IP Camera met battery/solar en synology

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:33
In mijn achtertuin wil ik graag een camera, het probleem is alleen dat het haast onmogelijk is om daar een netwerkkabel te krijgen. Een camera op batterij eventueel in combinatie met een zonnepaneeltje zou de meest mooie oplossing zijn.

Ik wil deze camera echter graag ook kunnen toevoegen in Surveillance Station zodat ik de nas kan gebruiken als NVR en voor een eenvoudigere toevoeging aan Domoticz. Ik kan deze camera echter nergens terug vinden. Onvif of RTSP lijkt onmogelijk te zijn op dergelijke camera's. Ik heb geen behoefte om de hoofdprijs uit te geven en denk aan € 75,- maximaal. Inmiddels half Aliexpress afgezocht maar helaas. Iemand die ervaring heeft met dergelijke camera's of er een kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan toch een wifi camera nemen en voor de voeding een accupack met zonnepaneel gebruiken en zorgen dat die de 12V voeding levert voor de camera. Dit zal je niet standaard vinden maar beetje knutselen moet lukken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 06:56
Check ook eens de Reolink camera's. Schijnen erg goed te zijn en ze hebben ook een zonnepaneel. Alleen geen idee met welke modellen deze werken.

Maar denk 75 euro voor een met batterij en zonnepaneel zal lastig worden denk ik.
Bedenk ook dat goedkoop vaak duurkoop is.

Elke camera geeft overdag prima beeld.
Check vooral beelden van in de nacht want dan vallen veel camera's door de mand en zie je vrij weing en zo slecht dat je er niets aan hebt.

Keuze is uiteraard aan je zelf maar laat ik zeggen dat ik mijn les daarin ooit ook hebt geleerd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het probleem 's nachts is vaak afstand de meeste camera's gebruiken infra rood verlichting voor in het donker maar de reikwijdte is gewoon slecht 3-4 meter is meestal max vandaar.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 00:05
75EUR is wel heel erg weinig, een degelijke nachtcamera met een beetje resolutie en infrarood die 30m reikt kost al meer dan dubbel dat, een batterij (100Wh) kan gemakkelijk 50EUR zijn, voor buiteninstallatie zou je in principe ook ventilatie (voor zomer) en een hittebron (voor winter) nodig hebben, die dingen kunnen niet lang in de zon staan bakken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Guru Evi schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:37:
75EUR is wel heel erg weinig, een degelijke nachtcamera met een beetje resolutie en infrarood die 30m reikt kost al meer dan dubbel dat, een batterij (100Wh) kan gemakkelijk 50EUR zijn, voor buiteninstallatie zou je in principe ook ventilatie (voor zomer) en een hittebron (voor winter) nodig hebben, die dingen kunnen niet lang in de zon staan bakken.
Ik dacht dat je batterijen aangeeft met Ah.

...

Pagina: 1