Windows 10 / Adobe CC storing/hapert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen3268
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-01-2021
Mijn vraag:
Onlangs heb ik mijn computer zelf gebouwd en geïnstalleerd. Naar mijn weten is alles goed aangesloten en geïnstalleerd, maar ik blijf storing houden. De pc loopt over het algemeen vloeiend, maar af en toe hapert ie een beetje. Als ik dan de muis beweeg, komt de muis achter mijn beweging aan. Soms typ ik en dan komt de tekst achter mijn typen aan. Het grootste probleem ontstaat wanneer ik een tijd met werk in Lightroom of Photoshop CC. Dan gaat ie enorm haperen, wordt heel traag. In die situaties heeft ie veel tijd nodig om drop-down menu's te laten zien en heeft ie moeite om bewerkingen te renderen. Rechts onderin de taakbalk heeft ie al moeite om de 'hidden icons' te laten zien. Ik zie dan wel het veld waarin de iconen zichtbaar moeten worden, maar het duurt lang voordat de iconen zichtbaar worden. Het lukt mij maar niet om de oorzaak en (de trigger) van het probleem te achterhalen. Soms gaat het een dag goed en daarna ineens na 5 minuten al niet meer. Hebben jullie een idee wat ik kan doen om het probleem te achterhalen en oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- CPU: AMD Ryzen 5 3600
- CPU koeler: Nzxt Kraken X53
- Opslag: 1x 500GB Samsung 970 EVO + 1x 1000GB 970 EVO
- Moederbord: MSI MPG X5700 Gaming Plus
- RAM: 2x 8GB Corsair DDR4 3200 Vengeance RGB Pro
- GPU: MSI Geforce GTX 1660 Gaming X 6G

Wat ik al geprobeerd heb
Ik heb de nieuwste NVIDIA Studio Drivers geïnstalleerd (Gaming versie ook geprobeerd, maar dat loste niks op) en Windows is helemaal up-to-date. Ook heb ik onlangs mijn BIOS geüpdate in de hoop het probleem op te lossen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Al eens in taakbeheer gekeken tijdens de traagheid? Niet toevallig je processor of geheugen op 100% draaien?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:41
Wat zijn de temperaturen van cpu en videokaart?

Op welke snelheid is het geheugen ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen3268
Cpu komt niet boven de 77,5 bij meerdere full load Cinebench test. GPU meestal zo rond de 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen3268
Wel was mij vandaag opgevallen dat mijn Dram slechts 2133Mhz draaide. Ik heb daarom in de bios XMP profile 1 aangezet. Nu draait het op 3200Mhz. Kan dat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen3268
Als ik bij taakbeheer kijk ziet alles er altijd prima uit. Eigenlijk niks met overload voor zo ver ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 17:53
Heb je een draadloze muis/toetsenbord? Is de antenne wel dichtbij?

• Koen3268
Die zijn inderdaad draadloos, maar daar zit het probleem niet. Het lijkt echt een systeem/adobe storing... Heb nog steeds geen oplossing..
Pagina: 1