Beste mede tweakers ,
Sinds kort maakt de stock cpu koeler van mijn schoonvader nog al wat lawaai zelfs in idle.
Nu heb ik in de bios even gekeken naar temp en die loopt nog al wat op naar 50 graden.
De fan loopt dan al op 4600rpm.
In core temp geeft die aan 39 / 42 graden ook als dan het spelletje Spider ( kaartspel) gespeeld word .
Nu heb ik via een programmaatje die bij mobo zit de fan minder hard laten draaien .
Wat nu vreemd is ik heb in bios aangeven dat er een melding moet komen als temp 90 graden word .
En na een paar minuten begon de piep al af te gaan terwijl in core temp de temp 42 graden was .
Pc is verder super schoon van binnen loopt al ongeveer 10 jaar perfect .
Ik sta voor een raadsel.
Wijken de temps af van bios en programma core temp ?
Zal de koelpasta vervangen moeten worden ?
Of andere koeler erop zetten ?
Gaat om am3 Socket amd 64 3 core .
Hoor graag jullie mening.
Bedankt 🙏🏻
Sinds kort maakt de stock cpu koeler van mijn schoonvader nog al wat lawaai zelfs in idle.
Nu heb ik in de bios even gekeken naar temp en die loopt nog al wat op naar 50 graden.
De fan loopt dan al op 4600rpm.
In core temp geeft die aan 39 / 42 graden ook als dan het spelletje Spider ( kaartspel) gespeeld word .
Nu heb ik via een programmaatje die bij mobo zit de fan minder hard laten draaien .
Wat nu vreemd is ik heb in bios aangeven dat er een melding moet komen als temp 90 graden word .
En na een paar minuten begon de piep al af te gaan terwijl in core temp de temp 42 graden was .
Pc is verder super schoon van binnen loopt al ongeveer 10 jaar perfect .
Ik sta voor een raadsel.
Wijken de temps af van bios en programma core temp ?
Zal de koelpasta vervangen moeten worden ?
Of andere koeler erop zetten ?
Gaat om am3 Socket amd 64 3 core .
Hoor graag jullie mening.
Bedankt 🙏🏻