Mijn vraag:
Wat is de beste manier om een thuisnetwerk op te zetten: Gebuik van de synology NAS of een Windows server
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows laptops (6 stuks)
Android tablets (5 stuks)
Synology 1618.
* evt aan te schaffen windows server HPE machine
** aan te schaffen Windows server licentie
Wat ik wil bereiken:
Voor alle kids moet er een betere oplossing komen als allemaal op een laptop met een lokaal windows account. Schoolopdrachten, delen van bestanden, opslaan en bewerken zijn allemaal nodig voor de nieuwe generatie. Ik wil dus graag een situatie creëren waar onafhankelijk van het device alles beschikbaar is. Ik twijfel nog of er een aparte windows server moet komen waar op ingelogd kan worden of dat dit mogelijk is met de Synology.
Het idee is om de volgende werking te krijgen:
Inlog account: (server of NAS)
Netwerk opslag (Server of NAS)
Email: Outlook client en/of webmail
Office home account voor 5 gebruikers met Onedrive
Bestanden beschikbaar op de android tablet
Welke optie biedt de meeste mogelijkheden met 3 schoolgaande kids die verweven zijn met de digitale wereld en hier nog meer gebruik van gaan maken naarmate ze ouder worden?
Als er tips, tricks, ervaringen en aanbevelingen zijn hoor ik het graag van jullie.Ik neem aan dat er verschillende papa en mama tweakers zijn die hier mee bezig zijn.
...
Wat is de beste manier om een thuisnetwerk op te zetten: Gebuik van de synology NAS of een Windows server
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows laptops (6 stuks)
Android tablets (5 stuks)
Synology 1618.
* evt aan te schaffen windows server HPE machine
** aan te schaffen Windows server licentie
Wat ik wil bereiken:
Voor alle kids moet er een betere oplossing komen als allemaal op een laptop met een lokaal windows account. Schoolopdrachten, delen van bestanden, opslaan en bewerken zijn allemaal nodig voor de nieuwe generatie. Ik wil dus graag een situatie creëren waar onafhankelijk van het device alles beschikbaar is. Ik twijfel nog of er een aparte windows server moet komen waar op ingelogd kan worden of dat dit mogelijk is met de Synology.
Het idee is om de volgende werking te krijgen:
Inlog account: (server of NAS)
Netwerk opslag (Server of NAS)
Email: Outlook client en/of webmail
Office home account voor 5 gebruikers met Onedrive
Bestanden beschikbaar op de android tablet
Welke optie biedt de meeste mogelijkheden met 3 schoolgaande kids die verweven zijn met de digitale wereld en hier nog meer gebruik van gaan maken naarmate ze ouder worden?
Als er tips, tricks, ervaringen en aanbevelingen zijn hoor ik het graag van jullie.Ik neem aan dat er verschillende papa en mama tweakers zijn die hier mee bezig zijn.
...