Realtek 8139 Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hi,

Ik heb een Realtek 8139 netwerkplank en heb juist DirectX 8 geïnstalleerd. Ik gebruik hierbij de nieuwste drivers (3.95). Als ik nu een gedeelde bron (bijvoorbeeld een map) open, crasht het venster waarin ik deze wil openen (bijvoorbeeld Netwerkomgeving of Deze Computer). Is er iemand die dit probleem ook heeft en weet hoe je dit oplost?

btw. Ik gebruik Windows 98 en DirectX 8 heb ik nodig voor mijn videoplank drivers.

• LollieStick
iemand??? Hier word ik ziek van!!!

Verwijderd

hele netwerk zooitje opnieuw instaleren

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Op donderdag 09 augustus 2001 10:21 schreef LinuxUser het volgende:

Ik gebruik Windows 98
:? rare nick dan ;)

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:07

Yucko

One clown to rule them all !

Ik weet wel dat ik een soortgelijk probleem had met mijn win2k bak met daarin 2x realtek 8139 kaarten. Iedere keer als er iets met internet of netwerk gedaan werd *PAF* bluescreen of een reboot :(

Heb er nu maar 1 van de kaarten uitgehaald en het loopt tot nu toe nog goed (afkloppen)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Hang em eens in een ander slot.. Ander IRQ.. :)

Verwijderd

Hier draait een Athlon 500 met twee RT8139 kaartjes met win 98SE en DX8 zonder problemen. Drivers zijn de bij win meegeleverde exemplaren. Misschien iets om te proberen? Ik heb overigens nog nooit problemen gehad met gedeelde interrupts bij die RT 8139 kaartjes (heb er vijf van in gebruik). Toch is een ander slot altijd te proberen.

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 14:12
Gewoon van alles proberen

netwerkkaarten verwijderen bij controlpanel -> system -> hardware -> device manager

en inderdaad in ander slot hangen kan helpen

drivers opnieuw installeren, etc

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• LollieStick
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:15 schreef dvdstelt het volgende:
Gewoon van alles proberen

netwerkkaarten verwijderen bij controlpanel -> system -> hardware -> device manager

en inderdaad in ander slot hangen kan helpen

drivers opnieuw installeren, etc
bij mij shared de netwerkkaart het irq met de soundblaster. Kan dit een probleem zijn?

• LollieStick
Op donderdag 09 augustus 2001 23:13 schreef Rancor1984 het volgende:
Hang em eens in een ander slot.. Ander IRQ.. :)
Ik kan toch ook gewoon in bij Systeem een ander IRQ toewijzen?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:01 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

Ik kan toch ook gewoon in bij Systeem een ander IRQ toewijzen?
Jah maar ik bedoelde dat als 2 verschillende opties :) Dus in een ander slot, of een ander IRQ :) Beetje vage formulering.. sorry ;)

Verwijderd

Waarom lopen er nog steeds mensen op deze aardkloot die RealTEK netwerkkaarten kopen?

Slechtste wat ik ooit ben tegengekomen, maar goed;

1) Geshared IRQ is waarschijnlijk probleem, vanuit windows krijg je dat waarschijnlijk ook niet goedgezet... Wijs in je BIOS een IRQ toe aan het PCI-slot van je netwerkkaart
(Meestal is IRQ 10 of 11 een goeie keus, maar controleer van tevoren even of die inderdaad vrij zijn...)
2) ik ken dat type kaart niet, maar bij Realtek kaarten zit soms een disk met config-utility; gebruik evt. die om de adressen in de kaart om te zetten.
3) Laat de kaart het netwerktype niet zelf detecteren; stel 10 of 100Mbit handmatig in, en zet de Duplex op HALF (Ik neem aan dat je geen superdeluxe HUB hebt)
4) Loop naar de winkel en haal een 3COM509 kaartje, dan ben je altijd van het gezeik af...

• LollieStick
Op vrijdag 10 augustus 2001 15:18 schreef Floppus het volgende:
Waarom lopen er nog steeds mensen op deze aardkloot die RealTEK netwerkkaarten kopen?

1) Geshared IRQ is waarschijnlijk probleem, vanuit windows krijg je dat waarschijnlijk ook niet goedgezet... Wijs in je BIOS een IRQ toe aan het PCI-slot van je netwerkkaart
(Meestal is IRQ 10 of 11 een goeie keus, maar controleer van tevoren even of die inderdaad vrij zijn...)
2) ik ken dat type kaart niet, maar bij Realtek kaarten zit soms een disk met config-utility; gebruik evt. die om de adressen in de kaart om te zetten.
3) Laat de kaart het netwerktype niet zelf detecteren; stel 10 of 100Mbit handmatig in, en zet de Duplex op HALF (Ik neem aan dat je geen superdeluxe HUB hebt)
4) Loop naar de winkel en haal een 3COM509 kaartje, dan ben je altijd van het gezeik af...
Zowel IRQ 10 als 11 zijn in gebruik. door de videoplank (10) en soundblaster (11).

• LollieStick

Geef mij eens één goeie reden waarom Realtek zo in-slecht zijn. Dit probleem krijg ik alleen maar met DirectX 8.0, niet met 6.x of 7.x of wat dan ook. Het probleem ligt dus zeker niet bij de kaart. Misschien dat DirectX 8.x iets nouwkeuriger omgaat met de irq-routering en dat ie daarom problemen geeft. Maar welk IRQ moet ik toewijzen aan deze kaart.

Verwijderd

Niet iedereen heeft een superloon... en ze werken net zoals bij mij gewoon goed :)
Pagina: 1