Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie (moet oa SPSS draaien)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?

Mijn zoon gaat studeren

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Hij moet SPSS (statieken software) kunnen draaien welke versie dat is kan ik helaas niet zeggen.
De enigste game die er op moet draaien is de Minecraft Windows 10 uitvoering (maar dat is geen pre!)

Wat is je budget?

Mijn budget is 600 - 750 EUro

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Echt max 750 Euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Is voor studie, zal dus ongetwijfeld meegenomen worden.

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ja een paar
-nieuw
-tussen 13,3 / 14 inch

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

https://www.lenovo.com/nl...ook-13s-IML/p/XXTBXTM1335
l
lijkt me een stevig model,

maar heb ik nog andere opties ? daarom deze vraag , doe ik hier goed aan ,, zijn er nog vergelijkbare opties ?

dacht aan het model van rond de 750 euro... goeie tas en muis is aanwezig
helaas kan dit model pas over 3 weken geleverd worden.. wil er eind volgende week een aanschaffen

Deze misschien iets ? https://www.wehkamp.nl/ac...d-2-in-1-laptop-16415022/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2020 21:20 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-08-2020 13:16)

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-11 22:38
Spss en stata draaien op zo wat elke windows 10 machine. 8 gb geheugen helpt evenals een ssd.

Alle reacties

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 11:01
Ben zelf erg tevreden over de nieuwe ideapad series met ryzen cpu.
Deze is in zowel 14" als 15,6" uitvoering te krijgen.

Ben persoonlijk zelf voor de 15.6" gegaan wegens de numpad die je mist bij 14" en kleiner.
Verder een mooie lichte laptop met erg goede prestaties.

14" versie
https://www.lenovo.com/nl...d-5-14ARE05/p/88IPS501392

15,6" versie
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002BMH)
Momenteel alleen bij mediamarkt te verkrijgen helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank, behuizing een beetje stevig, helaas tig ideapads gehad waarvan de behuizing los liet.. bij thuisgebruik

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 11:01
Ik heb hem zelf nu ongeveer 2 weken in huis.
Naar mijn idee voelt alles wel goed en stevig aan, doel is ook om deze als studielaptop te gebruiken.
Review hier op tweakers is verder ook wel positief over de bouwkwaliteit voor zover ik kon zien.

Als je zoon zich bij lenovo inschrijft als student krijgt deze momenteel extra korting wegens de back2school weken die momenteel gaande zijn.
Geld natuurlijk ook op de andere modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar iemand een idee of ik met de interne gpu die software ook kan draaien.. het enige wat ik te horen heb gekregen is je bent een x64 cpu nodig

• Inge08
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:46
SPSS heb ik vorig jaar nog moeiteloos gedraaid op een Intel 4th gen met igpu, dus dat zal zeker geen probleem zijn!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 20:15
Op basis van de specificaties, zou ik in dit lijstje gaan zoeken.

https://tweakers.net/lapt...Ud8UplTCPtbF7X_ffO4J5S-gE

Filters op de nieuwste AMD ryzen cpu's, ruime bak geheugen. Dit is uiteraard puur op snelheid gefilterd. Batterijduur, scherm en bouwkwaliteit heb ik even links laten liggen en kan ik niet beoordelen voor deze laptops

Acties:
  • Beste antwoord

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-11 22:38
Spss en stata draaien op zo wat elke windows 10 machine. 8 gb geheugen helpt evenals een ssd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt

Dus ben helemasl niet zon zware machine nodig, kan dus zelfs nig werken op zon Surface Go 2

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2020 13:18 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Inge08 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:45:
SPSS heb ik vorig jaar nog moeiteloos gedraaid op een Intel 4th gen met igpu, dus dat zal zeker geen probleem zijn!
SPSS (tenminste SPSS16) kun je zelfs nog op een Pentium t4500 met 2GB RAM draaien. Daar heb je echt geen geweldige laptop voor nodig. Nu was het wel zo dat wij niet heel veel met SPSS deden destijds.
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:16:
Bedankt

Dus ben helemasl niet zon zware machine nodig, kan dus zelfs nig werken op zon Surface Go 2
Waarschijnlijk wel. Maar z'n tablet wil je oprecht niet moeten gebruiken. Veel te trage CPU, RAM is niet te upgraden een voor zo ver ik weet wordt er flashgeheugen ipv een echte SSD toegepast in de machine.

Als je zo weinig mogelijk wilt uitgeven, moet je gewoon voor een refurbished laptop gaan. Prima specs en nog steeds beter dan die tosti-ijzers die exact geen putje in een pakje boter slaan. Met een dergelijk budget is er voldoende geld over voor een nieuwe accu.

[ Voor 44% gewijzigd door hoi1234 op 16-08-2020 15:20 ]

Pagina: 1