Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fginefra
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-07 16:12
Beste mede-tweakers,

Helaas moet ik mijn trouwe Samsung S7 na 3j gaan verkopen omdat mijn werkgever's security beleid eist dat het toestel up to date is. Daarom ben ik nu naar een iPhone aan het kijken owv goede updates en goede restwaarde (denk/hoop ik toch).
Ik twijfel tussen de volgende toestellen:
- iPhone XS 64Gb: nieuw bij Telenet € 599
- iPhone XS Max 64Gb: nieuw bij Telenet € 729 of Refurbished met 2j garantie (Fixjeiphone.nl) € 679
- iPhone 11: nieuw bij Telenet €699
Ofwel wacht ik op de iPhone 12 (geen idee van prijzen)

Wat raden jullie aan?

Ik dacht om de XS Max te kopen omdat deze het meeste in waarde is gedaald op dit ogenblik. Als ik dan over 1-2j een iPhone 12 wil kopen, dan vermoed ik dat mijn verlies heel beperkt zal zijn.

Alvast bedankt voor jullie deskundig advies.

Groeten,
Fabio

PS: ik ben een jarenlange Android gebruiker geweest, maar sta open voor iOS.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@fginefra Ik zou voor die 50 euro verschil zeker geen refurbished iPhone kopen. Persoonlijk zou ik wachten op de iPhone 12, met wellicht ook een OLED-scherm zoals de XS en de XS Max. Zelf heb ik de XS en ik wil geen grotere.

[ Voor 12% gewijzigd door syltheboy op 16-08-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Volgens leaks komt de iPhone 12 serie rond midden October uit, ik zou daar persoonlijk even op wachten. Maar lastig als je de S7 weg ‘moet’ doen.

En ik zou nooit refurbished kopen, dan maar tweede hands (zijn een hoop goede aanbieders hier op de V&A)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03
De iPhone SE 2020 is ook een prima ding. Zeker als je van de S7 af komt

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:59
Refurbished is gewoon een luxe woord voor tweedehands. Je kunt ook altijd op v&a speuren naar een goede deal ;) (hint)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fginefra
Bedankt aan allen voor de reactie en goede tips.
Ik heb beslist om te wachten op de iphone 12 en dan eventueel een koopje te doen op de XS of 11. Tenzij het prijsverschil met de 12 niet al te groot is.

Groeten,
Fabio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

fginefra schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 06:51:
Bedankt aan allen voor de reactie en goede tips.
Ik heb beslist om te wachten op de iphone 12 en dan eventueel een koopje te doen op de XS of 11. Tenzij het prijsverschil met de 12 niet al te groot is.

Groeten,
Fabio
Goede keuze, is nog eventjes wachten (October) maar de leaks zien er goed uit!

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07 20:02
Ik stond voor dezelfde keuze, maar ben voor de 11 Pro Max gegaan. Ik had een XS Max, dus het verschil is miniem, de camera en accuduur zijn wel duidelijk veel beter. Geen spijt van en ik had hem voor een mooie prijs icm abonnement verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fginefra
de twijfel begint toch toe te slaan, nu ik via Telenet een Samsung Galaxy S20 kan kopen voor €549 inclusief BTW en gratis Galaxy Buds.
Daarenboven heeft Samsung 3j aan updates beloofd voor de S20.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-07 10:14
fginefra schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:18:
de twijfel begint toch toe te slaan, nu ik via Telenet een Samsung Galaxy S20 kan kopen voor €549 inclusief BTW en gratis Galaxy Buds.

Wat denken jullie?
Als je jarenlang Android gebruiker bent geweest kun je misschien beter bij Android blijven? Ik weet niet hoe diep je erin zat qua customizing en dergelijke.

iOS is een heel ander platform (stabieler en sneller met een hogere kwaliteit aan apps (dezelfde apps op Android zijn van iets mindere kwaliteit omdat ze een hoop devices moeten ondersteuen), maar minder open) en dat moet je maar net liggen.

Restwaarde kun je naar kijken, maar is niet het belangrijkste. Als je telefoon één keer valt is er niks meer van over namelijk.

Ik zou gewoon voor de S20 gaan. Mocht je daar over een paar maanden toch spijt van hebben kun je altijd nog nadenken om een iPhone te kopen.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

d22wth schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:57:
[...]

Goede keuze, is nog eventjes wachten (October) maar de leaks zien er goed uit!
bijzonder off-topic maar in Nederland schrijven we oktober zonder hoofdletter en met een k :Y)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

nelizmastr schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

bijzonder off-topic maar in Nederland schrijven we oktober zonder hoofdletter en met een k :Y)
Uh oeps

Zat te veel in de leaks sfeer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

fginefra schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:18:

Wat denken jullie?
Als je al tevreden bent (geweest) met je S7, dan gaat de S20 je wel erg bevallen, ook zijn gratis Galaxy buds een leuk welkom. 550 is netjes!

Maar het is maar net wat je wilt, aangezien iOS best anders is tov Android... Eigen keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fginefra
bedankt voor de reacties.
Normaal gezien ging ik iOS eens proberen zeker gezien de restwaarde en update policy, maar aan deze prijs kan ik het aan mijn Android hart niet laten voorbij gaan.
Is en blijft een dure aankoop, maar lijkt mij wel de beste deal op dit ogenblik.
De iphone 12 zal wss niet onder de € 800 gelanceerd worden waardoor het verschil in restwaarde geminimaliseerd blijft.

Gr,
Fabio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Ik zou wachten op de iPhone 13! ;)

Even zonder gekheid: wacht op de iPhone 12, en koop daarna een iPhone 11, die is na de introductie van de 12 een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fginefra
Dat dacht ik ook te doen, maar de iphone 11 kan ik nu reeds via Telenet kopen aan € 699 incl BTW.
Deze is recent gedaald bij Switch (= Apple Premium Reseller) van €809 naar € 769. Dus als ie nog eens €100 daalt bij de launch van de 12 dan zal ie nog steeds + € 600 kosten.

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 21:03
Wacht op die 12 :)

Zit zelf met een XS deal van begin dit jaar. Via Vodafone abo effectief 480eur t.o.v. sim-only (had Vodafone nodig i.c.m. Ziggo, want verhuizing) = ook nu nog een hele fijne of zelfs fijnere deal (net iets meer dan 400eur zie ik).

Als je kan wachten en mag iets meer kosten: 12. Anders is de XS nu echt de beste deal, praktisch hetzelfde als een 11 Pro en vanwege scherm en formaat echt heel veel beter dan een 11 (zie pixels bijvoorbeeld).

• fginefra
@MacbookProx dat was ook mijn plan. De XS lijkt mij nog steeds een meer dan degelijk toestel maar is ondertussen ook al van 2018 (maar zal in support wss minstens even lang als de S20 meegaan zoniet langer).
De 12 zal dan weer helemaal up to date zijn, de prijs zal dat ook zijn en + € 800 vind ik toch net te veel.
Toestellen icm abo's zijn voor mij uitgesloten. Trouwens, die deals zijn in België niet zo interessant.

Gisteren toch de S20 gaan halen met gratis Galaxy Buds voor € 549, dus eigenlijk +/- € 450.
Kan weinig misdoen voor deze prijs. Desnoods verkoop ik 'm volgend jaar of het jaar daarop en koop dan een iphone 12.

Bedankt aan allen voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

off topic, maar uit nieuwsgierigheid: Waarom betaalt jouw werkgever jouw telefoon niet? Hij wil dat je een up to date toestel hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Anoniem: 188103 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:28:
off topic, maar uit nieuwsgierigheid: Waarom betaalt jouw werkgever jouw telefoon niet? Hij wil dat je een up to date toestel hebt...
Of op z’n minst een vergoeding

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:42
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat de keuze tussen Android of iOS toch elke keer weer om de prijs gaat. Het allerbelangrijkste verschil is dat bij Android je data in handen van Google is en dat Google daar dingen mee doet die je misschien liever niet wilt. Misschien maakt je dat niet uit, maar neem het in ieder geval mee in je overweging.

Dan toch nog maar even terugkomen op de prijs. iPhone is verreweg het goedkoopst als je kijkt naar de kosten per jaar. Een iPhone SE kost 500 euro en gaat zeker 5 jaar mee, inclusief updates. Waarschijnlijk krijgt ie nog wel langer veiligheidsupdates, dus na 5 jaar gebruik kan hij nog naar een familielid die niet zo'n zware user is. Ik ken mensen die nu nog rondlopen met mijn oude iPhone 6 (uit 2014! wel met een nieuwe accu) en daar gewoon heel tevreden mee zijn. Probeer dat eens met een Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
PhilipsFan schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:02:
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat de keuze tussen Android of iOS toch elke keer weer om de prijs gaat. Het allerbelangrijkste verschil is dat bij Android je data in handen van Google is en dat Google daar dingen mee doet die je misschien liever niet wilt. Misschien maakt je dat niet uit, maar neem het in ieder geval mee in je overweging.

Dan toch nog maar even terugkomen op de prijs. iPhone is verreweg het goedkoopst als je kijkt naar de kosten per jaar. Een iPhone SE kost 500 euro en gaat zeker 5 jaar mee, inclusief updates. Waarschijnlijk krijgt ie nog wel langer veiligheidsupdates, dus na 5 jaar gebruik kan hij nog naar een familielid die niet zo'n zware user is. Ik ken mensen die nu nog rondlopen met mijn oude iPhone 6 (uit 2014! wel met een nieuwe accu) en daar gewoon heel tevreden mee zijn. Probeer dat eens met een Android!
Dat laatste is echt helemaal waar. Oude iPhones kunnen van zoon naar moeder naar opa/oma. Een oude Android is zeer snel verouderd of wordt ieder OS trager.

Ik snap de keuze ook nooit. Het verschil van OS is ook enorm anders. iOS werkt gewoon veel beter. Mensen die dat ontkennen neem ik niet meer serieus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Alekz87 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:24:
[...]

Dat laatste is echt helemaal waar. Oude iPhones kunnen van zoon naar moeder naar opa/oma. Een oude Android is zeer snel verouderd of wordt ieder OS trager.

Ik snap de keuze ook nooit. Het verschil van OS is ook enorm anders. iOS werkt gewoon veel beter. Mensen die dat ontkennen neem ik niet meer serieus ;)
Wat een onzinnige reactie. Vele gebruikers, eigen voorkeuren. Het één is niet beter dan het ander omdat het toevallig aansluit op jouw persoonlijke voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22

Flipm0de

geen

ik ben juist anderom aan het twijfelen. Jaren iphones gehad. Maar die lijken wel stil te staan in ontwikkeling. Nog steeds 64GB voor base model, geen 120hrtz schermen. Nu pas widgets die niet zoveel toevoegen als op android.
Alleen android voelt meestal als een rommeltje, teveel opties, teveel dingen die niet helemaal lekker werken, reclame in apps. Android heeft aan de andere kant vaak wel updates voor bestaande toestellen waar je wat aan hebt, apple zal bijvoorbeeld nooit de SE camera of de XS camera night mode geven. Google, Samsung of oneplus doen dat wel.
Heb tot oktober om een keuze te maken, dus lees overal lekker mee :)

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
WouterL schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:56:
[...]

Wat een onzinnige reactie. Vele gebruikers, eigen voorkeuren. Het één is niet beter dan het ander omdat het toevallig aansluit op jouw persoonlijke voorkeuren.
Vandaar de sarcastische knipoog ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Flipm0de schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:32:
ik ben juist anderom aan het twijfelen. Jaren iphones gehad. Maar die lijken wel stil te staan in ontwikkeling. Nog steeds 64GB voor base model, geen 120hrtz schermen. Nu pas widgets die niet zoveel toevoegen als op android.
Alleen android voelt meestal als een rommeltje, teveel opties, teveel dingen die niet helemaal lekker werken, reclame in apps. Android heeft aan de andere kant vaak wel updates voor bestaande toestellen waar je wat aan hebt, apple zal bijvoorbeeld nooit de SE camera of de XS camera night mode geven. Google, Samsung of oneplus doen dat wel.
Heb tot oktober om een keuze te maken, dus lees overal lekker mee :)
Android is prima systeem. Alles werkt wel, alleen net even te vaak moet je processen handmatig sluiten in de settings. Batterydrain door verkeerde optimalisaties of apps de niet in het geheugen blijven staan omdat ze te agressief staan ingesteld op het sluiten van je ram geheugen. Ik was te vaak bezig met troubleshooten dan dat ik echt aan het genieten was van het OS.

Daarnaast elke dag 10-20 updates van apps. Geen idee wat er nieuw was maar ik bleef maar updaten iedere dag.

[ Voor 4% gewijzigd door Alekz87 op 24-08-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-07 14:30

lasharor

7 december 2004

Alekz87 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:24:
[...]

Ik vind dit minder het geval. Als je telefoons uit dezelfde prijsklasse vergelijkt zijn Android toestellen met wat "knutselwerk" vaak beter bruikbaar over langere termijn dan een IOS telefoon.

Ik heb een iPhone 6 op mijn bureau liggen maar dat ding is echt niet voorruit te branden. Terwijl een Samsung Galaxy S5 (ook uit 2014) best prima werkt en al helemaal wanneer je er een moderne versie van Android op zet met een custom rom.

Wellicht is zoiets niet direct "toegankelijk" voor de gemiddelde gebruiker maar op een forum als tweakers.net is het wel degelijk een argument wat men mee moet nemen in de duurzaamheid van een product.

Daarnaast is het verschil in restwaarde over de gehele levensduur van het product eigenlijk ook minimaal. Ik kan me niet voorstellen dat een gebruiker zijn keuze laat afhangen van een verschil van 10 EUR per jaar. Het verschil tussen een gebruikte top of the line Android en een iPhone toestel na 5 jaar is écht niet meer dan 50 EUR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Alekz87 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Vandaar de sarcastische knipoog ;).
Goed, die had ik even gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:34
lasharor schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:16:
[...]
Ik heb een iPhone 6 op mijn bureau liggen maar dat ding is echt niet voorruit te branden. Terwijl een Samsung Galaxy S5 (ook uit 2014) best prima werkt en al helemaal wanneer je er een moderne versie van Android op zet met een custom rom.

Wellicht is zoiets niet direct "toegankelijk" voor de gemiddelde gebruiker maar op een forum als tweakers.net is het wel degelijk een argument wat men mee moet nemen in de duurzaamheid van een product.
Neem hier wel in mee dat het gaat over eisen van de werkgever. Als ik mijn eigen toestel meeneem en de software van de werkgever (koppeling via Intune) erop moet zetten dan komt men ook met eisen over het hebben van originele software. Ik kan me voorstellen dat dit ook iets is wat meespeelt in de overweging.

Neemt niet weg dat ik het eens ben met je argument maar ikzelf kom helaas niet weg met een geroot toestel voor business use ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:38
fginefra schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:12:
Helaas moet ik mijn trouwe Samsung S7 na 3j gaan verkopen omdat mijn werkgever's security beleid eist dat het toestel up to date is.
Waarom koopt je werkgever dan geen nieuwe voor je?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fginefra
Drardollan schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Waarom koopt je werkgever dan geen nieuwe voor je?
Omdat ik freelancer ben en het mijn keuze is om Intune te installeren (wat ook meteen de custom ROM uitsluit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:38
fginefra schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

Omdat ik freelancer ben en het mijn keuze is om Intune te installeren (wat ook meteen de custom ROM uitsluit)
Dan heb je dus geen werkgever, maar een opdrachtgever.

Waarom zou je je willen conformeren aan het security beleid en opname binnen intune van 1 van je opdrachtgevers van je eigen toestel?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fginefra
Heeft ook vele voordelen zoals het kunnen raadplegen van mijn agenda zonder pc op te starten, deelnemen aan Teams vergaderingen wanneer Teams op pc nog maar eens een keer crasht 😁,...
Pagina: 1