Computer start niet door (meteen bij aanzetten)

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Als ik de pc aandoe, dan gaat ie het geheugen testen, kijkt naar de cd-rom speler(en brander) en dan doet ie niks. Er is ook geen beeld. Als ik hem aandoe zonder processor erin doet ie precies hetzelfde. Na iets van 30 keer proberen start ie eindelijk een keer op. Ook als je in Windows zit hangt ie soms. Er zit een Celeron 700 in een een 300W voeding van Saveway. Iemand iedeen?

Juist

• mellowpimp
  • Niet online
pakt ie de hd&cd wel?

Verwijderd

Draait je fan op de proccessor wel??

Ik heb namelijk het zelfde probleem, en dat is een brak slot1 waar een convertor in hangt voor socet 370 als ik wat met dat ding wrik dan werkt hij wel, en nu verder vrij stabiel!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 11:36 schreef Batman2k het volgende:
pakt ie de hd&cd wel?
Ja, alle fans gaan gewoon draaien, en de hd spint ook, maar hij doet verder niks.

Juist

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 11:38 schreef Jens het volgende:
Draait je fan op de proccessor wel??

Ik heb namelijk het zelfde probleem, en dat is een brak slot1 waar een convertor in hangt voor socet 370 als ik wat met dat ding wrik dan werkt hij wel, en nu verder vrij stabiel!
Hey die ken ik ja -> moest ook zo af en toe ff een tikje tegen de processor (slot 1) aan geven om ervoor te zorgen dat ie aan de gang kwam.
Best wel irritant zo'n pc.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Net hing ie weer onder Windows, ik een reset, hangt ie in scandisk, ik een reset hangt ie bij het tabeletje scherm (?) waar je info ziet, ik reset, doet ie weer alleen naar cd rom kijken enzo (lampjes gaan aan) en verder geen beeld of niks.

Kan dit aan de voeding liggen of toch aan de slot convertor?

Juist

Verwijderd

Zou een CPU probleem kunnen zijn ja, maar ook een geheugen probleem. Als 't kan, zou ik eens met ander setje geheugen testen.

Verwijderd

Lijkt meer op een temperatuur probleempje... zonder "je"
:9

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Temp van CPU is maar 50`C, dus daar kan het niet aan liggen, maar eerst wou die weer niet starten(na 5 keer resetten nog niet), dus ik wiebel wat aan die convertor, zet hem aan en hij doet het wel.
Dus andere convertor?

Juist

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

erm.. ik heb hetzelfde gehad... bij mij lag het aan het geheugen dat ik eerst 20 keer moest resetten omdat hij constant bleef hangen bij dat tabelletje scherm waar je info ziet.. ik heb toen 128 mb erbij gekocht en sindsdien is het probleem verholpen :? iig GL

ik zag twee beren fout parkeren....

Pagina: 1