Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K DM
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-02 10:38
Ik ben momenteel bezig met een eerste build; een MSI A320 pro max moederbord met een Ryzen 3 3200 G processor erop met stock koeler.

Ik vraag me af hoe sterk ik de stock koeler op de processor moet schroeven. Ik heb momenteel de koeler vastgeschroefd tot ik een klik hoor (rond de schroeven zit een veertje).
Kunnen jullie me hierbij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:03
edit: zie post @bierschuit

[ Voor 116% gewijzigd door Jordy_413 op 14-08-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Staat in de handleiding ;) Volledig aandraaien zoals @Jordy_413 zegt wordt daar niet aangeraden, anders hadden ze er ook geen veren tussen gezet. Draai tot je weerstand voelt. Lees verder de handleiding goed.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:03
Room42 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:45:
Staat in de handleiding ;) Volledig aandraaien zoals @Jordy_413 zegt wordt daar niet aangeraden, anders hadden ze er ook geen veren tussen gezet. Draai tot je weerstand voelt. Lees verder de handleiding goed.
Ja excuus, niet helemaal duidelijk uitgelegd. Is aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Jordy_413 Tot de aanslag de schroeven kruislings aandraaien. De aanslag is wanneer het niet verder wil. Als je niet tot dat punt gaat heb je onevenredige veerspanning op de 4 hoeken. Als je aandraait tot aanslag hebben alle vier de punten een gelijke spanning en heb je beter thermisch contact.

Sorry verkeerd persoon aangeschreven. Jij zei het wel goed hoor @Jordy_413 met het aandraaien tot het niet meer wil.
Mijn post had aan @K DM moeten zijn.
En als ik toch aan het editen ben wil ik nog kwijt dat aandraaien tot je weerstand voelt erg subjectief is.

[ Voor 31% gewijzigd door bierschuit op 14-08-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K DM
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-02 10:38
OK bedankt, systeem draait ondertussen.
Pagina: 1