Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem ga ik voornamelijk voor 3 dingen gebruiken:
Het liefst rond de € 2.500, maar er is ruimte om (indien nodig) tot € 3.000 te gaan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren zijn reeds aanwezig, werken beide met HDMI.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64 GB RAM is een must. Qua opslag zit ik zelf te kijken naar twee M.2-SSDs, maar dat komt meer uit "gewenning" van twee schijven hebben, geen idee of dat tegenwoordig nog performance winst geeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Persoonlijk geen voorkeuren. Uit de youtube filmpjes die ik gedaan heb en de artikelen die ik via Google heb gevonden, lijkt het dat Intel CPU's beter presenteren dan AMD in het hoge segment en dat NVidia het beter doet bij veel games dan AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet dat ik me nu zo snel kan bedenken
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
De belangrijkste vraag is of de build die ik nu voor ogen heb logisch is. Daarbij is advies voor verbeteringen altijd welkom, of komen er binnenkort nieuwe producten op de markt die ik nog niet heb meegenomen.
Het systeem ga ik voornamelijk voor 3 dingen gebruiken:
- Gaming (inc. streaming)
- Development (waarbij er meerdere docker containers tegelijk moeten kunnen draaien zonder problemen)
- Het renderen van videos
Het liefst rond de € 2.500, maar er is ruimte om (indien nodig) tot € 3.000 te gaan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren zijn reeds aanwezig, werken beide met HDMI.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64 GB RAM is een must. Qua opslag zit ik zelf te kijken naar twee M.2-SSDs, maar dat komt meer uit "gewenning" van twee schijven hebben, geen idee of dat tegenwoordig nog performance winst geeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Persoonlijk geen voorkeuren. Uit de youtube filmpjes die ik gedaan heb en de artikelen die ik via Google heb gevonden, lijkt het dat Intel CPU's beter presenteren dan AMD in het hoge segment en dat NVidia het beter doet bij veel games dan AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet dat ik me nu zo snel kan bedenken
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
De belangrijkste vraag is of de build die ik nu voor ogen heb logisch is. Daarbij is advies voor verbeteringen altijd welkom, of komen er binnenkort nieuwe producten op de markt die ik nog niet heb meegenomen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-9900K Boxed | € 425,- | € 425,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z390-E Gaming | € 203,- | € 203,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC | € 1.155,55 | € 1.155,55 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon VS4-V USB 3.0 | € 33,03 | € 33,03 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 20,95 | € 20,95 |
| 4 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 61,65 | € 246,60 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon SilentStorm Cool Zero | € 115,43 | € 115,43 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 169,- | € 338,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.537,56 | ||