Pc ziet microfoon niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeVetteHuts1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-08-2020
Hallo,
Een vriend van mij heeft pas een pc aangeschaft. Echter wordt de microfoon niet door de gezien. Hij heeft een Sharkoon TG5 als behuizing, verder een Gigabyte A320M-S2H moederbord met een ryzen 5 3600 en een rtx 2060. Nou is het ons opgevallen dat de pc twee "audio jacks" heeft aan de bovenkant. Een groene en een roze. Ik heb het gegoogled en kennelijk is groen voor audio en roze voor microfoon. Kan hij met normale oortjes audio krijgen en tegelijk zijn microfoon gebruiken? Of zou dit sowieso moeten kunnen en zou het aan iets anders liggen? Het is een prebuilt pc. Hij heeft de drivers van de audio al geüpdate, dit voerde niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeVetteHuts1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-08-2020
Verder krijgt hij ook een error als hij Discord probeert te downloaden. Ik weet verder niet of dit met elkaar te maken zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Herkent Windows de microfoon niet, of een specifieke app?

Ik had bijv pure ellende met Discord totdat ik ontdekte dat je oa in de privacy settings van windows toestemming moet geven dat je microfoon gebruikt mag worden door oa Discord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
DikkeVetteHuts1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:34:
Verder krijgt hij ook een error als hij Discord probeert te downloaden. Ik weet verder niet of dit met elkaar te maken zou kunnen hebben.
'Een error'. Wat staat er in de error?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Je gebruikt denk ik headset van telefoon, waar de 3,5mm plug geluid en microfoon heeft. Een standaard pc aansluiting is geluid (groen) en microfoon (roze) gescheiden.

Laptops, telefoons en tablet is dit vaak een gecombineerde aansluiting.

Je dient een 3,5mm microfoon audio splitter te gebruiken.
Bijvoorbeeld:
https://www.allekabels.nl...3xuFGGF0OGWRoCcisQAvD_BwE

Als je de headset in de microon aansluiting stopt, zal de microfoon waarschijnlijk wel werken (en waarschijnlijk mono), maar dan heb je dus geen geluid...

[ Voor 42% gewijzigd door Cyriel85 op 15-08-2020 17:46 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator