✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vraag
Beste antwoord (via G_Dragon op 18-08-2020 09:40)
goed plan om een AMD Ryzen te nemen, want je krijgt meer waar voor je geld.
Let wel op, je moet wel de 4xxxU/H serie hebben - deze is veel sneller dan intel i7.
Dus niet de AMD Ryzen R5 3500U/3550H of Ryzen R7 3700U/3750H nemen, deze is van vorig jaar!
Aangezien je gamet en relatief veel opslag wilt hebben, dan is mijn aanbeveling een gaming laptop te nemen.
Je krijgt namelijk een discrete grafische kaart - in jouw budget past een GTX 1650 - en je hebt een 2de opslagdisk slot, die je zelf kunt uitbreiden. Geheugen kun je ook makkelijk uitbreiden, dus je laptop kan langer mee. Met deze grafische kaart kun je ook sneller video editen of photoshoppen, dan met een dunne laptop waar meestal geen aparte grafische kaart is ingebouwd.
Er is nog geen Asus gaming laptop in jouw prijsklasse [zou de Asus TUF 15 zijn].
Een goed alternatief is de HP Pavilion.
Je extra sata 2.5" opslag kun je erzelf inbouwen.
Succes met je keuze!
Alle reacties
Let wel op, je moet wel de 4xxxU/H serie hebben - deze is veel sneller dan intel i7.
Dus niet de AMD Ryzen R5 3500U/3550H of Ryzen R7 3700U/3750H nemen, deze is van vorig jaar!
Aangezien je gamet en relatief veel opslag wilt hebben, dan is mijn aanbeveling een gaming laptop te nemen.
Je krijgt namelijk een discrete grafische kaart - in jouw budget past een GTX 1650 - en je hebt een 2de opslagdisk slot, die je zelf kunt uitbreiden. Geheugen kun je ook makkelijk uitbreiden, dus je laptop kan langer mee. Met deze grafische kaart kun je ook sneller video editen of photoshoppen, dan met een dunne laptop waar meestal geen aparte grafische kaart is ingebouwd.
Er is nog geen Asus gaming laptop in jouw prijsklasse [zou de Asus TUF 15 zijn].
Succes met je keuze!
Bedankt voor uw reactie!4myra schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:44:
Hallo @G_Dragon,
Succes met je keuze!
Die HP heeft inderdaad specs die in de buurt komen, maar niet het design die wij beide leuk vinden.
Sorry we zijn een beetje moeilijk met het kiezen, vandaar dat ik ook hulp vraag
De tip over de 4xxxU/H serie neem ik mee, ik twijfel nog wel of een I7 een verstandige keus is?
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 17-08-2020 08:46 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als je iets vindt, kom dan hier terug dan kijken we samen of het wat is.
Dus een i7 [de laatste begint met 10, maar de 9 is ook prima, niet de 8] met een discrete kaart 1650 of 1650Ti.
1. Formaat: waar ligt jullie voorkeur voor de grootte? Je geeft aan dat je de laptop er makkelijk bij wil kunnen pakken, dus schat ik in maximaal 15,6"? De HP die eerder werd genoemd is ook 15,6". Heb je zelf een voorkeur?
2. Scherm: welke resolutie en techniek zou je willen hebben? Ik schat in minimaal 1920x1080 qua resolutie. Als je beeldkwaliteit belangrijk vind zou ik voor een IPS paneel gaan. Anders een TN paneel. Een IPS paneel past binnen het budget en wordt wel een beetje de standaard.
Bedankt voor uw reactie!4myra schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:01:
intel i7 is een prima cpu, alleen je laptop wordt er warmer van als je gamet, en nog belangrijker - intel laptops zijn duurder dan amd laptops. dus binnen je budget ben ik bang dat je dat niet gaat vinden.
Als je iets vindt, kom dan hier terug dan kijken we samen of het wat is.
Dus een i7 [de laatste begint met 10, maar de 9 is ook prima, niet de 8] met een discrete kaart 1650 of 1650Ti.
Ik heb momenteel heel bol.com / coolblue / bcc / mediamarkt doorgekeken
Er zijn tot nu toe twee die mij zelf eruit springen:
Lenovo Ideapad 5
Asus Vivobook 15
1. 15 inch, heb ooit 17 inch gehad en dat ding was me veel te zwaar. Moet een laptop zijn die makkelijk en licht is om er snel bij te pakkenPatrickPR schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:14:
2 dingen die misschien nog handig zijn om als voorkeuren mee te geven:
1. Formaat: waar ligt jullie voorkeur voor de grootte? Je geeft aan dat je de laptop er makkelijk bij wil kunnen pakken, dus schat ik in maximaal 15,6"? De HP die eerder werd genoemd is ook 15,6". Heb je zelf een voorkeur?
2. Scherm: welke resolutie en techniek zou je willen hebben? Ik schat in minimaal 1920x1080 qua resolutie. Als je beeldkwaliteit belangrijk vind zou ik voor een IPS paneel gaan. Anders een TN paneel. Een IPS paneel past binnen het budget en wordt wel een beetje de standaard.
2. Liefst 4K beeld maar 1920x1080 is ook nog aceptabel, maat van me zegt dat voor Xbox Streaming wel een losse videokaart vereist word. Kan volgens mij ook wel met een onboard
Op die specs was mijn oog ook al opgevallen, prima ding.Bart_GR schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:15:
reviews: Laptop Best Buy Guide - Back-to-schooleditie - Augustus 2020, ik denk dat de Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007BMH) die hierin wordt vermeld prima is voor jouw eisen!
haha ik wil niet kieskeurig overkomen maar het enige punt waardoor wij hem afwezen was zijn lelijke look
Bijvoorbeeld de look van Die asus is een stuk stijlvoller, maar daar zijn de specs weer minder.
Juist streamen van de Xbox kan met een simpele geintegreerde videokaart, alle 3D-berekeningen worden door de Xbox gedaan.G_Dragon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:17:
[...]
1. 15 inch, heb ooit 17 inch gehad en dat ding was me veel te zwaar. Moet een laptop zijn die makkelijk en licht is om er snel bij te pakken
2. Liefst 4K beeld maar 1920x1080 is ook nog aceptabel, maat van me zegt dat voor Xbox Streaming wel een losse videokaart vereist word. Kan volgens mij ook wel met een onboard?
Je hebt ook een HP Omen 15 met Ryzen 5 4600H en Geforce GTX 1650 TI
HP Omen 15-en0021nd
Er zijn buiten HP nog niet veel fabrikanten die een laptop bouwen rondom de nieuwe AMD 4xxx serie CPU's in combinatie met een Geforce 1650. Vanuit Lenovo worden er wel een aantal verwacht. Zie link naar de Pricewatch hieronder.
https://tweakers.net/lapt...kfQK0i414gu5n-aaOtkfC6fgE
Lenovo heeft bijv. de pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH05 (82EY005PMH) aangekondigd die wel een heleboel vakjes aantikt.
Lenovo heeft een uitgebreide keuze in de combi van AMD 4500U met Radeon Vega 6. Ik weet alleen niet hoe die GPU presteert t.o.v. een 1650.
Als je nu een laptop nodig hebt zou ik toch kiezen voor een i5 of i7, bijv. de pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y400DWMH). Ruim binnen budget en voorzien van de laatste gen i5 CPU en een Geforce 1650. Als je kunt wachten kun je kijken welke laptops met een AMD 4xxx er binnen afzienbare tijd uit komen.
We hebben niet direct een nieuwe laptop nodig, zijn ons aan het voorbereiden op het feit dat onze huidige laptop ( I7, ssd, 8gb Ram ) van bijna 8 jaar oud het binnenkort kan begeven. Vanaf vandaag gaat mijn vriendin hem ook 8 uur per dag gebruiken vanwege thuiswerken, om deze twee redenen zijn we vast aan het rondkijken en uitzoeken wat de ervaringen met de merken zijn van mede Tweakers.PatrickPR schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:40:
Ga er maar vanuit dat je voor €800 geen laptop kunt vinden met een 4K scherm, die zijn ver boven het budget.
Er zijn buiten HP nog niet veel fabrikanten die een laptop bouwen rondom de nieuwe AMD 4xxx serie CPU's in combinatie met een Geforce 1650. Vanuit Lenovo worden er wel een aantal verwacht. Zie link naar de Pricewatch hieronder.
https://tweakers.net/lapt...kfQK0i414gu5n-aaOtkfC6fgE
Lenovo heeft bijv. de pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH05 (82EY005PMH) aangekondigd die wel een heleboel vakjes aantikt.
Lenovo heeft een uitgebreide keuze in de combi van AMD 4500U met Radeon Vega 6. Ik weet alleen niet hoe die GPU presteert t.o.v. een 1650.
Als je nu een laptop nodig hebt zou ik toch kiezen voor een i5 of i7, bijv. de pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y400DWMH). Ruim binnen budget en voorzien van de laatste gen i5 CPU en een Geforce 1650. Als je kunt wachten kun je kijken welke laptops met een AMD 4xxx er binnen afzienbare tijd uit komen.
- Asus heeft een ontzettend mooi design maar niet alle specs.
- Lenovo heeft de juiste specs maar niet het mooiste design.
Dat er nog niet veel zijn de nieuwe AMD 4xxx serie CPU's in combinatie met een Geforce 1650 is geen ramp, want zoals ik al aangaf het enige wat er soms mee gespeeld word is Sims 4 of Xbox Streaming ( als mijn vriendin de tv wil ). Daarvoor hoef ik geen ontzettend hoge videokaart te hebben
Je zal of je budget moeten verhogen of je eisen verlagen
Wat ik zo snel op internet kan vinden is dat een Radeon Vega 6 wel echt een stuk minder presteert dan een 1650, ongeveer 40-50%.
Persoonlijk zou ik een laptop zoeken met de Geforce 1650 als basis en met een AMD 4xxx, en dan de eerder genoemde pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH05 (82EY005PMH) in de gaten houden aangezien je geen haast hebt.
Aha nou zie ik je laptop formaat voorkeur, dit zijn dunne laptops echter met de volgende nadelen:G_Dragon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:15:
[...]
Bedankt voor uw reactie!
Ik heb momenteel heel bol.com / coolblue / bcc / mediamarkt doorgekeken.
Er zijn tot nu toe twee die mij zelf eruit springen:
Lenovo Ideapad 5
Asus Vivobook 15 ( alleen dit is volgens mij geen snelle i7 )
1) geen externe grafische processor, dus gamen zal niet zo vloeiend gaan als een externe GTX 1650
2) geen 2de opslagdisk, in de regel
Wil je toch voor dit formaat gaan, dan beveel ik je dunne laptops met:
- AMD 4700U heeft een betere grafische prestatie dan 4500U, de 4800U is nog beter maar niet binnen uw budget
- een Lenovo Ideapad 5 14", deze heeft een 2de opslagdisk slot, die je later kan uitbreiden
Gelukkig heeft u er nu een beter beeld bij, sorry dat wij zo lastig zijn4myra schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:18:
[...]
Aha nou zie ik je laptop formaat voorkeur, dit zijn dunne laptops echter met de volgende nadelen:
1) geen externe grafische processor, dus gamen zal niet zo vloeiend gaan als een externe GTX 1650
2) geen 2de opslagdisk, in de regel
Wil je toch voor dit formaat gaan, dan beveel ik je dunne laptops met:
- AMD 4700U heeft een betere grafische prestatie dan 4500U, de 4800U is nog beter maar niet binnen uw budget
- een Lenovo Ideapad 5 14", deze heeft een 2de opslagdisk slot, die je later kan uitbreiden
Die Asus Vivobook 15 spreekt ons kwa design het meest aan, alleen die heeft jammer genoeg een AMD Ryzen 5-3500U als CPU. Zal streamen via de Xbox app wel vloeiend lopen op zo'n GPU?
Deze i7 Dan?
LENOVO IdeaPad 5 15 - i7-1065G7 16GB 512GB Grijs
[ Voor 25% gewijzigd door G_Dragon op 17-08-2020 12:41 ]
Dat is geen core i7 maar een ryzen 5. Verder wel een top apparaat
Een Lenovo Ideapad L340-17IRH is een leuke laptop met een 17,3-inch scherm, voor ongeveer het budget.
[ Voor 5% gewijzigd door mark_vs op 17-08-2020 12:22 ]
Wat appart , als ik de link aanklik kom ik wel uit op de I7Cinemaskoop schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:09:
[...]
Dat is geen core i7 maar een ryzen 5. Verder wel een top apparaat
Wel lastig hoor, die i7 is 1000 euro ruim boven uw budget. Weet u precies wat u wilt?G_Dragon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:40:
[...]
Wat appart , als ik de link aanklik kom ik wel uit op de I7
/f/image/ugN6z1oMkNoQEByFg4mIDACB.png?f=fotoalbum_large)
Voor dat geld kunt u een Ideapad 5 15 4800U kopen, ruim veel sneller dan de i7.
Gezien uw extra opslageis zou ik dan de Yoga Slim 7 14" - luxer dan de Ideapad nemen, deze heeft een 2de opslagdisk slot voor toekomstige uitbreiding.
Laat het even bezinken, heel veel adviezen en informatie. Bekijk opnieuw uw eisen en budget. Zet in volgorde wat belangrijkst is. U hebt een paar suggesties gezien.
Ruim 1000 euro boven mijn budget?4myra schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:06:
[...]
Wel lastig hoor, die i7 is 1000 euro ruim boven uw budget. Weet u precies wat u wilt?
[Afbeelding]
Voor dat geld kunt u een Ideapad 5 15 4800U kopen, ruim veel sneller dan de i7.
Gezien uw extra opslageis zou ik dan de Yoga Slim 7 14" - luxer dan de Ideapad nemen, deze heeft een 2de opslagdisk slot voor toekomstige uitbreiding.
Laat het even bezinken, heel veel adviezen en informatie. Bekijk opnieuw uw eisen en budget. Zet in volgorde wat belangrijkst is. U hebt een paar suggesties gezien.
Ik ga vanavond even met me vriendin dit topic doorlezen en jullie adviezen laten zien, ik laat nog van me horen. Alvast bedankt voor jullie moeite!
Ik heb zelf nog even een overzicht gemaakt op Tweakers, daarin staat alleen de Yoga Slim 7 14 niet.
Had hem er eerst uitgegooid vanwege de kleine SSD.
Dit is de Yoga bij Mediamarkt op voorraad, 512GB opslag klein?
[ Voor 72% gewijzigd door 4myra op 17-08-2020 13:36 ]
Geen probleem, mijn budget is rond de 800 euro.
Maar wil wel 100 euro meer neerleggen voor iets betere specs!
Die Lenovo Ideapad 5 met die MX350 zou ik echt direct uit de vergelijking halen. Die videokaart is dan wel dedicated, maar wel een rebrand van een rebrand van jaren geleden. Qua performance totaal niet geschikt voor games en staat ook niet in verhouding met de i7 die er in zit.G_Dragon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:23:
[...]
Ruim 1000 euro boven mijn budget?De laptop is 999 euro
Ik ga vanavond even met me vriendin dit topic doorlezen en jullie adviezen laten zien, ik laat nog van me horen. Alvast bedankt voor jullie moeite!
Ik heb zelf nog even een overzicht gemaakt op Tweakers, daarin staat alleen de Yoga Slim 7 14 niet.
Had hem er eerst uitgegooid vanwege de kleine SSD.
[Afbeelding]
Als je toch naar Intel kijkt is een i5 meer dan voldoende om licht mee te kunnen gamen. Bijv. de pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y400DWMH). Zelfs een 9th gen zoals een i5-9300H. Maar het budget is er, dus ik zou in het geval van Intel voor een 10th gen gaan. In ieder geval minimaal een Geforce 1650 of Radeon Graphics.
Ah in de omschrijving stond eerst de versie met ryzen.G_Dragon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:40:
[...]
Wat appart , als ik de link aanklik kom ik wel uit op de I7
Je woont in nederland toch?
Dit is een Belgische variant. Volgens mij is TS Nederlands4myra schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:33:
Haha, komma vergeten: "die i7 is 1000 euro,,,,, ruim boven uw budget."
Dit is de Yoga bij Mediamarkt op voorraad, 512GB opslag klein?
[Afbeelding]
Ja ik woon in Nederland hoezo?Cinemaskoop schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:12:
[...]
Ah in de omschrijving stond eerst de versie met ryzen.
Je woont in nederland toch?
Dit is onzin. De mx350 is geen rebrand. Dit is een andere chip. De mx350 is een gp107, die ook als basis diende voor de gtx1050/1050ti. De voorganger. De mx250 is gebaseerd op de gp108. Die als basis diende voor de gt1030. De mx350 is dus best wel een oké videokaart. In ieder geval een stuk sneller dan de integrated gfx van de ryzen 4000. Niet zo snel als een 1650. Die is idd een stuk sneller.PatrickPR schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:27:
[...]
Die Lenovo Ideapad 5 met die MX350 zou ik echt direct uit de vergelijking halen. Die videokaart is dan wel dedicated, maar wel een rebrand van een rebrand van jaren geleden. Qua performance totaal niet geschikt voor games en staat ook niet in verhouding met de i7 die er in zit.
Als je een mooie laptop wil met een 1650 zou je eens kunnen kijken naar een 15” slim 7.
Die is full metal met een gtx1650 en een goed scherm
https://www.paradigit.nl/...ab002wmh/80056639/product
YouTube: Ryzen 5 4500U Gaming - The Sims 4 - HP ENVY x360 13-ay0008na - AMD R...
En op een i5-1035G4:
YouTube: The Sims 4. i5-1035G4 (Iris Plus G4)
Voor het streamen van games, ook niet helemaal duidelijk voor mij of je daar nu veel hebt aan een dedicated GPU.
Volgens mij zou je met een de iGPU van de Ryzen 4000 series al vooruit kunnen met wat je wil doen. In de Lenovo Slim 7 series bijvoorbeeld:
Ryzen 5 4500u, 8gb, 256GB ssd, reflecterend scherm voor 699:
https://www.lenovo.com/nl...701397?IPromoID=LEN476456
Ryzen 5 4500u, 16gb, 512GB ssd, mat scherm voor 799:
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20073MH)
De Ryzen 7 versies hiervan zijn momenteel moeilijker te verkrijgen.
Sorry, was in de war met de MX150 en MX250. Die zijn beide gebaseerd op de gp108, alleen heeft de MX250 hogere clocks. De MX350 heeft inderdaad een andere chip.Cinemaskoop schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:26:
[...]
Dit is onzin. De mx350 is geen rebrand. Dit is een andere chip. De mx350 is een gp107, die ook als basis diende voor de gtx1050/1050ti. De voorganger. De mx250 is gebaseerd op de gp108. Die als basis diende voor de gt1030. De mx350 is dus best wel een oké videokaart. In ieder geval een stuk sneller dan de integrated gfx van de ryzen 4000. Niet zo snel als een 1650. Die is idd een stuk sneller.
Voor wat betreft de AMD iGPU's lijkt het er inderdaad op dat zelfs de MX350 als sneller is.
Ik game alleen maar op de Xbox , soms als mijn vriendin de tv wil en ik wel wil gamen ga ik op de laptop naast haar verder via de Xbox app in Windows 10. Ze heeft een tijdje de Sims 4 gespeeld maar verder word er amper een spel op gespeeld. Als deze twee dingen dan prima te doen zijn met een I5 / Ryzen 5 - 4500u of een i7 heb ik er wel vrede mee om iets van mijn eisen af te stappen.Bonsaiboom schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:54:
Om welke games gaat het? Sims 4 lees ik in de TS. Dit is niet bijzonder lastig. Dit kan bijvoorbeeld ook op een Ryzen 5 - 4500u:
YouTube: Ryzen 5 4500U Gaming - The Sims 4 - HP ENVY x360 13-ay0008na - AMD R...
En op een i5-1035G4:
YouTube: The Sims 4. i5-1035G4 (Iris Plus G4)
Voor het streamen van games, ook niet helemaal duidelijk voor mij of je daar nu veel hebt aan een dedicated GPU.
Volgens mij zou je met een de iGPU van de Ryzen 4000 series al vooruit kunnen met wat je wil doen. In de Lenovo Slim 7 series bijvoorbeeld:
Ryzen 5 4500u, 8gb, 256GB ssd, reflecterend scherm voor 699:
https://www.lenovo.com/nl...701397?IPromoID=LEN476456
Ryzen 5 4500u, 16gb, 512GB ssd, mat scherm voor 799:
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20073MH)
De Ryzen 7 versies hiervan zijn momenteel moeilijker te verkrijgen.
Het moet gewoon een laptop zijn die je er makkelijk even bij kan pakken en soepel werkt met internetten / streamen van Xbox / Thuiswerken ( multi tasken). Vind het zelf wel belangrijk dat er schijfruimte is , vind het maar niks om telkens op de moeten letten van raakt die bijna vol. Dus minimaal 500GB is wel een vereist in een nieuwe laptop, het liefst natuurlijk 1TB of 1,5TB maar dat merk je gelijk weer in de aankoop prijs.
Ik zelf vind de Lenovo Yoga Slim 7 wel een mooi model kwa specs/uiterlijk, alleen heb ik amper ervaring met het merk Lenovo. Wat zijn tegenwoordig de top 3 merken kwa prijs/kwaliteitsverhouding bij laptops?
Ik ga vanavond als we er aan toekomen samen met haar even jullie voorstellen doornemen en bespreken, hier ik kom ik dan nog op terug
https://support.microsoft...games-from-xbox-one-to-pc
En op reddit:Hardware
Make sure your PC meets the hardware requirements for game streaming. You'll need:
Processor: A multi-core processor with at least 1.5 GHz
RAM: At least 4 GB
Network: A wired Ethernet connection works best for game streaming. If possible, connect both your PC and your Xbox One to your router using network cables. For a wireless connection, you need an 802.11 N or newer wireless adapter.
Streaming: An Xbox One and a controller
https://www.reddit.com/r/...equirements_for_steaming/
Ik verwacht dus dat je laptop nauwelijks iets te doen heeft met XBox One streaming, anders dan internetverkeer en decoding. Wat de top merken zijn wbt prijs/kwaliteit zou ik niet weten.
Reden dat ik wat 'omlaag' ging in specs in mijn post, is dat ik merkte dat er wat spec / budget creep plaatsvond en dat is altijd jammer. Je legt goed uit wat je wil, en dan vervolgens wordt het budget opgerekt, gaan we het hebben over dedicated GPUs, terwijl dat voor wat je vroeg misschien helemaal niet nodig was. Dat lijkt het ook niet te zijn.
Dat je hier nu veel Lenovo voorbij ziet komen is omdat dat de Ryzen opties ook daadwerkelijk leverbaar heeft, HP had er ook wat maar die zijn momenteel niet goed leverbaar, en opties met Intel zijn veelal duurder.
Mocht je in de toekomst wel ook zwaardere PC games willen spelen op de laptop, dan is een optie met een dedicated GPU ineens wel aantrekkelijker, maar dat verwoord je nu niet in je TS.
Heb het net even besproken met mijn vriendin en wat ik niet wist is dat ze aangeeft er misschien een keer Cod: Warzone op te willen spelen. Dat verranderd de zaak natuurlijk wel direct, want de GeForce GTX 1650 is dan al het Minimum in de spec van Warzone.
Je komt dan in laptops met een gtx 1650 eigenlijk al wel automatisch uit op 15,6 inch of groter. Volgens
https://www.notebookcheck...-Benchmarks.441148.0.html
Zou je dan 66 fps op 1080p en high moeten halen.
Anderen hier hebben vast een beter beeld van welke laptops met discrete GPU beter zijn in deze budget reeks. Ik weet alleen dat de ASUS TUF serie van Ryzen slechte koeling heeft tov de Intel versie.
Kijkend in de pricewatch valt er op laptopgebied niet heel veel te kiezen qua dedicated GPU's. Ik zie eigenlijk alleen de Geforce 1650 en 1650 Ti, de RTX 2060 en Radeon RX Vega 8 die echt gebruikt worden.
- De RTX 2060 is waarschijnlijk boven budget en laptops met deze GPU zijn nog niet leverbaar.
- De Radeon RX Vega 8 wordt gecombineerd met AMD 3xxx CPU's, vorige generatie dus.
- De Geforce 1650 Ti zit in 2 modellen, de pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-dk1705nd en de pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y400M6MH). De HP viel qua design niet in de smaak dus die valt af. Blijft de Lenovo over die we al hadden opgemerkt en is ook nog binnen budget.
- Dan blijft de Geforce 1650 over en daar is behoorlijk wat aanbod in. Dus blijkbaar is dat toch de sweet spot. Ik schat in dat je met een Geforce 1650 de meeste spellen wel fatsoenlijk kunt spelen, misschien dat je her en der wat grafische settings terug moet schroeven. Ik zou in de pricewatch een selectie maken en daar de reviews van gaan lezen v.w.b. performance en throttling.
Bonsaiboom schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:26:
Dat verandert het wel behoorlijk ja :-)
Je komt dan in laptops met een gtx 1650 eigenlijk al wel automatisch uit op 15,6 inch of groter. Volgens
https://www.notebookcheck...-Benchmarks.441148.0.html
Zou je dan 66 fps op 1080p en high moeten halen.
Anderen hier hebben vast een beter beeld van welke laptops met discrete GPU beter zijn in deze budget reeks. Ik weet alleen dat de ASUS TUF serie van Ryzen slechte koeling heeft tov de Intel versie.
Precies dat verranderde de zaak behoorlijk, achteraf denk ik waarom wist ik dit niet direct zodat het direct in het starttopic had gekund. Maar gelukkig komen jullie gelijk met alternatieven, ik vind de Lenovo Ideapad Gaming 3 wel een mooi apparaat en hij is gelukkig geen 17inch! Ik zou zelf dan iets bij leggen en voor de i7 gaan: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y400F7MH)PatrickPR schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:09:
Ik heb zelf de pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0091MH) en daar draait GTA V vloeiend op. Ik had in het verleden niet veel met Lenovo, maar ze maken tegenwoordig uitstekende laptops en hebben een breed aanbod. Ze maken af en toe rare keuzes maar daar valt wel mee te leven (single channel RAM, geen ethernetpoort, geen SD kaart lezer zijn voorbeelden).
Kijkend in de pricewatch valt er op laptopgebied niet heel veel te kiezen qua dedicated GPU's. Ik zie eigenlijk alleen de Geforce 1650 en 1650 Ti, de RTX 2060 en Radeon RX Vega 8 die echt gebruikt worden.
- De RTX 2060 is waarschijnlijk boven budget en laptops met deze GPU zijn nog niet leverbaar.
- De Radeon RX Vega 8 wordt gecombineerd met AMD 3xxx CPU's, vorige generatie dus.
- De Geforce 1650 Ti zit in 2 modellen, de pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-dk1705nd en de pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y400M6MH). De HP viel qua design niet in de smaak dus die valt af. Blijft de Lenovo over die we al hadden opgemerkt en is ook nog binnen budget.
- Dan blijft de Geforce 1650 over en daar is behoorlijk wat aanbod in. Dus blijkbaar is dat toch de sweet spot. Ik schat in dat je met een Geforce 1650 de meeste spellen wel fatsoenlijk kunt spelen, misschien dat je her en der wat grafische settings terug moet schroeven. Ik zou in de pricewatch een selectie maken en daar de reviews van gaan lezen v.w.b. performance en throttling.
U heeft zelf de pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0091MH) begrijp ik, hoe bevalt het merk? want ik heb 0 ervaring met Lenovo
Als ik de onderstaande specs zie weet ik niet of ik dat ga halen?Zou je dan 66 fps op 1080p en high moeten halen.
Want de videokaart zit bij de Minimum specs.
Als je in de URL kijkt die ik link kan je de volgende gegevens vinden:G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:41:
Als ik de onderstaande specs zie weet ik niet of ik dat ga halen?
Want de videokaart zit bij de Minimum specs.
[Afbeelding]
NVIDIA Gefore Mobile 1650 + i7-9750H:
1080p max settings: 53.5 (min 44) fps
1080p high settings: 66.5 (min 53) fps
1080p medium settings: 70.1 (min 58) fps
720p min settings: 121 (min 96) fps
op basis van een MSI GP75 Leopard 9SC
Meer kan ik er ook niet van maken nu :-)
Dat model is €170 duurder, maar op een aantal punten toch mooie upgrades (met name CPU, RAM en opslag).G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:41:
Ik zou zelf dan iets bij leggen en voor de i7 gaan: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y400F7MH)
Wat ik al zei, ik had het een paar jaar geleden ook niet zo op Lenovo en had er ook geen ervaring mee. Maar ze hebben zich goed ontwikkeld naar mijn idee. De laptop die ik heb zit goed in elkaar en is behoorlijk compleet qua specs. Het enige wat er niet op zit is een kaartlezer maar daar heb ik nu een dongle voor. Daarnaast is het RAM single channel waar het merendeel tegenwoordig dual channel is, maar qua performance merk ik daar niet veel van. Lenovo levert prima laptops die qua prijs/spec verhouding erg aantrekkelijk zijn, voor diverse prijsklasses. Voor mij persoonlijk hebben ze ook nog modellen die niet zo uitgesproken zijn, ik wil een strakke simpele laptop, niet zo'n design geval.G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:41:
U heeft zelf de pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0091MH) begrijp ik, hoe bevalt het merk? want ik heb 0 ervaring met Lenovo![]()
Lees vooral veel reviews van diverse merken, ook van andere modellen in dezelfde series. Dan krijg je een goed beeld van de bouwkwaliteit en performance.
Dat ziet er veel belovend uitBonsaiboom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:48:
[...]
Als je in de URL kijkt die ik link kan je de volgende gegevens vinden:
NVIDIA Gefore Mobile 1650 + i7-9750H:
1080p max settings: 53.5 (min 44) fps
1080p high settings: 66.5 (min 53) fps
1080p medium settings: 70.1 (min 58) fps
720p min settings: 121 (min 96) fps
op basis van een MSI GP75 Leopard 9SC
Meer kan ik er ook niet van maken nu :-)
AMD Ryzen 7 4800H
Ryzan 7 of de i7 ?
Intel Core i7-10750H
Ik zie zo dat de AMD een 120Hz scherm heeft en de Intel een 60Hz scherm. Kleurbereik heb ik zo 123 niet gevonden, maar ik zou naar de displays kijken en zien wat daar je voorkeur heeft.
Ah dan ga ik zelf het liefst voor de 120hz,Bonsaiboom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:32:
Kwestie van in specs naast elkaar zetten, en afwegen wat je het belangrijkste vindt.
Ik zie zo dat de AMD een 120Hz scherm heeft en de Intel een 60Hz scherm. Kleurbereik heb ik zo 123 niet gevonden, maar ik zou naar de displays kijken en zien wat daar je voorkeur heeft.
Even een leuk weetje:
Er is ruimte voor uitbreiding
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 18-08-2020 09:41 ]
Ik lees in de reviews van zowel The Verge als Notebookcheck dat de Ideapad Gaming 3 ook een 120Hz scherm heeft.Bonsaiboom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:32:
Kwestie van in specs naast elkaar zetten, en afwegen wat je het belangrijkste vindt.
In dezelfde reviews lees ik ook dat het scherm er niet best vanaf komt qua kleurbereik, wel qua response en helderheid. Inderdaad genoeg ruimte voor uitbreiding wat je ook nog eens makkelijk zelf kunt doen.
Edit: hmm, in de specs op de Lenovo site die gelinkt is aan het product uit de pricewatch staat inderdaad ook 60Hz, dat zal dan wel kloppen denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickPR op 18-08-2020 09:47 ]