[PC] Vreemd geluid in PES-game naarmate de game vordert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Mijn vraag
Als ik PES start (maakt niet uit welke versie ik gebruik); gaat de game een hoge toon geven. Het start aanvankelijk zonder dit geluid maar het wordt steeds erger.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De enige relevante softare is het spel zelf, dus PES 2015 t/m 2019...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik heb geprobeerd is alle PES PC games in oefenmode spelen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35
Alleen in PES? Want ik zit zo te denken aan coil whine van je videokaart bij hoge fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:50
Ik heb er ook last van, alleen in het hoofdmenu van fortnite. Coil Whine zou het best goed kunnen zijn.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Kan het aan de grafische kaart liggen?Ik heb een Geforce GTX 1060 3 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35
Hanterp schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:50:
Kan het aan de grafische kaart liggen?Ik heb een Geforce GTX 1060 3 GB
Dat kan zeker. Ik heb het ook in het hoofdmenu van X-Plane bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Maar is daar geen oplossing voor? Voor PES?
Ik geloof dat ik een moeilijke vraag gesteld ??
Toch hoop ik dat iemand nog met een oplossing heeft, anders is PES dus niets waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 22:11
Komt het geluid uit je speakers of uit je pc zelf? En je zegt het in alle PES-games te hebben? Heb je het ook in andere games?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Nee, het lijkt niet als muziek of sound uit de PC te komen. Dus misschien uit de grafische kaart.
Dus voor mij gok ik alleen uit dr grafische kaart komt.
Alleen met PES heb ik dit probleem...

[ Voor 33% gewijzigd door Hanterp op 16-08-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hanterp schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:45:
Nee, het lijkt niet als muziek of sound uit de PC te komen. Dus misschien uit de grafische kaart.
Dus voor mij gok ik alleen uit dr grafische kaart komt.
Jij bent de enige die daar achter kan komen. Ga luisteren waar het geluid precies vandaan komt.
Alleen met PES heb ik dit probleem...
Welke andere games heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Ik heb al mijn spellen gecheckd en, gecontroleerd of ze het doen met mijn grafischhe kaart? Alleen de PES-games doen het niet, de rest wel.
Hieronder het lijstje games die werken:
The Witness
Bombing Bastards
Civilization Alle versies
Bejeweled 3
Origin
Steam

Kan iemand mij verder helpen, met de gegevens in deze post.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat bedoel je met 'Alleen de PES-games doen het niet' :? Je hebt het over een hoge toon, toch? Of werken de PES-games helemaal niet goed? Zo ja, wát werkt er niet goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
In de eerste post in dit topic kan je precies lezen dat het gaat om vreemde geluiden, waardoor PES niet goed werkt. Door die toon vertraagt het spel namelijk ook iet wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Hanterp schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:48:
In de eerste post in dit topic kan je precies lezen dat het gaat om vreemde geluiden, waardoor PES niet goed werkt. Door die toon vertraagt het spel namelijk ook iet wat.
Dat het spel ook vertraagt stond echt nergens, dit is de eerste keer dat je dat benoemt. Vandaar mijn vraag.

Maar, je hebt nog steeds maar de helft beantwoord: heb je al goed geluisterd waar de toon precies vandaan komt? Videokaart? Voeding? Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Waar die toon vandaan komt is nu juist voor mij ook een raadsel, waardoor ik ook niet op alles een antwoord heb, maar al eerder schreef ik dat ik gok dat het mij grafische kaart is.
Jij had het over een voeding, maar dan zouden toch alle toepassingen hetzelfde probleem hebben? En bij mij werken alleen alle PES toepassingen niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:25
Voor wat het waard is, ik heb ook wel hardware issues bij PES. Het lijkt erop dat het een zeer slecht geoptimaliseerde game is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Ik ben wel geinteresseerd in die issues die jij met PES hebt. Misschien geeft dat nog wat nieuwe gezichtspunten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Hanterp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:01:
Waar die toon vandaan komt is nu juist voor mij ook een raadsel,
Hoezo dan?
Je gebruikt je oren toch? Als het geluid luider wordt, kom je dichter in de buurt. Dan moet je toch op z'n minst kunnen zeggen van waar in je PC kast het geluid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:30

BM

Moderator Spielerij
@Hanterp Ik heb even de titel aangepast zodat direct duidelijk is dat het over de PC versie gaat, en tevens je topic naar het juiste subforum verplaatst :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Hanterp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:33:
Ik ben wel geinteresseerd in die issues die jij met PES hebt. Misschien geeft dat nog wat nieuwe gezichtspunten :*)
stuttering en hard freezing. Voor een of andere reden vraagt de game veel meer van je hardware dan zou moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
AntiChrist7 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:07:
[...]

stuttering en hard freezing. Voor een of andere reden vraagt de game veel meer van je hardware dan zou moeten
Dat is dus jammer genoeg iets anders dan ik heb.

Is er iemand op dit forum die ook een Geforce GTX en tevens een PC versie van PES heeft?
Dan kunnen we mooi checken of mijn probleem aan de grafische kaart ligt of niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Het is niet hetzelfde nee, maar het zou me verbazen als het niet met je videokaart of andere hardware te maken heeft. Uit je lijst van games die je opsomt, zijn het vergeleken met PES, grafisch helemaal niet zo'n zware games; dus het is vrij normaal dat je daar geen problemen hebt.

Eigenlijk zou je een andere zware game moeten draaien om te zien of je daar ook problemen hebt. Ik denk dan aan een grote open world zoals AC or RDR of iets zoals battlefield. Al zijn er ook wel wat benchmark rogrammas op steam denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
AntiChrist7 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:33:
Eigenlijk zou je een andere zware game moeten draaien om te zien of je daar ook problemen hebt. Ik denk dan aan een grote open world zoals AC or RDR of iets zoals battlefield. Al zijn er ook wel wat benchmark rogrammas op steam denk ik
Ja ik heb wel eens gehoord dat er speciale sites bestaan die een game runnen als benchmark game, bedoel je dat soms? Dan moet je je hardware opgeven plus de game die je wilt benchmarken.
Daarmee zou je misschien kunnen uitvinden of het aan de PES game ligt of niet. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Nee niet van die sites zoals canyourunit, die zijn oppervlakkig en baseren zich op recommended specs.
Steam heeft 3D Mark demo (denk ik, ligt nu plat uiteraard), en grotere games hebben ook inbuild benchmarks die je al een idee kunnen geven wat je zou kunnen draaien en op welk niveau

Maar zoals eerder gezegd: PES is een zeer slecht geoptimaliseerde game volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Om het hetgeen ik hierboven zei wat kracht bij te zetten. Heb een hardware upgrade gedaan en daarbij mijn grafische kaart vervangen. Blijkbar hebben ze al eentijdje met AMD drivers en kan ik dus nog altijd niet spelen :)

Al vooruitgang in je issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
@Hanterp Als je dit enkel in menu's krijgt bijvoorbeeld, kan dat komen dat de frames per second daar nogal hoog kunnen zijn. Je kunt dit voorkomen met een FPS limiter zoals die van RTSS (Rivatuner). Maar als het steeds erger wordt zou ik meer denken aan de fans. Je kunt die handmatig stoppen om te testen of dat zo is..

[ Voor 23% gewijzigd door Luxicon op 23-08-2020 20:40 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
AntiChrist7 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:37:
Om het hetgeen ik hierboven zei wat kracht bij te zetten. Heb een hardware upgrade gedaan en daarbij mijn grafische kaart vervangen. Blijkbaar hebben ze al eentijdje met AMD drivers en kan ik dus nog altijd niet spelen :)

Al vooruitgang in je issue?
Nee helaas, maar ik blijf hopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Luxicon schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:39:
@Hanterp Als je dit enkel in menu's krijgt bijvoorbeeld, kan dat komen dat de frames per second daar nogal hoog kunnen zijn. Je kunt dit voorkomen met een FPS limiter zoals die van RTSS (Rivatuner). Maar als het steeds erger wordt zou ik meer denken aan de fans. Je kunt die handmatig stoppen om te testen of dat zo is..
Hoe bedoel je handmatig stoppen? De Fans? hoe doe je dat?
Ik ben nu niet thuis, maar ik zal morgen kijken of het alleen in het menu gebeurt. Is me niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hanterp schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:46:
[...]

Hoe bedoel je handmatig stoppen? De Fans? hoe doe je dat?
Ik ben nu niet thuis, maar ik zal morgen kijken of het alleen in het menu gebeurt. Is me niet opgevallen.
Als je voorzichtig bent, met je hand. Stel dat 1 fan niet in orde meer is, kun je die misschien vervangen... maar als je garantie hebt kun je daar beroep op doen. Als het werkelijk zo'n geluid is dat niet wenselijk is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Kan ik niet doen. Ik heb een tremor ( lijkt op ziekte van Parkinson ) dus helaas, dat werkt niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hanterp schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:56:
Kan ik niet doen. Ik heb een tremor ( lijkt op ziekte van Parkinson ) dus helaas, dat werkt niet voor mij.
Oke, wat naar. Maar als je vermoed dat je beter een RMA kan doen (garantie), zou ik dat overwegen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Luxicon schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

Oke, wat naar. Maar als je vermoed dat je beter een RMA kan doen (garantie), zou ik dat overwegen.
RMA? Geen idee wat het is. Ik zag er wel een paar definities over maar zag niet wat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hanterp schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

RMA? Geen idee wat het is. Ik zag er wel een paar definities over maar zag niet wat de bedoeling is.
Eventueel contact opnemen met de verkoper / fabrikant voor de garantie bedoel ik. :)

...

Pagina: 1