Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-06-2021
Pocketbook Touch HD 3 e-reader

Hallo,

Heeft iemand slechte ervaringen met de fysieke knoppen bij de aankoop van de Pocketbook Touch HD 3? Ik heb dit onlangs bij de grijze variant gehad met 3 losse knoppen (van de 4). Hierdoor zaten ze ook lichtjes scheef.

Als je de knoppen niet indrukte, maar lichtjes aandrukte met je vinger, zag je dat er scharnietjes o.i.d. ontbraken en daardoor de knoppen aan de zijkanten als een soort hefboom in te drukken waren, zonder dat de knoppen daadwerkelijk worden ingedrukt.

Na ruilen (met de koperen versie) bleek dat de nieuwe 1 losse knop had en na dit te hebben aangekaart bij het personeel van Mediamarkt deze opnieuw mogen ruilen (ook koperen versie) en samen met medewerker opengemaakt. Hier had je dit probleem bij 2 knoppen.

Ik kan hierover nergens eerdere ervaringen van anderen over terugvinden en bij het showmodel van de Mediamarkt waren alle knoppen volledig(!) intact (dat was ook de reden dat we mochten ruilen).

€159 vind ik wel zonde voor iets dat er bij aankoop al zo uitziet en waarvan het showmodel er wel goed uitziet. Hierna geretourneerd, omdat er geen koperen versies meer waren.

...

Pocketbook Touch HD 3 - grijze en koperen versie - in de winkel van Mediamarkt Rotterdam Centrum gekocht en geruild.

...

- 3x teruggebracht bij de MediaMarkt zonder dat de medewerkers daar het konden verklaren;
- Soortgelijke ervaringen opgezocht op verschillende sites via Google (incl Tweakers), maar niks gevonden.

Beste antwoord (via RR91 op 01-09-2020 15:56)

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 12:09
Sinds december 2018 heb ik de PocketBook Touch HD 3 Spicy Copper. Ik heb geen enkel probleem met de fysieke knoppen. Ze zitten goed vast, ze zitten recht, en van de door jou beschreven 'hefboomwerking' heb ik geen last. Ook ik heb op forums nooit iets gelezen over dit probleem, ook niet op de 'place to be' als het om PocketBook-forums gaat. Ik heb daar één melding gevonden van iemand die de toetsen van de HD3 niet prettig vond, maar dat ging om iets anders dan jouw probleem.
Wat je beschrijft is dus niet normaal. Het lijkt erop dat er een slechte partij door de kwaliteitscontrole is geglipt, waarvan er een aantal bij MM terecht zijn gekomen. Ik zou 't bij een andere leverancier nog eens proberen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 12:09
Sinds december 2018 heb ik de PocketBook Touch HD 3 Spicy Copper. Ik heb geen enkel probleem met de fysieke knoppen. Ze zitten goed vast, ze zitten recht, en van de door jou beschreven 'hefboomwerking' heb ik geen last. Ook ik heb op forums nooit iets gelezen over dit probleem, ook niet op de 'place to be' als het om PocketBook-forums gaat. Ik heb daar één melding gevonden van iemand die de toetsen van de HD3 niet prettig vond, maar dat ging om iets anders dan jouw probleem.
Wat je beschrijft is dus niet normaal. Het lijkt erop dat er een slechte partij door de kwaliteitscontrole is geglipt, waarvan er een aantal bij MM terecht zijn gekomen. Ik zou 't bij een andere leverancier nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RR91 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR91
@zetmolm Bedankt voor de informatie!

Het is fijn om dit bevestigd te krijgen. Ik heb hem nu besteld bij een andere leverancier inderdaad. Komt vandaag binnen. Hoop dat het deze keer gelijk goed is, want het lijkt me wel een hele fijne e-reader!

@rens-br Thanks voor het aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@RR91 Van de week ook een Pocketbook gekocht en 1 loszittende knop, ik ga hem daarom terugsturen vind het niet acceptabel dat een e-reader met die prijs zulke dingen vertoont

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Ik heb een Pocketbook HD 3 (koperkleurig) gekocht bij de Mediamarkt. Ik vind de knoppen er ook niet mooi in zitten. Als ik weer thuis ben, ga ik het eens kritischer bekijken.

/edit
Ik heb geen last van de knoppen.

[ Voor 21% gewijzigd door zork op 13-03-2021 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Tis wel een beetje jammer van een e-reader in het hoge prijssegment verwacht je zulke dingen nief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR91
Onlangs de Pocketbook Touch HD 3 via Amazon besteld en die was wel in één keer goed! Het kan dus wel gewoon, maar veel mensen zullen de kapotte knoppen accepteren, ondanks de hoge prijs. Vind dat wel heel zonde voor een gloednieuw product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb een nieuwe Pocketbook ontvangen en de knoppen lijken wel goed, alleen op een knop zit een zwart bobbeltje, wel jammer maar ga hem er waarschijnlijk niet voor terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie31
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-02-2021
Kennelijk is er ook een batch (12/20) door de productcontrole geglipt met geheel losse achterpanelen. Dit review is enige die ik vind waar de kwaliteit ook minder goed lijkt dan je op Basis van prijs en testresultaten etc zou verwachten.
Heb zelf dus 4x een pb copper ontvangen waarvan de achterkant los zat, knoppen ook niet stevig. helaas kan men niet in magazijn /doos openen om te kijken of een andere batch wel goed is (coolblue)
Durf t eigenlijk niet aan om bij andere leverancier we te bestellen? Misschien Amazon (iig een waar retourneren relatief makkelijk is:) dan is een fysieke winkel toch veel fijner

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie31 op 02-02-2021 12:27 ]

Pagina: 1