop spuiten en in de connector, zowel aan de zijde van het moederbord als aan de zijde van het paneel, kan het probleem oplossen. Als het het niet oplost is het paneel vermoedelijk kapoet en is het einde televisie.

Ik zou dit nooit laten maken, iemand is zo een uur bezig met het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten en arbeid is nu eenmaal duur, dus levert een hoge rekening op, dat is een televisie van 10 jaar niet waard.

Het is ook een mooi project als je een kind hebt dat technisch nieuwsgierig is, die amuseert zich er gauw een hele middag mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had je reactie gemist. Excuus.

Oké Duidelijk. En wel bedankt voor je reactie.

Nog even iets. Ik kan heb aan het netwerk hangen voor een update, kan dat eventueel helpen?

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:42
Dat zal hoogst onwaarschijnlijk zijn.

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit is beslist niet iets dat met software op te lossen is. Veel van dit soort fouten worden veroorzaakt door een slecht contact in de kabel, een ander deel door een defect paneel. Je zult echt met je handen aan het werk moeten om te kunnen vaststellen of het de kabel is.

Verwijderd

Topicstarter
Oké. Is er zo een foto van te vinden waar ik zal moeten kijken dan naar de kabel?

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je in deze video even schakelt naar 5 minuut 33:

YouTube: Trashpicked Samsung LCD TV Repair?

... dan zijn het de twee grijze bandkabels onderin. De zwarte bandkabel in de vorm van een L is bij die televisie ook interessant. Naar zoiets moet je op zoek bij je eigen televisie. Die kabel(s) loshalen, schoonmaken, contractspray e.d. alles wat je kunt doen om te zorgen dat hij weer goed contact maakt en dan weer netjes bevestigen.

[ Voor 7% gewijzigd door dmantione op 20-08-2020 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Top man, bedankt voor je info.
Ga ik zeker proberen

Laat nog weten of het effect heeft gehad.
Kan even duren zit nu met mijn been in een brace😪
Pagina: 1