Logitech Z-Cinema tweak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:29
Hi all,

Ik heb hier een Logitech Z-Cinema speakerset staan waarmee ik een haat-liefde verhouding heb. Aan de ene kant is het fijne set vanwege de geluidskwaliteit, maar aan de andere kant zijn er veel driverproblemen en is de set officieel niet werkend te krijgen op Windows 10. De geluidsset heeft een ingebouwde geluidskaart en wordt aangesloten via USB.

De driverproblemen uiten zich in het random uitvallen van de geluidsset. Na iedere Windows update of opnieuw opstarten van de PC is het maar de vraag of de set het doet. Deze problemen worden ook door andere gebruikers ervaren (zie bijvoorbeeld hier: https://answers.microsoft...-9a72-daabfe969484?page=7). Er zijn enkel Windows 7 drivers beschikbaar, die bij sommige gebruikers wel (tijdelijk) werken.
Hetzelfde geldt voor het aansluiten van de set op mijn Macbook Air. Soms werkt de set wel, de andere keer weer niet.

Ik vraag me af of er een mogelijkheid bestaat om de set te tweaken, zodat er geen of minder problemen zijn. Ik heb sterk het vermoeden dat de ingebouwde geluidskaart voor problemen zorgt, als deze niet goed aangestuurd kan worden door de drivers. Is er niet een manier om de set aan te passen, zodat je niet meer afhankelijk bent van de geluidskaart en PC/Mac de set als standaard geluidsset detecteert? Ik snap dat je daardoor bepaalde functies mist, zoals dolby surround sound e.d.).

Hier vind je overigens een video van hoe de set er van binnen uitziet: YouTube: Look inside Logitech Z Cinema 2.1 Speakers with REAL tweeters :)

Alvast dank voor het meedenken! Laat gerust weten als er meer info nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Niemand? Alle suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Laatst online: 00:21

Grozno

acts without consequence!

Die set heeft blijkbaar geen mogelijkheid voor Aux input? Dan ben je redelijk f*cked, tenzij je de mogelijkheid hebt om intern de ingebouwde DAC te omzeilen.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Grozno schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:31:
Die set heeft blijkbaar geen mogelijkheid voor Aux input? Dan ben je redelijk f*cked, tenzij je de mogelijkheid hebt om intern de ingebouwde DAC te omzeilen.
Dank voor je antwoord. Er zit een aux input op één van de speakers. Deze werkt de ene keer wel, de andere keer niet. Het probleem zit vooral in het selecteren van de aux optie, dat moet via de afstandsbediening. Het is helaas geen stabiele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 03:14
@Mr.Jappe

Ik heb mijn oude set die nog op de zolder stond eens aangesloten, maar helaas ik krijg hem niet aan het werk.
Is het je nog gelukt ondertussen?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
C00P schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:43:
@Mr.Jappe

Ik heb mijn oude set die nog op de zolder stond eens aangesloten, maar helaas ik krijg hem niet aan het werk.
Is het je nog gelukt ondertussen?
Inmiddels heb ik de hoop opgegeven en de set gratis weggedaan. Jammer, maar ik kreeg het niet voor elkaar. De set deed het de ene keer wel, de andere keer niet. Door de ingebouwde audio kaart kon ik er veder weinig mee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 03:14
Mr.Jappe schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:34:
[...]

Inmiddels heb ik de hoop opgegeven en de set gratis weggedaan. Jammer, maar ik kreeg het niet voor elkaar. De set deed het de ene keer wel, de andere keer niet. Door de ingebouwde audio kaart kon ik er veder weinig mee..
Ik dacht ik probeer hem nog 1 keer en dan doe ik hem weg, awel hij gaat!!!

Geeft nog steeds supergoed geluid.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Pagina: 1