Mijn dochter en haar vriend staan al een tijdje ingeschreven als woningzoekende, in de tussentijd wonen ze anti-kraak via een bouwvereniging. Via een andere woningbouwvereniging in de regio konden ze inschrijven op een woning in de sociale sector, uiteindelijk hebben ze deze woning, na loting, toegewezen gekregen. Ze hebben het huurcontract ondertekend en de huur alvast vooruit betaald. Ook hebben ze wat spullen van de overgenomen van de vertrekkende huurder. Alles is geregeld denk je dan, droomhuis, droomhuur en supergelukkig omdat ze eind dit jaar hun woning uit moeten. Ook de huur van de huidige woning is al opgezegd.
Vandaag kregen ze van de woningbouwvereniging het bericht dat de huurder van de woning waar ze naar toe zouden verhuizen door omstandigheden toch niet wilde verhuizen en dat er een verzoek tot intrekken van de huuropzegging is gedaan. De woningbouwvereniging gaat dit verzoek met de juridische afdeling bespreken en zal vervolgens met een passende oplossing komen. Ze geven aan eventueel te willen bemiddelen bij het huren van een gelijksoortige woning.
Ik vind dit een vreemde gang van zaken en vraag me af of ze hier juridisch mee weg kunnen komen, wat denken jullie?
Vandaag kregen ze van de woningbouwvereniging het bericht dat de huurder van de woning waar ze naar toe zouden verhuizen door omstandigheden toch niet wilde verhuizen en dat er een verzoek tot intrekken van de huuropzegging is gedaan. De woningbouwvereniging gaat dit verzoek met de juridische afdeling bespreken en zal vervolgens met een passende oplossing komen. Ze geven aan eventueel te willen bemiddelen bij het huren van een gelijksoortige woning.
Ik vind dit een vreemde gang van zaken en vraag me af of ze hier juridisch mee weg kunnen komen, wat denken jullie?