Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:18
Momenteel heb ik een probleem met mijn EKWB 2080Ti Strix Classic goed te bevestigen op mijn Asus 2080ti Strix.

Na de eerste assemblage van het block en de kaart vielen de hoge temperatuur van de GPU meteen op. Deze schoten meteen naar de 80 graden bij belasting.

Na de handleiding nog eens goed bekeken te hebben zag ik dat ik een fout gemaakt had met het plaatsen van de thermal pads. Ik had persongeluk 1mm pads op de plek van 0.5 gedaan.

Na opnieuw assembleren van de kaart ging het in het begin iets beter maar ook nu na een tijdje schoot de kaart meteen naar 70 graden. Na het opnieuw het verwijderen van de kaart en uit de loop en het uit elkaar halen viel het me meteen op dat de coolpasta niet goed verspreid was.

Maar ik weet niet wat ik momenteel over het hoofd zie tijdens het assembleren.

Wat heb ik verder nog gecontroleerd?
  • Juiste thermalpads. 0.5 voor geheugen, 0.5 voor de coils en 1mm voor mosfet
  • Er waren mounting problemen met een serie 2080ti met de standoffs maar niet deze
  • Juiste M2,5x4mm schroeven gebruikt met een washer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAWPwQ8-i_xziv2bxAvGydIRUt4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/blURE2Q0aHEJKaK01uzFnSRE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CtdmR87TGgCAuwYESeEItM9CqM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fdyp8tyaGDGBFsunXcgSx2YZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFAFqe2vh-6WVuDTzKUgabwlgdY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3ZMx0uvo7WreTRZN3cvPlk5.jpg?f=fotoalbum_tile

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 17:40
Is dit nog gelukt?

Wat mij ook gelijk opvalt is dat de koelpasta inderdaad niet volledig contact lijkt te maken...

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 14:33

Fordox

00101010

Heb je thermalpads nodig voor de coils? Lijkt me zeer sterk eigenlijk. Waarschijnlijk gooit die thermalpad roet in je eten.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die thermalpad op het 2e plaatje links lijkt mij daar niet te horen inderdaad.

• Senaxx
Ik heb deze handleiding gevolgd: link

Hier wordt toch aangegeven dat er zowel op de coils als op mosfet thermal pads aangebracht moeten worden.
0.5 op de coils en 1.0 op de mosfet.

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 27-08-2020 16:54 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat je het plastic van de pads er af hebt ? Aan beide kanten van de pads moet je wat verwijderen.

• Senaxx
PilatuS schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:01:
Weet je zeker dat je het plastic van de pads er af hebt ? Aan beide kanten van de pads moet je wat verwijderen.
Uiteraard, standaard als je ze van de strip haalt haal je de doorzichtige strip er al af. En na het plaatsen heb ik aan bovenkant ook de blauwe laag er nog weer afgehaald.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
doe gewoon eens een mount met alleen pads op vrms en geheugen en check de pasta??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Ik heb het probleem opgelost... maar niet zoals verwacht. Ik heb van EKWB een nieuw EK 2080ti Vector Strix gekocht en deze gemonteerd en deze was in 1 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 14:33

Fordox

00101010

interessant, misschien zijn productie toleranties dan toch wat ruimer dan ik had gedacht.
Misschien moet je op een bepaald component dan koelpasta gebruiken ipv thermal pads, de pads zijn vaak om toleranties op te vangen, de VRM/memory/coils worden daarom iets ruimer gefreesd. Misschien had je net een tolerantie wat krap zitten, waardoor je het misschien kan proberen met pasta op de 0,5mm plekken en/of 0,5mm pads op de 1mm plekken.
Als dat zou werken heb je wel een beter block, in theorie werkt pasta namelijk beter dan pads, en dunnere pads zijn altijd beter. Misschien een leuk experimentje :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1