Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-vdb
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik ben een beetje ten einde raad. Ik krijg sinds gisteren Beveiligingsmeldingen van Fortinet/Fortigate dat bepaald content geblocked is op mijn netwerk. In bijlage 2 screenshots van de varieteit aan meldingen.

Ik weet dat wij deze content blockers op kantoor gebruiken en ik werk al een tijdje van thuis nu.
Maar ik krijg deze content blockers dus op mijn persoonlijke pc's. Op mijn werklaptop was dit gisteren ook heel even tot ik hem herstartte, daarna geen problemen meer.

Heb al contact opgenomen met de IT afdeling van mn werk, met Telenet, en nu ook met Fortigate zelf.
Bij Fortigate zelf kreeg ik echter iemand in India aan de lijn die me doorverwees naar het contact form (And we all know how that goes).

(Ik maak trouwens ook geen gebruik van enige VPN naar het netwerk van mijn werk toe)

Ik vind ook niet echt informatie terug op google omtrent dit issue dus dit is nu even men enige hoop.

Iemand van jullie enige ervaring hiermee of een manier waarop ik kan zien wat er net aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Als je thuis situatie helemaal niets met je werk te maken heeft, dan is het verwarrend om die toch te benoemen.

Heb je thuis überhaupt Fortinet apparatuur? Zo niet, wat wel? Wat gebruik je aan DNS servers? Heb je een voorbeeld voor zo een melding?

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 15-08-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)
niels-vdb schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:03:
In bijlage 2 screenshots van de varieteit aan meldingen.
? Die kan je ergens op internet uploaden en dan hier een link geven. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hoe werk je vanaf thuis? VPN?

Het lijkt er haast op dat je prive verkeer de VPN tunnel naar je werk in vliegt.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:30
Forticlient geinstalleerd? Al dan niet zonder ipsec of ssl vpn?

Die vindt het afhankelijk van je company policy ook leuk om zelfstandig vanalles te blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:24
Even de VPN van je werk uitzetten en je DNS cache doorspoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:12
Gokje: Windows 10, ingelogd met dezelfde outlook account en dat de boel mee gesynchoneerd is?
Pagina: 1