Audio via KEF LSX én hifi set tegelijkertijd afspelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten11111
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-08-2020
Dag allen, ik heb een vraag. Ik wil muziek van spotify tegelijkertijd afspeken op mijn KEF LSXen én mijn B&W speakers die aangedreven worden door mijn Audiolab 6000A versterker. De vier speakers staan in een ander deel van dezelfde ruimte (keuken en woonkamer - het is een splitlevel ruimte en ik heb echt vier afzonderlijke speakers nodig om goede dekking te creëren). Ik wil graag een 'groep' maken waarmee ik de muziek tegelijkertijd kan afspelen op de vier speakers tezamen. Heeft iemand suggesties hoe ik dit kan doen? Ik speel muziek nu afzonderlijk via airplay op mijn LSXen, en via chromecast of via een bluesound node 1 op mijn versterker/B&Ws. Kan het bijvoorbeeld door een chromecast audio te hangen aan mijn LSXen?

Groet,
Maarten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspark
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-02 23:07
hoi Maarten,

ik ben me aan het verdiepen in het wireless gebied, dus wellicht kan ik even met je meedenken.

Eigenlijk zou je een app moeten hebben die zowel de bluesound, die aan je versterker hangt, als de lsx-en aanstuurt. Ikzelf maak gebruik van roon, geweldig vind ik, maar helaas voor jou niet compatible met spotify.
Ook Tidal en dlna gaat perfect geloof ik. Onderstaand interessant artikel geeft wellicht meer duidelijkheid.
Misschien dus toch overstappen naar Qobuz of Tidal en via hun app aansturen van zowel bluesound als lsx.
succes,
Caspar

https://hifi.nl/artikel/27414/KEF-LSX-versus-Sonos.html

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 14:06
Vele oplossing mogelijk, maar eenvoudigste is een multiroom versterker aanschaffen, want je huidige versterker heeft geen digitale uit. Die multiroom versterker kan je dan als voorversterker installeren. Dat mag best een redelijk goedkope zijn, want de eindtrap gebruik je toch niet. De Bluesound NODE 2i is er zo eentje.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790