Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-06 06:47
Hi all,

Ik ben op zoek naar een goede gaming laptop waarop ik Flight Simulator 2020 ga spelen. Nu heb ik een vergelijkbare laptop gevonden, de een met een NVIDIA GeForce RTX 2060 videokaart en de ander met een NVIDIA GeForce RTX 2070 videokaart.

Mijn vraag: merk je dit verschil? Of zijn deze kaarten nagenoeg gelijk aan elkaar/even krachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:31

Nemesizz

Untouchable

Bij laptops ligt het helaas wat ingewikkelder dan bij desktops als je praat over prestaties.

Komt omdat bij laptops de koeling veel uit maakt welke prestatie je er voor terug krijgt.
Sommige laptops hebben misschien wel high-end hardware, maar slechte koeling, en dan word de snelheid van zowel processor als videokaart beperkt, en kan het zijn dat een laptop met mindere specs, maar betere koeling, toch sneller is.

Dus als je een model op het oog hebt (of meerdere) probeer er reviews van op te zoeken om te kijken of die daadwerkelijk goed presteert. Ook niet blind vertrouwen als het van een bepaald merk is, omdat bepaalde merken erg wisselende resultaten kunnen hebben in bouw kwaliteit (je ziet vaak dat mensen bijvoorbeeld blind vertrouwen op een merk als Asus ( even puur als voorbeeld ) en dat de ene laptop super werkt en de andere dusdanig slecht is dat je niet de prestaties krijgt die je verwacht).

Er zijn gevallen dat puur vanwege gebrekkige koeling, een laptop met een RTX2060 sneller is dan eentje met een RTX2080, omdat bij die laatste de koeling zo gebrekkig is dat die kaart nooit voluit kan presteren.

Zelfde geld bij de CPU's, je kan 2 laptops hebben, met dezelfde specs, van 2 verschillende merken, dat de ene sneller is dan de andere, puur vanwege hoe de koeling is geregeld.

Dus zonder dat soort informatie is het (bij laptops) moeilijk te zeggen of die 2070 daadwerkelijk sneller is dan de 2060. In theorie is de 2070 best wat sneller.

(en dan laat ik dingen zoals Max-Q varianten nog even achterwege, die zijn langzamer dan de 'gewone' versies van de chips, om de boel nog ingewikkelder te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Nemesizz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:08:
Bij laptops ligt het helaas wat ingewikkelder dan bij desktops als je praat over prestaties.

Komt omdat bij laptops de koeling veel uit maakt welke prestatie je er voor terug krijgt.
Sommige laptops hebben misschien wel high-end hardware, maar slechte koeling, en dan word de snelheid van zowel processor als videokaart beperkt, en kan het zijn dat een laptop met mindere specs, maar betere koeling, toch sneller is.

Dus als je een model op het oog hebt (of meerdere) probeer er reviews van op te zoeken om te kijken of die daadwerkelijk goed presteert. Ook niet blind vertrouwen als het van een bepaald merk is, omdat bepaalde merken erg wisselende resultaten kunnen hebben in bouw kwaliteit (je ziet vaak dat mensen bijvoorbeeld blind vertrouwen op een merk als Asus ( even puur als voorbeeld ) en dat de ene laptop super werkt en de andere dusdanig slecht is dat je niet de prestaties krijgt die je verwacht).

Er zijn gevallen dat puur vanwege gebrekkige koeling, een laptop met een RTX2060 sneller is dan eentje met een RTX2080, omdat bij die laatste de koeling zo gebrekkig is dat die kaart nooit voluit kan presteren.

Zelfde geld bij de CPU's, je kan 2 laptops hebben, met dezelfde specs, van 2 verschillende merken, dat de ene sneller is dan de andere, puur vanwege hoe de koeling is geregeld.

Dus zonder dat soort informatie is het (bij laptops) moeilijk te zeggen of die 2070 daadwerkelijk sneller is dan de 2060. In theorie is de 2070 best wat sneller.

(en dan laat ik dingen zoals Max-Q varianten nog even achterwege, die zijn langzamer dan de 'gewone' versies van de chips, om de boel nog ingewikkelder te maken).
Ah, jeetje, wat ingewikkeld allemaal haha. Ik heb er helaas niet veel verstand van, maar snap wat je zegt. Thanks voor de heldere uitleg!

Er worden me nu twee laptops aangeraden voor FS 2020 (eerste heeft toevallig ook die Max-Q):

https://www.bol.com/nl/p/...539146/?s2a=#productTitle

https://www.mediamarkt.nl...75-9se-813nl-1627509.html

Laatste heeft misschien iets meer mijn voorkeur, omdat dit een 17 inch is versus een 15 inch.

Kun jij zeggen of één van deze (of misschien wel beide) geschikt is om de hedendaagse games goed te spelen (en dan dus ook FS 2020)? Of heb je misschien andere aanraders? Je zou me enorm helpen met wat concreet advies haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 20:13
Ook al snap ik de voorkeur voor 17 inch, die prijs is die MSI het niet waard (je kan makkelijk onder de 1500 euro zitten met een RTX 2060 en een i7/Ryzen 4800H)

Probleem met RTX 2060 vs RTX 2070 is dat er heel veel dingen meespelen, koeling, hoeveel watt de kaart is maar ook of het hier om de normale of de max-q variant gaat (voor performance skip max-q varianten)

(er bestaat een 80 watt RTX 2060, maar ook 90 watt en die laatste kan met juiste koeling beter presteren dan de 80 watt, terwijl beide op papier een RTX 2060 zijn hetzelfde geld voor een RTX 2070 daar heb je ook meerdere varianten van)

En dan is er nog het feit dat zoveel verschil zit er nou niet tussen die kaarten, als je een beetje kijkt naar de video's hier onder (goede channel voor laptop reviews, misschien heb je iets aan) moet je goed nadenken of het prijs verschil het jouw waard is.

Mijn advies is sowieso dat je paar van zijn reviews kijkt, hij test elke laptop door en door dus ook de koeling en dergelijke, plus hij vermeld ook vrij precies welke hardware in welke laptop zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:10:
Ook al snap ik de voorkeur voor 17 inch, die prijs is die MSI het niet waard (je kan makkelijk onder de 1500 euro zitten met een RTX 2060 en een i7/Ryzen 4800H)

Probleem met RTX 2060 vs RTX 2070 is dat er heel veel dingen meespelen, koeling, hoeveel watt de kaart is maar ook of het hier om de normale of de max-q variant gaat (voor performance skip max-q varianten)

(er bestaat een 80 watt RTX 2060, maar ook 90 watt en die laatste kan met juiste koeling beter presteren dan de 80 watt, terwijl beide op papier een RTX 2060 zijn hetzelfde geld voor een RTX 2070 daar heb je ook meerdere varianten van)

En dan is er nog het feit dat zoveel verschil zit er nou niet tussen die kaarten, als je een beetje kijkt naar de video's hier onder (goede channel voor laptop reviews, misschien heb je iets aan) moet je goed nadenken of het prijs verschil het jouw waard is.

[YouTube: RTX 2060 vs RTX 2070 - 115W Gaming Laptop Comparison!]

[YouTube: GTX 1660 Ti vs RTX 2060 - Gaming Laptop Comparison]

Mijn advies is sowieso dat je paar van zijn reviews kijkt, hij test elke laptop door en door dus ook de koeling en dergelijke, plus hij vermeld ook vrij precies welke hardware in welke laptop zit.
Thanks! Zit een beetje op zijn pagina te kijken, maar dan zie ik weer net niet reviews van de modellen die ik stuurde.

Misschien is het niet te doen - dan moet je het maar gewoon zeggen hoor - maar welke laptop zou jij dan aanraden met alle info die jij me net geeft? Bij voorkeur dus 17 inch en FS2020 moet dus vloeiend draaien (liefst op hoge settings). Of lukt dat sowieso met die MSI GE75, behalve dan dat jij die wat overpriced vindt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48
Vergeet niet dat de snelste mobiele 2080 ongeveer de snelheid heeft van een 2060 desktop kaart. De naam is niets dan dat want de prestaties liggen ver onder de desktop prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:50:
[...]

Thanks! Zit een beetje op zijn pagina te kijken, maar dan zie ik weer net niet reviews van de modellen die ik stuurde.

Misschien is het niet te doen - dan moet je het maar gewoon zeggen hoor - maar welke laptop zou jij dan aanraden met alle info die jij me net geeft? Bij voorkeur dus 17 inch en FS2020 moet dus vloeiend draaien (liefst op hoge settings). Of lukt dat sowieso met die MSI GE75, behalve dan dat jij die wat overpriced vindt?
Het is niet zozeer dat ik die MSI te duur vind, hij is echt te duur voor wat hij biedt (en het kan best wezen dat dit de schuld van MediaMarkt zelf is)

Ik heb paar filmpjes gezien met wat voor type hardware je FS2020 moet draaien voor hoge settings en dat is niet mals (mijn deifinitie van hoge settings is gewoon "high" in dit geval.

Het is moeilijk in te schatten hoe goed dat spel zal draaien op een RTX 2060 of 2070 in een laptop, enige wat ik wel weet is dat een desktop GTX 1070 ergens tussen de laptop variant van de GTX 2060 en 2070 zit (laptop kaarten zijn altijd zwakker dan hun desktop varianten)

Ik heb gameplay van FS2020 gezien op een desktop GTX 1060, 1080p medium settings en diegene haalde niet eens 60fps daarmee, een desktop GTX 1070 zal dat waarschijnlijk wel kunnen.

Met andere woorden ik twijfel of die 2 laptop kaarten wel 1080p 60 op High zullen halen.

Maar dat terzijde, jouw voorkeur ligt bij een 17 inch notebook zouden dan merken zoals XMG, BTO en Skikk niet een betere optie zijn?

Als ik even snel kijk heeft Skikk bijvoorbeeld al een 17inch notebook met een RTX 2070 voor 1699 euro (2060 model is natuurlijk goedkoper)

Skikk 17GM7P

Voor de rest, als 1080p High echt een must is voor je dan zou ik beter naar een desktop kijken (mitst dat een optie is), want voor hetzelfde geld biedt dat meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:13:
[...]

Het is niet zozeer dat ik die MSI te duur vind, hij is echt te duur voor wat hij biedt (en het kan best wezen dat dit de schuld van MediaMarkt zelf is)

Ik heb paar filmpjes gezien met wat voor type hardware je FS2020 moet draaien voor hoge settings en dat is niet mals (mijn deifinitie van hoge settings is gewoon "high" in dit geval.

Het is moeilijk in te schatten hoe goed dat spel zal draaien op een RTX 2060 of 2070 in een laptop, enige wat ik wel weet is dat een desktop GTX 1070 ergens tussen de laptop variant van de GTX 2060 en 2070 zit (laptop kaarten zijn altijd zwakker dan hun desktop varianten)

Ik heb gameplay van FS2020 gezien op een desktop GTX 1060, 1080p medium settings en diegene haalde niet eens 60fps daarmee, een desktop GTX 1070 zal dat waarschijnlijk wel kunnen.

Met andere woorden ik twijfel of die 2 laptop kaarten wel 1080p 60 op High zullen halen.

Maar dat terzijde, jouw voorkeur ligt bij een 17 inch notebook zouden dan merken zoals XMG, BTO en Skikk niet een betere optie zijn?

Als ik even snel kijk heeft Skikk bijvoorbeeld al een 17inch notebook met een RTX 2070 voor 1699 euro (2060 model is natuurlijk goedkoper)

Skikk 17GM7P

Voor de rest, als 1080p High echt een must is voor je dan zou ik beter naar een desktop kijken (mitst dat een optie is), want voor hetzelfde geld biedt dat meer.
Oke! Ik zal eens goed naar die merken kijken, thanks again! Erg fijn!

Maar nog even voor mijn eigen duidelijkheid: die MSI gaat FS 2020 dus sowieso op medium draaien? Ik vraag dit niet omdat ik vasthoud aan dat model, maar vooral omdat ik inzichtelijk probeer te krijgen wat er mogelijk is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:14:
[...]

Oke! Ik zal eens goed naar die merken kijken, thanks again! Erg fijn!

Maar nog even voor mijn eigen duidelijkheid: die MSI gaat FS 2020 dus sowieso op medium draaien? Ik vraag dit niet omdat ik vasthoud aan dat model, maar vooral omdat ik inzichtelijk probeer te krijgen wat er mogelijk is haha
Puur op basis van wat bekend is zou een RTX 2070 (non max-q) dat wel aan moeten kunnen.

Maar zoals ik al boven zei, iedere laptop is anders dus dit is puur theorie (ik heb zelf geen benchmarks van FS2020 gezien op notebooks, alleen desktops)

notebook gaming markt is gewoon onnodig ingewikkeld

Die MSI weet ik niet, er zit een RTX 2060 erin dus als bijvoorbeeld een 2070 65fps haalt, is de kans aanwezig dat met diezelfde settings een 2060 daaronder valt.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:19:
[...]

Puur op basis van wat bekend is zou een RTX 2070 (non max-q) dat wel aan moeten kunnen.

Maar zoals ik al boven zei, iedere laptop is anders dus dit is puur theorie (ik heb zelf geen benchmarks van FS2020 gezien op notebooks, alleen desktops)

notebook gaming markt is gewoon onnodig ingewikkeld
Yes, in die MSI zit dus een RTX 2060 (non max-q) en niet die 2070..

Zijn er uberhaupt laptops waarvan je direct zegt: die gaat hem sowieso kunnen draaien?

En waar ga ik op uitkomen als ik een desktop neem? (lastige is, ik heb er eigenlijk de ruimte niet voor haha)

[ Voor 16% gewijzigd door Timbox88 op 15-08-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:22:
[...]

Yes, in die MSI zit dus een RTX 2060 (non max-q) en niet die 2070..
Dat is ook de reden dat ik riep dat die MSI duur is, want voor 1249 euro verkoopt Lenovo (op bol) een 15 notebook met een i7 10750h en een RTX 2060 (non max-q)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1444218;1555026/

Dat was 1 van de redenen, en ik herinner mij ook dat die MSI vroeger goedkoper is geweest (1700 euro als ik mij niet vergis) en zelfs dan heb je voor dat geld algauw een RTX 2070 notebook.

Edit:

Qua desktop zou een RTX 2060 Super / RTX 2070 Super of AMD 5700/5700 XT het al een stuk beter doen dan die RTX 2060/2070 in een notebook.

En een PC met een RX 5700 XT onder 1700 euro is vrij makkelijk te doen als je deze zelf in elkaar zet.

qua desktop zijn de AMD kaarten goedkoper en bieden ze vrijwel hetzelfde wat Nvidia doet

[ Voor 48% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:25:
[...]

Dat is ook de reden dat ik riep dat die MSI duur is, want voor 1249 euro verkoopt Lenovo (op bol) een 15 notebook met een i7 10750h en een RTX 2060 (non max-q)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1444218;1555026/

Dat was 1 van de redenen, en ik herinner mij ook dat die MSI vroeger goedkoper is geweest (1700 euro als ik mij niet vergis) en zelfs dan heb je voor dat geld algauw een RTX 2070 notebook.

{b]Edit:[/b]

Qua desktop zou een RTX 2060 Super / RTX 2070 Super of AMD 5700/5700 XT het al een stuk beter doen dan die RTX 2060/2070 in een notebook.

En een PC met een RX 5700 XT onder 1700 euro is vrij makkelijk te doen als je deze zelf in elkaar zet.
Yes, snap ik!

En de HP Omen 17 dan? Weer heel andere prijsklasse, maar deze specs:

Beeldscherm: 17,3 inch (1920 x 1080)
Processor: Intel Core i7-10750H
Werkgeheugen: 16 GB
Opslag: 1 TB SSD
Grafische kaart: NVIDIA GeForce RTX 2080 Super

Dan heb je echt een goede gaming laptop te pakken of snap ik er echt totaal niks van? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:30:
[...]

Yes, snap ik!

En de HP Omen 17 dan? Weer heel andere prijsklasse, maar deze specs:

Beeldscherm: 17,3 inch (1920 x 1080)
Processor: Intel Core i7-10750H
Werkgeheugen: 16 GB
Opslag: 1 TB SSD
Grafische kaart: NVIDIA GeForce RTX 2080 Super

Dan heb je echt een goede gaming laptop te pakken of snap ik er echt totaal niks van? :-)
Ik kan er niks over vinden hoeveel watt die 2080 Super is in die HP.

Maar als ie 150watt variant is zoals in een MSI review die ik zag, ja het is zeker beter maar je moet je wel afvragen of het dan wel dat geld waard is.

Pricewatch zegt dat deze HP 2499 euro is, je moet dan jezelf wel afvragen of je dat waard vind want als je dit puur voor FS2020 wil gebruiken, zal een desktop en zeker voor dat geld altijd vele malen beter zijn dan die laptop.

Ik zou er goed over nadenken.

Als jij casually FS2020 wilt spelen, die HP is een forse uitgave en een desktop of zwakkere notebook is slimmer.

Als jij veel FS2020 gaat spelen, misschien zelfs op een non casual niveau, dan is het eventueel overwegen waard, echter ook dan heb je veel meer waar voor je geld met een desktop.

Als ik het heel simpel hou heb je 2 opties, 1 is goed nadenken wat je wilt en hoe plus wat wel of niet waard en zinvol is.

Optie 2 is gewoon deze hele topic negeren en de HP halen als je het geld hebt, en je kostte wat het kost een (krachtige) notebook wil hebben.

Ik kan je verder niet echt helpen, het is niet mijn keuze wat ik wil.

FS2020 is zwaar, ook als je de beste desktop kaart op dit moment ervoor gebruikt, daarom is nadenken over een desktop misschien een slimmere keuze want in een desktop kun jij je onderdelen upgraden als die te zwak worden, in een laptop houdt he top bij opslag en RAM. Daarnaast komen beide Nvidia en AMD binnenkort met nieuwe videokaarten voor desktops, en de laptop varianten ervan laten zich nog een poos op zich wachten

[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:43:
[...]

Ik kan er niks over vinden hoeveel watt die 2080 Super is in die HP.

Maar als ie 150watt variant is zoals in een MSI review die ik zag, ja het is zeker beter maar je moet je wel afvragen of het dan wel dat geld waard is.

Pricewatch zegt dat deze HP 2499 euro is, je moet dan jezelf wel afvragen of je dat waard vind want als je dit puur voor FS2020 wil gebruiken, zal een desktop en zeker voor dat geld altijd vele malen beter zijn dan die laptop.

Ik zou er goed over nadenken.

Als jij casually FS2020 wilt spelen, die HP is een forse uitgave en een desktop of zwakkere notebook is slimmer.

Als jij veel FS2020 gaat spelen, misschien zelfs op een non casual niveau, dan is het eventueel overwegen waard, echter ook dan heb je veel meer waar voor je geld met een desktop.

Als ik het heel simpel hou heb je 2 opties, 1 is goed nadenken wat je wilt en hoe plus wat wel of niet waard en zinvol is.

Optie 2 is gewoon deze hele topic negeren en de HP halen als je het geld hebt, en je kostte wat het kost een (krachtige) notebook wil hebben.

Ik kan je verder niet echt helpen, het is niet mijn keuze wat ik wil.
Thanks! En nogmaals: ik snap heel goed wat je zegt hoor. Ik maak ook niet direct een beslissing, zal er goed over nadenken en ook nog de merken bekijken die jij aanhaalde. Ik heb nog 1 vraag aan je, want ik zat dus die HP te bekijken:

https://www.mediamarkt.nl...-17-cb1195nd-1663492.html

Maar toen zag ik daaronder een andere HP, voor dezelfde prijs (2500 dus), maar die zou zijn afgeprijsd van 3000:

https://www.mediamarkt.nl...p-17-ap010nd-1540399.html

Ik zie daar behoorlijk wat verschillen in. Welke van die twee is dan krachtiger? De laatste?

As said, laatste vraag hoor, daarna zal ik alles eens goed laten bezinken. Plenty of stof om over na te denken voor mij haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Je kan natuurlijk altijd nog een desktop kopen ;) :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

Thanks! En nogmaals: ik snap heel goed wat je zegt hoor. Ik maak ook niet direct een beslissing, zal er goed over nadenken en ook nog de merken bekijken die jij aanhaalde. Ik heb nog 1 vraag aan je, want ik zat dus die HP te bekijken:

https://www.mediamarkt.nl...-17-cb1195nd-1663492.html

Maar toen zag ik daaronder een andere HP, voor dezelfde prijs (2500 dus), maar die zou zijn afgeprijsd van 3000:

https://www.mediamarkt.nl...p-17-ap010nd-1540399.html

Ik zie daar behoorlijk wat verschillen in. Welke van die twee is dan krachtiger? De laatste?

As said, laatste vraag hoor, daarna zal ik alles eens goed laten bezinken. Plenty of stof om over na te denken voor mij haha
Die 2de HP is zwaar verouderd, veel te duur (typisch MediaMarkt) en de videokaart is zwakker (hooguit hetzelfde) dan in een laptop RTX 2070.

Goed advies, kijk in de Tweakers pricewatch een 15 inch RTX 2070 notebook is er al vanaf 1499, 17" 200 euro daarbovenop.

En qua RTX 2080 Super die HP is momenteel de goedkoopste laptop daarmee.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:47:
[...]

Die 2de HP is zwaar verouderd, veel te duur (typisch MediaMarkt) en de videokaart is zwakker (hooguit hetzelfde) dan in een laptop RTX 2070.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Luxicon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:47:
Je kan natuurlijk altijd nog een desktop kopen ;) :)
Haha jep, maar iets met ruimte he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:50:
[...]

Haha jep, maar iets met ruimte he ;-)
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar met de juiste onderdelen kun je makkelijk een ITX PC bouwen die niet veel groter zou zijn dan 2 Xbox One consoles bij elkaar.

Nou heb je ook nog een scherm, toetsenbord en muis nodig en ja een laptop neemt minder ruimte in beslag, maar waar ik op doel is dat niet iedere computer meteen een grote ATX behuizing nodig heeft zoals de mijne.

Maar het is al duidelijk (voor mij) dat je liever een notebook hebt, denk goed na over wat je wilt zoek eventueel reviews en kijk in de Pricewatch, meer advies dan dat kan ik nu niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:55:
[...]

Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar met de juiste onderdelen kun je makkelijk een ITX PC bouwen die niet veel groter zou zijn dan 2 Xbox One consoles bij elkaar.

Nou heb je ook nog een scherm, toetsenbord en muis nodig en ja een laptop neemt minder ruimte in beslag, maar waar ik op doel is dat niet iedere computer meteen een grote ATX behuizing nodig heeft zoals de mijne.

Maar het is al duidelijk (voor mij) dat je liever een notebook hebt, denk goed na over wat je wilt zoek eventueel reviews en kijk in de Pricewatch, meer advies dan dat kan ik nu niet geven.
Ja, dat is het probleem, ik heb gewoon niet de ruimte om een scherm en toetsenbord etc te laten staan, vandaar mijn voorkeur voor een notebook. Ik ben verder ook nauwelijks gamer, wil vooral FS 2020 gaan spelen. Nostalgie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:58:
[...]

Ik ben verder ook nauwelijks gamer
Dan zou ik al helemaal goed nadenken over je keuze, het blijft enorm veel geld om 1 game te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

Dan zou ik al helemaal goed nadenken over je keuze, het blijft enorm veel geld om 1 game te kunnen spelen.
True! Maar dit is dan wel weer iets wat ik honderden, zo niet duizenden uren ga spelen. Dat is nou net het enige waar ik wél zeker van ben haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:01:
[...]

True! Maar dit is dan wel weer iets wat ik honderden, zo niet duizenden uren ga spelen. Dat is nou net het enige waar ik wél zeker van ben haha ;-)
Het blijft je eigen keuze.

Iedereen heeft een andere mening en meeste mensen zouden zeggen "nee dit is geld verspilling".

Ik zelf zou niet die HP halen voor 1 game, echter als jij zegt zoveel uur plezier van te gaan krijgen wie ben ik om jouw tegen te houden, vergeet niet de optie om gewoon ervoor te gaan en deze hele topic te negeren blijft altijd open, als jij iets echt heel graag wilt of het nou wel de moeite waard is of niet, als jij het je kan veroorloven en je denkt er plezier vanuit te halen, just do it.

Want in feite heb jij de keuze al gemaakt, je neigt ernaar met een reden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:04:
[...]

Iedereen heeft een andere mening en meeste mensen zouden zeggen "nee dit is geld verspilling".

Ik zelf zou niet die HP halen voor 1 game, echter als jij zegt zoveel uur plezier van te gaan krijgen wie ben ik om jouw tegen te houden, vergeet niet de optie om gewoon ervoor te gaan en deze hele topic te negeren blijft altijd open, als jij iets echt heel graag wilt of het nou wel de moeite waard is of niet, als jij het je kan veroorloven en je denkt er plezier vanuit te halen, just do it.

Want in feite heb jij de keuze al gemaakt.
Zo is het uiteindelijk ook inderdaad. Maar ik zou wel zuur zijn áls ik die HP koop en ik dinsdag FS 2020 opstart en hij niet eens op medium kan draaien. Maar dat lukt vast wel, toch? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:05:
[...]

Zo is het uiteindelijk ook inderdaad. Maar ik zou wel zuur zijn áls ik die HP koop en ik dinsdag FS 2020 opstart en hij niet eens op medium kan draaien. Maar dat lukt vast wel, toch? ;-)
Durf ik niet te zeggen, al is het verschil tussen een RTX 2060/2070 en een RTX 2080 Super fors genoeg om te concluderen dat High op 1080p 60 wel mogelijk zou moeten zijn.

Ik heb zoals ik al zei niet kunnen vinden hoeveel watt die 2080 Super is in die HP, maar wat ik wel vond is in welke varianten die kaart bestaat.

Als het niet een Max-Q model is, dan is deze minimaal 150 watt, en daar baseer ik mij dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

Durf ik niet te zeggen, al is het verschil tussen een RTX 2060/2070 en een RTX 2080 Super fors genoeg om te concluderen dat High op 1080p 60 wel mogelijk zou moeten zijn.

Ik heb zoals ik al zei niet kunnen vinden hoeveel watt die 2080 Super is in die HP, maar wat ik wel vond is in welke varianten die kaart bestaat.

Als het niet een Max-Q model is, dan is deze minimaal 150 watt, en daar baseer ik mij dus op.
Zo te zien idd de 150 watt: YouTube: HP OMEN 17 a 2080 Super Review! It's a 150w Beast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:04:
[...]

Want in feite heb jij de keuze al gemaakt, je neigt ernaar met een reden.
Dan is dat alles wat ik verder te zeggen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Dan is dat alles wat ik verder te zeggen heb.
Haha thanks voor de hulp, zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Mijn keuze: geen van beide.

Voor FS 2020 heb je maximale performance nodig en 32 GB als je tenminste niet alleen 30 fps en lage grafische settings wil hebben met een continue loeiende laptop.

Zoals de nieuwste Dell Alienware M15 met 32 GB en RTX 2080 Super. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Of neem zoals al eerder gezegd een vergelijkbare desktop, dat is veel voordeliger en krachtiger. Helemaal met zelfbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
CR2032 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:35:

Voor FS 2020 heb je maximale performance nodig en 32 GB als je tenminste niet alleen 30 fps en lage grafische settings wil hebben met een continue loeiende laptop.

Zoals de nieuwste Dell Alienware M15 met 32 GB en RTX 2080 Super. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Of neem zoals al eerder gezegd een vergelijkbare desktop, dat is veel voordeliger en krachtiger. Helemaal met zelfbouw.
Je hebt het hier niet over de R2? Want die kan ik niet vinden met een RTX 2080 Super op de NL website.

Overigens in die HP zou TS gewoon de RAM kunnen upgraden naar 32gb.

maar ik ben het absoluut mee eens dat een desktop slimmer is, echter TS heeft al aangegeven deze niet willen vanwege ruimte gebrek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
CR2032 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:35:

Desktop is inderdaad niet aan de orde. De Dell Alienware M15 zie ik eerlijk gezegd nergens verkrijgbaar. Overigens lees ik echt overal wat anders, dat maakt het ook niet makkelijker. De een zegt dat die HP het makkelijk kan draaien (en dan dus niet low en 30fps), maar jij dan weer niet.

Man man, nooit geweten dat een goede laptop uitzoeken zo ingewikkeld is ;-)

Gaat 16 GB / 32 GB werkgeheugen een groot verschil maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Timbox88 op 16-08-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:28:
[...]

De Dell Alienware M15 zie ik eerlijk gezegd nergens verkrijgbaar.
Dell verkoopt ze via hun eigen website, echter toen ik keek zag ik op de Nederlandse site geen RTX 2080 Super in een M15, alleen de M51.
Voor FS2020 geen idee, maar het zou mij niet verbazen als het spel baat heeft bij meer dan 16gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

Dell verkoopt ze via hun eigen website, echter toen ik keek zag ik op de Nederlandse site geen RTX 2080 Super in een M15, alleen de M51.

[...]

Voor FS2020 geen idee, maar het zou mij niet verbazen als het spel baat heeft bij meer dan 16gb ram.
Maakt dat bij andere games doorgaans een groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

Maakt dat bij andere games doorgaans een groot verschil?
Ik heb 16gb RAM in mijn PC en in 95% van de gevallen is dat genoeg voor games.

Alleen FS2020 is zwaar op de RAM heb ik gelezen, ik heb deze niet dus ik weet niet of 16gb genoeg zou wezen.

Echter RAM is iets wat je makkelijk achteraf zelf kan upgraden in de meeste gaming laptops, dus mocht 16gb niet genoeg zijn kun je makkelijk bij eventueel Azerty compatibel RAM bij kopen en de bijgeleverde vervangen.

in dat geval dus een 32gb DDR4 SODIMM kitje kopen

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 16-08-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Alleen FS2020 is zwaar op de RAM heb ik gelezen, ik heb deze niet dus ik weet niet of 16gb genoeg zou wezen.

Echter RAM is iets wat je makkelijk achteraf zelf kan upgraden in de meeste gaming laptops, dus mocht 16gb niet genoeg zijn kun je makkelijk bij eventueel Azerty compatibel RAM bij kopen en de bijgeleverde vervangen.

Check, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
.

[ Voor 100% gewijzigd door Timbox88 op 16-08-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Intel Core i9-9880H (8 cores)
Werkgeheugen 32GB (2x16)
Totale opslagcapaciteit 2512 GB (2000 HDD, 512 SSD)
Videokaart: NVIDIA GeForce RTX 2080 Super
Videokaartgeheugen: 8192 MB

Met deze gaat het sowieso lukken of niet dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Timbox88 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:15:
[...]

Werkgeheugen 32GB (2x16)

Met deze gaat het sowieso lukken of niet dan?
Zoals al eerder zei.
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

Ram technisch zal je sowieso geen issues hebben denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 16-08-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Timbox88 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:28:
[...]

Desktop is inderdaad niet aan de orde. De Dell Alienware M15 zie ik eerlijk gezegd nergens verkrijgbaar. Overigens lees ik echt overal wat anders, dat maakt het ook niet makkelijker. De een zegt dat die HP het makkelijk kan draaien (en dan dus niet low en 30fps), maar jij dan weer niet.

Man man, nooit geweten dat een goede laptop uitzoeken zo ingewikkeld is ;-)

Staan gewoon op de Dell.nl site. Wel op Volgende klikken, dan zie je de M15 modellen met de RTX 2080 Super.

Microsoft raadt 32 GB geheugen aan en die wordt flink gebruikt volgens de reviews. Een grote stad Chicago benaderen en die pakt al zo 20 GB weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
CR2032 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:01:
[...]

Staan gewoon op de Dell.nl site. Wel op Volgende klikken, dan zie je de M15 modellen met de RTX 2080 Super.

Microsoft raadt 32 GB geheugen aan en die wordt flink gebruikt volgens de reviews. Een grote stad Chicago benaderen en die pakt al zo 20 GB weg.
Had het inmiddels gevonden, thanks!

Heb nu deze laptop binnen:

HP Omen 17 inch

Werkgeheugen 32GB (2x16)

Vandaag of morgen FS2020 spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mizgala28 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:25:
[...]

Zoals al eerder zei.

[...]

Ram technisch zal je sowieso geen issues hebben denk ik.
Nou, ik heb hem gespeeld en hij speelt echt als een spreekwoordelijke tiet. En dan heb ik het niet over zo'n puntzakje, maar echt een volwaardige, dikke, ronde tiet! Man man, alles op high-end en heb het idee dat ik ultra nog wel kan doen ook. Dat test ik later even.

In ieder geval, dik tevreden!
Pagina: 1