Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ideapad Z500 bricked, verdachte cap hoe vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• droner
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 22:36
Zie foto: verdachte cap op het moederboard van mijn Lenovo Z500.
Korte vraag: Kan ik deze zelf vervangen en zo ja hoe?

Meer uitleg: Laptop wil opeens niet meer starten, meerdere adapters maken geen verschil. 'Laden' lampje gaat ook niet branden. Opengemaakt met in het achterhoofd: accu, PSU of moederboard probleem. Bij de eerste visuele inspectie zie ik de cap op de foto met de witte aanslag, ik neem aan dat dat een lekkage is en dat deze vervangen het probleem op zou kunnen lossen.

- Iemand enig idee of deze cap idd de oorzaak zou kunnen zijn?

- Kan ik deze zelf vervangen en zo ja hoe... ben totaal geen expert maar heb wel ietwat ervaring met dit soort hobbywerk. Zoals op de foto net te zien is staat de cap op een soort zwart plastic voetje, is dat een manier van bevestigen die vervanging wellicht vergemakkelijkt of juist niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLTcuX2cOODddbduEFAIxiaRhBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sorimI6rAeGArln5kSEqwrKc.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:09

Nemesizz

Untouchable

Lijkt mij gewoon gesmeerde koelpasta.

Een kapotte cap (capacitor / condensator) is meestal ook niet de oorzaak dat een systeem helemaal niet meer start, vaak krijg je (hooguit) wat stabiliteits problemen, dus denk niet dat daar het probleem zit.

Zou eerst eens kijken bij de connector waar je de adapter aansluit, bij veel laptops zijn dat vrij slappe pinnetjes (enkel pinnetje binnenin) die willen nog wel eens breken waardoor er geen contact meer word gemaakt tussen de adapter en het moederbord.

• droner
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 22:36
Scherp!

Even schoongeveegd, de cap uitvoerig bestudeerd en die ziet er prima uit. Ben ik blijkbaar zelf wat slordig geweest bij de laatste smeerbeurt :|

Afijn, deze hypothese was dus wellicht idd veel te kort door de bocht. Pinnetje gecontroleerd zoals je suggereerde en dat zit hier heel stevig, toch bedankt. Ik zal een nieuwe post maken omdat de titel de lading niet meer dekt.