Lange RGB strip overal plakken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom15k_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-01 18:29
Ik ben opzoek naar een RGB LED strip die ik op mijn zolder kan gaan opplakken / hangen. Ik ga de komende tijd mijn zolder helemaal verversen en ik wil ook dit graag aanpakken.

Ik heb telkens wel oké RGB LED stripjes gehad, maar deze blijven telkens niet plakken.

Nu wil ik mijn bureau, en aan de wand beplakken met een RGB LED strip.

Foto - https://imgur.com/KslDcCw

Hetgeen wat ik wel wil is dat het een Wi-Fi connected LED strip word, zodat ik deze aan mijn Google Home kan hangen. Ik heb nog een RGB LED controller vanuit AliExpress liggen, die kan ik eventueel wel gewoon aansluiten!

Heeft iemand toevallig ervaring met het ophangen van LED stripjes aan muren etc? Of iemand tips?

-

Ik heb zelf al even gekeken, maar hetgeen wat ik kan vinden is alleen met LED profielen, maar dit vind ik te duur. Alle tips zijn welkom dus!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Montage kit werkt best prima. Wel de wat lompere methode, maar dat blijft zeker zitten. Fatsoenlijk dubbelzijdige tape werkt ook (dus niet rommel van de Action, maar gewoon 3M spul).

Zelf heb ik clipjes geprint om het ding daarmee vast te zetten. Omdat mijn ledstrip in een koofje zit heb je alleen indirect ligt, en wit filament schijnt meer dan genoeg door dat je die clips niet ziet. Grote voordeel is dat je de ledstrip ook weer zo kan verwijderen of kan vervangen, zonder dat het rotzooi achterlaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

SA007

Moderator Tweaking
Qua dubbelzijdige tape, foam tape maakt echt veel verschil.
Als het echt goed vast moet zitten, pu-foam tape.

Voor ledstrips is pu tape normaal niet nodig, wat wel heel veel helpt is zorgen dat de uiteindes echt goed zitten, meestal komt een puntje los die dan de hele strip er langzaam aftrekt, dus wat extra aandacht aan de uiteindes helpt.
Bijv die stukken even ontvetten/schoonmaken voor je de strip plakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:45

rdejongjr

Gnome

Plak ze op een alu profiel en schroef dat vervolgens tegen die balk, blijven ze meteen een stuk koeler..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ Je hebt ook diffuus profielen waar je ze 'los' in kan doen. Mocht er ooit wat stuk gaan is dat ook een stuk makkelijker met vervangen e.d.
edit, voorbeeld: https://www.ledprofiel.nl...profiel-opbouw-1m-2m.html

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 16-08-2020 23:34 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 16:16
Wat mr de jong hierboven zegt heb ik ook in de woonkamer toegepast.

Alles op een alu profiel geplakt en die weer met montage kit tegen het plafond. en ze koelen maar het zorgt er ookvoor dat je niet te veel strooilicht in de kamer krijgt of dat je direct in de LEdjes kijkt. Krijg je een mooi wallwash effect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
Als je het als hoofdverlichting wilt gebruiken (ofwel: je wilt ook wit licht) ga dan voor een RGBW strip

Repareren doe je zo.

Pagina: 1