Drijfnatte onbruikbare foto's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudU
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-04 16:21
Plotseling geen bruikbare foto meer af te drukken
...

EPSON XP-6000
..
.
Na afdrukken van enkele foto's, blijft de printer lang bezig zonder dat er iets uit komt. Dan kijk ik op het display: ha logisch, geen papier meer.

Dus ik plaats nieuw papier.

Maar vanaf dat moment is elke foto onbruikbaar, door een extreem dikke laag vloeibare inkt,

Kent iemand dit probleem, en wat er aan te doen?

vr, gr,
Ruud Uphoff

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Heb je al geprobeerd om even een tijdje te wachten en het dan opnieuw te proberen?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 14:19

Barrycade

Through the...

Heb je de juiste soort papier geladen? Als je bijvoorbeeld print met instelling "ultra gloss papier" en je doet normaal papier in de lade dan krijg je doordrenkte velletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudU
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-04 16:21
Barrycade schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:35:
Heb je de juiste soort papier geladen? Als je bijvoorbeeld print met instelling "ultra gloss papier" en je doet normaal papier in de lade dan krijg je doordrenkte velletjes.
Nee, niet doordrenkt, maar veel erger. De inkt drijft erbovenop. Papier was op en ik plaats hetzelfde papier en dat moet dus volgens verwachting hetzelfde resultaat geven.

Het is geen slecht resultaat, maar volkomen onbruikbare troep. De inkt stroomt er gewoon af. Maar het zijn dezelfde printkoppen die een prima afdruk op A4 blijven geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:58

nelizmastr

Goed wies kapot

RuudU schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:39:
[...]

Nee, niet doordrenkt, maar veel erger. De inkt drijft erbovenop. Papier was op en ik plaats hetzelfde papier en dat moet dus volgens verwachting hetzelfde resultaat geven.

Het is geen slecht resultaat, maar volkomen onbruikbare troep. De inkt stroomt er gewoon af. Maar het zijn dezelfde printkoppen die een prima afdruk op A4 blijven geven.
Maar je gebruikt wel fotopapier voor foto’s en niet standaard blanco A4?

Hoe zien je printinstellingen eruit wanneer je een foto afdrukt? Geef je nog speciale instellingen mee?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 14:19

Barrycade

Through the...

En captain obvious wellicht: papier wel met de juiste kant boven?
Pagina: 1