Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/Dev/Render PC rond de € 2.500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem ga ik voornamelijk voor 3 dingen gebruiken:
  1. Gaming (inc. streaming)
  2. Development (waarbij er meerdere docker containers tegelijk moeten kunnen draaien zonder problemen)
  3. Het renderen van videos
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de € 2.500, maar er is ruimte om (indien nodig) tot € 3.000 te gaan

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren zijn reeds aanwezig, werken beide met HDMI.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64 GB RAM is een must. Qua opslag zit ik zelf te kijken naar twee M.2-SSDs, maar dat komt meer uit "gewenning" van twee schijven hebben, geen idee of dat tegenwoordig nog performance winst geeft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Persoonlijk geen voorkeuren. Uit de youtube filmpjes die ik gedaan heb en de artikelen die ik via Google heb gevonden, lijkt het dat Intel CPU's beter presenteren dan AMD in het hoge segment en dat NVidia het beter doet bij veel games dan AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet dat ik me nu zo snel kan bedenken

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
De belangrijkste vraag is of de build die ik nu voor ogen heb logisch is. Daarbij is advies voor verbeteringen altijd welkom, of komen er binnenkort nieuwe producten op de markt die ik nog niet heb meegenomen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 425,-€ 425,-
1MoederbordenAsus ROG Strix Z390-E Gaming€ 203,-€ 203,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC€ 1.155,55€ 1.155,55
1BehuizingenSharkoon VS4-V USB 3.0€ 33,03€ 33,03
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper TX3 Evo€ 20,95€ 20,95
4Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 61,65€ 246,60
1VoedingenSharkoon SilentStorm Cool Zero€ 115,43€ 115,43
2Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 169,-€ 338,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.537,56

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:20
Wat is de resolutie van de monitoren?

Waarom een oude generatie Intel? 10700K is beter voor minder. Anders AMD want veel betere prijs/prestatie en efficiënter.

En doe een high-end voeding voor zo'n systeem ipv een budget Gold. Fractal ION+ of be quiet Straight Power 11 ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Uszka op 16-08-2020 13:03 ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Ook ben ik ontzettend benieuwd wat je zoekt qua case, een pc van 2,5K in een kast van 3 tientjes vind ik persoonlijk een no-go. Tuurlijk heeft ieder zijn eigen idee hierbij. Verder sluit ik me aan bij uszka- 10700 en een betere psu :-)

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-11 11:25
Ik zou een betere processorkoeler nemen, zeker voor een i9 of i7, die kunnen behoorlijk heet worden.

Ook heb je nu 4 sets van 16gb ram geselecteerd, doordat elke set bestaat uit 2 modules van 8gb heb je nu 8 geheugenmodules. Je moederbord heeft maar 4 geheugenslots, dus kan je maar 32gb in je systeem zetten. Ik zou daarom twee sets van 32gb nemen of één set van 64gb (kan je makkelijker upgraden naar 128gb).

Vanwege deze dingen en de voorgaande opmerkingen zou ik je adviseren om je nog iets beter in te lezen voordat je €2500+ euro gaat uitgeven. :)

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:57

ötzi

eclecticus

Voor rendering sowieso voor AMD gaan, 3900 bijvoorbeeld, de nieuwe versie maakt niet heel veel verschil behalve de prijs. Als je zoveel aan je videokaart wilt uitgeven en je kunt een maand of wat wachten, 3xxx generatie van Nvidia is volgende maand te koop. Mocht je geen geduld hebben koop dan een EVGA, die hebben een omruil procedure als er binnen drie maanden na aankoop een snellere kaart uit is, kun je met een beetje bijbetalen voor een 3xxx gaan. Voor de rest, helemaal eens; betere voeding en zo’n systeem inbouwen in een kast van drie tientjes kan echt niet :p

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:52

De frustratie die een kleine, goedkope kast kan veroorzaken.

Verder zou ik voor dit prijs punt wachten op de nieuwe AMD lineup en RTX3000 serie.

Ook wist ik niet dat Sharkoon PSU's maakte. Ik zou het niet riskeren om er een te kopen. Zoals Uszka zei is Fractical of Be Quiet een stuk beter, pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W . Besparen is iets wat je niet op een voeding moet doen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
Wat betreft de case: aangezien de PC toch uit het zicht staat, is die voor mij niet heel belangrijk. Ik zit momenteel in Hongarije waar het internet echt bagger is, dus ik zal het youtube filmpje van peize9 later even kijken. Wat raden jullie aan qua kast?

Qua RAM had ik 4 bankjes van 16GB in m'n hoofd, maar blijkbaar de verkeerde in de pricewatch geselecteerd. De specs van het moederbord geven aan dat deze niet meer dan 64GB aan kan, heeft het dan nog nut om rekening te houden met een mogelijke upgrade naar 128GB?

Wat betreft de voeding: wat is het verschil tussen de verschillende merken voedingen? Simpel gezegd zou ik denken "stroom is stroom".

Betreft de CPU, eens dat dat de 10700K een betere optie is, hebben jullie advies qua koeling? Voor de videokaart lijkt het me inderdaad handiger om dan op de RTX3000 serie van Nvidia te wachten.

Er komt sowieso een 5120x1440 scherm en daarnaast nog een 1920x1080 scherm.

Ik zal als ik terug in NL ben even een geüpdatet build posten.

Ben in ieder geval blij met jullie feedback.
Pagina: 1