Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22
Hey,

Ik heb momenteel in mijn serverkast enkele 1U apparaten steken.
Daarbovenop zit er in de kast een QNAP TVS-473.
Het stoort me dat de QNAP zoveel plaats in neemt.
Als tussenoplossing vroeg ik me af of het mogelijk is om de hardware van de QNAP in een 1U behuizing te steken.
Is dit een dom idee?

Op termijn zou ik graag een aparte application en een aparte storage server hebben, maar daar heb ik momenteel geen budget voor.

Alvast bedankt voor eht advies.
Groeten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 15:08
Onmogelijk is dat niet natuurlijk. Je zal het "moederbordje" van de QNAP los moeten maken en vervolgens vastzetten in je 1U behuizing. Daar ga je wat moeten knutselen. Verder zal je de 4 stekkers van disken, die denkelijk op het QNAP moederboard "vastzitten" moeten verlengen met kabeltjes tot de aparte bays op zo'n 1U behuizing. Voeding etc, hier en daar wat kabeltjes etc. Het probleem zijn ongetwijfeld de PCI-slots die "haaks" op het mainboard staan, dus in een 1U behuizing zie ik dat niet goed komen.
Ook de embedded LAN-ports gaan niet overeen komen met de achterkant van een 1U behuizing...ook daar ga je weer moeten prullen.

Zo ziet de binnenkant van de NAS eruit :
https://www.kitguru.net/p...16g-4-bay-nas-review-2/3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zet je TVS-473 op V&A en koop een pricewatch: Synology RackStation RS820+

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 15:08
Tja, WAT is het budget eigenlijk, want een 1U kastje kost ook wat geld natuurlijk.
Het voorstel om ineens een instap RS (rack-server) Synology te voorzien is ook mogelijk maar kost zal afhangen hoeveel je nog voor je QNAP TVS-473 kan krijgen.
Zo'n Synology RS is wel ineens 50cm !! "diep" dus kijk maar eerst even naar de maximum afmetingen ... 1U is maar 1 aspect van de afmetingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verkoop je QNAP en koop een rackserver die worden voor een spotprijs aangeboden tweede hands. Maar voor thuis zou ik eerder kijken om 1 dikke server neer te zetten en alles te virtualizeren.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Frogmen schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:39:
Verkoop je QNAP en koop een rackserver die worden voor een spotprijs aangeboden tweede hands. Maar voor thuis zou ik eerder kijken om 1 dikke server neer te zetten en alles te virtualizeren.
Dit dus.

Wellicht overna denken de hele handel te verkopen en voor een beetje geld extra, 1 enkele server te bouwen. Scheelt weer stroomkosten, waardoor je de extra investering terug verdient.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1