Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC Crasht nog steeds (20.8.2)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aecnoril
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:34
Ik loop nu al sinds mijn aankoop te struggelen met mijn 5700 XT (Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G). Maar hij blijft nog steeds crashen tijdens het gamen en ook gewoon normaal computergebruik.
Ik vroeg me af of ik de enige was en gewoon een defecte kaart heb of dat iemand misschien een oplossing had.

De crash:
Het beeld hangt vast of wordt zwart, terwijl er nog wel wat geluiden te horen zijn. Soms werkt Discord ook nog een paar tellen. In een zeldzaam geval herstelt mijn PC weer maar meestal loopt hij compleet vast tot een zwart scherm waarna ik de resetknop moet gebruiken. De PC boot vervolgens enorm langzaam (het duurt 2-3 minuten voordat ik kan inloggen, en ook inloggen duurt erg lang).
De crash gebeurt tijdens games, extra vaak bij de Halo Master Chief collection zodra een potje is afgelopen en het hoofdmenu weer verschijnt. Maar soms crasht hij ook gewoon terwijl ik op internet zit oid.

De geprobeerde fixes:
Clean windows install
Nieuwe PSU (met clean windows install)
Andere power supply kabels voor de GPU
2x losse 1x 6xpin PCIe power cables ipv 1 met 2x 6xpin
DDU complete driver wipe met verschillende AMD driver versies
Verschillende versies van windows
Lagere of hogere clocks, voltages, VRAM clocks, fanspeeds
Verschillende BIOS opties voor PCIe

Hardware::
Ryzen 2700x
G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX
Corsair RM850x
Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming
Inventaris:
inventaris: Bartolomeus

.. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ryzen 2700x
Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming
G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX
Ik heb een vermoeden. Ga eens naar de BIOS en haal het XMP profiel eraf. Dat zeg ik niet zomaar. De 2700X heeft een niet al te beste geheugencontroller, maar dat setje is Samsung B-die en zou stabiel moeten kunnen draaien. Het vermoeden dat bij mij meteen opkomt is de Ultra Gaming die een reputatie heeft als slecht qua geheugen comptabiliteit. Ik vermoed dat je een RAM crash hebt en de boottijden zo lang zijn omdat het moederbord probeert om de geheugentimings te retrainen.

Verreweg de meeste problemen met Navi 10 zouden inmiddels opgelost moeten zijn. Als je ook al flink underclocken hebt geprobeerd en je niet met twee schermen met andere resoluties naast elkaar werkt en de problemen zowel in 2D als 3D applicaties plaatsvinden, dan vermoed ik iets anders dan de videokaart.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je alle vinkjes hier uitstaan?
Afbeeldingslocatie: https://www.amd.com/system/files/2019-12/DH2-012-01_2.png

En zet HW acceleratie eens uit in apps als Discord, game launchers etc?

[ Voor 5% gewijzigd door wagenveld op 14-08-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Mijn eerste 5700XT Gaming OC is RMA gegaan met dezelfde problemen. Nieuwe kaart ontvangen, geen problemen meer gehad sindsdien. Kan dus zomaar een rotte kaart zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aecnoril
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:34
Inderdaad alle extra opties en HW Acceleration Al eens uitgezet. En ik weet dat het de GPU is omdat ik met mijn rx570 geen issues heb. Bedankt voor de reacties though! Ik denk dat ik hem ga RMA-en